Wavelab 7
« Gepost op: 22 september 2010, 17:36:11 »
en daar is ie dan de vernieuwde Wavelab versie 7. Draait ook op Mac en kan DDP-bestanden maken.
wie gebruikt deze versie al op Windows en Mac? Ervaringen?

datkenooknogniet: is nog niet leverbaar

oh: wel als download, niet op schijfje via de post in een doosje
« Laatst bewerkt op: 24 september 2010, 19:20:39 door Sluijsbassoon »

Re:Wavelab 7
« Reactie #1 Gepost op: 21 oktober 2010, 21:43:00 »
pakketje is binnen: activering kan alleen via internet. dat vind ik een gedoe zeg. nu moet ik eerst een account maken bij Steinberg en dan weer verder. jammer dat het niet gewoon kan met de software op de dvd en de bijgeleverde codes...
De systemen die ik gebruik voor audiomontage zijn niet op internet aangesloten, vandaar.

Maar één dag later draait het allemaal wel! De usb e-license stick kan op een pc die op internet is aangesloten worden voorzien van de juiste activeringscodes en daarmee kan je dan op elke computer het programma installeren.
nu weer even opnieuw leren hoe deze versie werkt tov Wavelab 6. Beide versies staan trouwens gewoon naast elkaar in het systeem, dus de vorige versie kan ik ook nog gewoon gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2010, 20:13:38 door Sluijsbassoon »

« Reactie #2 Gepost op: 7 november 2010, 22:46:25 »
weer een belevenis met Wavelab 7. Ik draaide een wav bestand op mijn XP-audiomontagesysteem en paste ondertussen een scherm aan waarop de bitrate kan worden afgelezen, toen begon de spelende muziek plotseling te haperen en kon ik het programma alleen nog maar geforceerd stoppen. Bij de volgende keer opstarten was alle tekst in het Japans omgezet. Ik heb het idee dat dit in mijn USB-licentie stick is binnengekomen, want als ik het programma draai op mijn iMac krijg ik dit te zien...

ik heb Steinberg al een e-mail gestuurd en hoop dat zij een goed antwoord hebben.
« Laatst bewerkt op: 7 november 2010, 22:51:52 door Sluijsbassoon »

« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2010, 20:00:20 »
leuk zo' n topic van, voor, door en met mijzelf.
Gek genoeg draait het programma op een derde systeem (Windows XP) wel normaal
hieronder een fotootje. Ik weet nog steeds niet hoe je een screenshot kunt maken met de computer zelf zodat ik mij maar behelp met kromme foto' s. Maar duidelijk is te zien dat de tekst normaal leesbaar is. Voor mijn andere systemen moet ik nog een belafspraak maken met de helpdesk van Steinberg, ik had daar tot nu toe nog niet ruim de tijd voor.

Omdat ik nu twee versies (6en7) heb, kan ik die simultaan draaien; wanneer Wavelab 7 een cedeetje aan het branden is, kan ik in Wavelab 6 monteren. Op de iMac kon ik versie 6 niet installeren, en daar werkt nu dus alleen versie 7. Maar het is al leuk zat dat de boel nu ook op Apple draait, dat geeft weer ideeën voor een nieuw aan te schaffen macBook Pro...

« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2010, 21:43:24 »
Een screenshot maken is heel simpel.
Druk op ALT + Prin screen, en vervolgens kan je de screenshot in de meeste fotobewerkingsprogramma's plakken.
Do what you can, cause a pirate is free. You are a pirate

*

Tom!

• 5483
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2010, 00:13:24 »
Of op de Mac CMD+shift+3.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2010, 10:20:48 »
ha kijk, daarmee kom ik verder. Heren bedankt! Nu nog de helpdesk voor de softwareproblemen.

« Reactie #7 Gepost op: 30 november 2010, 20:33:36 »
-print screen op iMac gaat niet met cmd+shift+3 en ik kon ook nog geen andere toetscombinatie vinden in de helpbestanden.
-Wavelab 7 draait inmiddels op al mijn systemen. Het is duidelijk een zwaarder programma dan Wavelab 6. Mijn huistuinenenkeuken HP-tje loopt er af en toe op vast. Sowieso vraag ik me af of deze versie nog veel bugs heeft. Er gebeuren soms vreemde dingetjes.
Opmerkelijk is wel dat Wavelab 6 er nu al direct verouderd uitziet, terwijl het een prima programma is.
De opmaak en de mogelijkheden zijn absoluut aantrekkelijk. Of schrijf ik nu iets wat in het recensiehoekje op de site thuishoort?

*

SansuiLover

• 559
  • Oh, versterker !
« Reactie #8 Gepost op: 23 januari 2011, 14:09:15 »
Op de Mac zit er als het goed het een programma "Schermafbeelding" (in de map 'Hulpprogramma's').
Daarmee moét het wel lukken !
Ik heb honger.

« Reactie #9 Gepost op: 25 januari 2011, 23:35:17 »
ja inderdaad, dat heb ik gevonden en het werkt. (natuurlijk het is een Mac)
Sowieso heb ik de indruk dat Wavelab 7 beter loopt op mijn iMac dan op mijn Windows systemen.
Hmm, toch maar eens een goede grote Mac aanschaffen? Laptop of MacPro?

*

berret

• 2263
  • Universeel Leeghoofd en nu echt platzak
« Reactie #10 Gepost op: 16 mei 2011, 12:00:01 »
En, alweer nieuws op het wavelabfront?

« Reactie #11 Gepost op: 17 mei 2011, 16:23:15 »
een klein beetje nieuws. Ik heb de update versie 7.1 gedownloadt en daarin is een handige interne werkbalk met play, record- etc.-functies. En op sommige plekken een iets gewijzigde vormgeving.
Verder begrijp ik nog steeds niet waarom een montagebestand wanneer je Wavelab 6 en 7 hebt geďnstalleerd altijd in 6 opent en dan dus bij bestanden die met 7 gemaakt zijn een leeg scherm krijgt. Dat lijkt mij toch een bug te zijn, ik ben er nog niet aan toe gekomen om dat eens op de Steinbergsite te bekijken.
Het versturen van cd's via internet middels ddp -wat in Wavelab 7 zit- ( en vroeger ook met cuesheets in Wavelab 6 (en ook 7) ) is een handig middel, alleen zijn er niet veel mensen/forumleden die daar dan weer een cd van kunnen branden, daar heb je NERO (cuesheet) voor nodig of een ddp, player/brander. Het scheelt wel weer portokosten en je hoeft geen doosje en opdruk te maken.

Ik vind het op Mac nog steeds geweldig goed lopen, maar heb geen plannen om een nieuwe Apple te gaan kopen.
Opnemen doe ik rechtstreeks op cd en/of flash geheugen en dat importeer ik verliesvrij in de computer. Dan monteren en masteren met Wavelab. Zo blijft het geluid overeind. Geen computergeluidssluier over de muziek. Oei, wat schrijf ik hier nou weer op; krijgen we daar weer een discussie over...

*

berret

• 2263
  • Universeel Leeghoofd en nu echt platzak
« Reactie #12 Gepost op: 17 mei 2011, 22:02:20 »
montagebestanden in wavelab 7 krijgen de extensie v7 achter de bestandsnaam en dan openen ze, bij mij althans, gewoon in versie 7. Ik heb ook versie 4,5, en 6 op de computer staan. Verder is de ddp functie erg handig voor de glasmastering, eindelijk is het geklooi  met cdrs die  beschadigd of helemaal niet op de fabriek aankomen, verleden tijd

« Reactie #13 Gepost op: 1 juni 2011, 16:38:34 »
montagebestanden in wavelab 7 krijgen de extensie v7 achter de bestandsnaam en dan openen ze, bij mij althans, gewoon in versie 7. Ik heb ook versie 4,5, en 6 op de computer staan. Verder is de ddp functie erg handig voor de glasmastering, eindelijk is het geklooi  met cdrs die  beschadigd of helemaal niet op de fabriek aankomen, verleden tijd

bij mij geeft het programma die extensie lekker niet. Onhandig, want hij opent dan -als beschreven- foutief. 'k Zal nog 'ns kijken of het Steinberg forum soelaas biedt....

« Reactie #14 Gepost op: 21 april 2012, 18:57:05 »
Hmm, Wavelab 7 draait niet heel stabiel op MacMini (met net nieuwe harddisk, extra werkgeheugen, nu 1 Gb en nieuwe installatie Snow Leopard). het programma start niet altijd goed op, maakt veel fouten, laadt sommige plugins niet. Ik kan er wel mee opnemen, buffergrootte zeer ruim ingesteld en aantal buffers op 64 =maximaal.
Misschien toch op nieuwe MacBook Pro met Lion?