*

tito

• 9761
Re: bitumen als mat
« Reactie #15 Gepost op: 20 september 2004, 22:11:44 »
Ik ga ook nog eens expirimenteren met een egosoft mat, dit was mij al eens eerder op het andere forum aangeraden

Bedoel je soms >> Egalsoft <<::)

*

Ruud

• 1649
  • Wie met andermans oren luistert..bedriegt zichzelf
« Reactie #16 Gepost op: 21 september 2004, 06:31:47 »
http://www.n.mackie.btinternet.co.uk/documents/regaonvta.html
Is die VTA wel zo belangrijk ??  Lees de laatste regels van het artikel maar eens
Of zo'n bitumen mat wat uitmaakt  tja hangt van de DT zelf af
massa plateau arm element combinatie..

Zo zijn er ook artikelen te vinden die de VTA wel belangrijk vinden.
Mijn oren zeggen anders, het maakt wel degelijk uit..
En zo'n bitumen draaitafelmat zal best een verandering brengen, maar zoals Leen het deed kan het ook aan de verandering van de VTA toe te schrijven zijn, hij moet dus de testcondities gelijk maken wat de VTA aan gaat.
Ik bied bij voorbaat mijn excuses aan voor door mij geplaatste opmerkingen.
d.t.:Moscode SuperIt MM Phonotrap  c.d.:NorthStarDesign, v.v.: Lynx e.v.: Dynaco ST400, speakers Gehakte KEF LS50 + 2 dipool subwoofers: Translator Bombarde. 2 tegels

*

tifosi

« Reactie #17 Gepost op: 21 september 2004, 11:03:30 »
idd ik bedoel egalsoft, had ik die tip niet van jou?

Ik heb ondertussen al een stuk gekregen van de plaatselijk vloerbedekking winkel.

Wat betrefd de VTA, zo op het oog ligt de arm evenredig met de lp.

gr tifosi

*

tifosi

« Reactie #18 Gepost op: 28 september 2004, 06:36:10 »
Ik ben nog even verder gegaan met expirimenteren, ik had nog drawer liner, deze tip was ook al eens gegeven, het is te koop bij Blokker en Leen Bakkker als zijnde bekleding voor ladebodems.

Ik heb een stuk uitgesneden,  daarna die oude zooi LP op het plateau gelegd en daarop de drawer liner.

Mijn eerste indrukken zijn tot nu toe beter als de vorige expirimenten, vanavond ga ik er eens goed voor zitten, de uitslag horen jullie nog.

gr tifosi

*

richard

• 3879
« Reactie #19 Gepost op: 1 oktober 2004, 10:59:59 »
Ik heb de bitumen mat en daarop de viltmat op de draaitafel gelegd en ik moet zeggen er is verschil.
Laat de grammofoonplaat er niet te lang op liggen, oplosmiddelen uit de bitumen kunnen het vinyl aantasten.
Genoeg is beter.

*

tifosi

« Reactie #20 Gepost op: 1 oktober 2004, 12:24:36 »
Ik gebruik de bitumen mat niet meer, maar een oude lp met drawer liner erop.

Tot op heden geeft dit het een goed geluid, lekker open, goede plaatsing, voorlopig ga ik hier mee draaien.
Nu nog even sparen voor een mooie phono-amp en ik ben dik tevreden.

gr tifosi

*

Stylus

• 3271
« Reactie #21 Gepost op: 1 oktober 2004, 12:54:47 »
Ik heb ook een keer een mat gesneden uit dakbitumen. Maar de dikte van het spul varieerde over het plateauoppervlak gigantisch. Niet erg best.
Jan.