*

Tom!

• 5410
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
Re: Show hier je laatste stereo-aanwinst!
« Reactie #14190 Gepost op: 5 mei 2019, 18:27:13 »
Wow, een echte draaitafel voor een tientje... hier kost zelfs een plastic prul met aangevreten stofkap en versleten naald nog 30 euro. Gefeliciteerd, leuke mazzel.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

« Reactie #14191 Gepost op: 5 mei 2019, 20:02:50 »
Wow, een echte draaitafel voor een tientje... hier kost zelfs een plastic prul met aangevreten stofkap en versleten naald nog 30 euro. Gefeliciteerd, leuke mazzel.

Je moet een beetje mazzel hebben, deze kringloop-keten (Rataplan) rekent meestal ook behoorlijk forse prijzen, maar soms slipt er iets leuks tussendoor. Voor 40 of 50 euro had ik deze draaitafel laten staan.

Had laatst ook een Tivoli / Henri Kloss tafelradio in nieuwstaat, voor 7,50. Daar heeft gewoon iemand zitten dutten bij het prijsjes plakken.

*

a.b.

• 9662
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #14192 Gepost op: 6 mei 2019, 19:54:01 »
@roots: De syntheses zetten beslist een prachtig 3-D beeld neer en klinken mooi afgewogen. Deze jongens klinken bijzonder makkelijk maar ook eerlijk.
De kans dat er andere kasten om de units komen lijkt mij zeer wel mogelijk. Maar eerst de syntheses maar es verkopen, en dan zie ik wel weer verder.

Ah, andere luidsprekers. Snap ik wel.. Ik vond die kleinere Syntheses beter klinken dan die grotere in jouw kamer. In mijn oren had je ruimte tot verbetering. En mooi dat dit je lukt met de Tannoys.

Ik kom van de zomer weer eens langs, als je dat leuk vindt!

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Tom!

• 5410
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #14193 Gepost op: 6 mei 2019, 21:03:36 »
Wow, een Tivoli. Die wilde ik vroeger altijd kopen, maar ik kon geen goede reden bedenken om zoveel geld uit te geven aan iets wat ik niet echt nodig had.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

*

Tdo

• 10950
  • Smurf?!
« Reactie #14194 Gepost op: 6 mei 2019, 22:54:19 »
@roots: De syntheses zetten beslist een prachtig 3-D beeld neer en klinken mooi afgewogen. Deze jongens klinken bijzonder makkelijk maar ook eerlijk.
De kans dat er andere kasten om de units komen lijkt mij zeer wel mogelijk. Maar eerst de syntheses maar es verkopen, en dan zie ik wel weer verder.

Ah, andere luidsprekers. Snap ik wel.. Ik vond die kleinere Syntheses beter klinken dan die grotere in jouw kamer. In mijn oren had je ruimte tot verbetering. En mooi dat dit je lukt met de Tannoys.

Ik kom van de zomer weer eens langs, als je dat leuk vindt!

Hmm... Je hoorde de grote syntheses toen ik ze nog maar net aan 't spelen had met nieuw gereviseerde filters, ze zijn daarna steeds beter gaan klinken.
Dat gezegd hebbende, die tannoys gaan beslist een poepie verder. En altijd welkom natuurlijk!

*

a.b.

• 9662
« Reactie #14195 Gepost op: 6 mei 2019, 23:01:26 »
Leuk, doe ik graag. Ja het was maar een momentopname, en het geheugen is bedrieglijk. Op de keper beschouwd zijn mijn waarnemingen zo goed als waardeloos. Wat telt is dat je nu tevreden bent, en lekker kan door bouwen aan je hobby.

*

Niemand

• 21213
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #14196 Gepost op: 7 mei 2019, 10:46:26 »

En de spreeuwenkastjes staan op de plek.  :)
wat een leuke vogelhokjes ;)
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

*

dimitri

• 1294
  • död åt vek punk!
« Reactie #14197 Gepost op: 8 mei 2019, 10:39:27 »
Mooie speakers Tdo! Wil je wat uitleggen over die cactussen? Ik heb een echinopsis pachanoi om non-audio redenen, maar zou niet te beroerd zijn om die naast of op m'n Tannoys te zetten ;)
Lenco L75                  | SME3009 imp.      | Denon DL-304
Cinemag 3440-A SUT
Luxman C-02 / M-02
Tannoy Arden mk.1

*

jpio

• 4624
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #14198 Gepost op: 9 mei 2019, 15:11:10 »
https://marley.nl/hoofd-oortelefoons/in-ear-hoofdtelefoons/smile-jamaica-1-knops-controler-micro.html
Wil natuurlijk wel knappe kwaliteit in de tent.
Klinken idd errug goed.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

« Reactie #14199 Gepost op: 11 mei 2019, 00:15:34 »
Ik ben weer op het hifi pad en het leek mij wel handig om iets multiroom te kunnen aansturen. roon is 1 week te proberen, de software beviel goed maar ..... de pc in de huiskamer maakte mij teveel herrie, lijkt wel een stofzuiger. Na veel wikken een wegen een raspberry gekocht, met daar aan een oude usb kaart. Echt top hifi, al zeg ik het zelf.

*

a.b.

• 9662
« Reactie #14200 Gepost op: 11 mei 2019, 10:14:02 »
Netjes, ik heb laatst ook een hifiberry in elkaar gezet maar gebruik tegenwoordig een NUC. Die maakt me ook net teveel lawaai.

*

muziekfreak

• **
  • 93
  • Niet veel temelden!
« Reactie #14201 Gepost op: 28 mei 2019, 22:25:54 »

Adcom GFA-555..

Ik vond dit beestje op EBAY, gereviseerd van top to bottom, ik ga zelf eens bekijken wat er allemaal gedaan is en doormeten kan zeker geen kwaad. Het zijn immers de jongste amps niet meer met bijna 40 jaar heritage. Nelson Pass design, maakt deze amps echt tanks en giga goede investering voor de juiste prijs 313 euro (350usd) kon ik het zeker niet laten.

Specs

200 watts per channel, 8 ohms RMS
300 watts per channel, 4 ohms RMS
600 watts, 8 ohms BRIDGED RMS

« Reactie #14202 Gepost op: 28 mei 2019, 22:47:04 »
MK1 of MK2? Ik heb ooit eentje gereviseerd, bulletproof dingen maar meet even wat zijn DC offset is.
Een extra printje met luidsprekerbeveiliging is zeker handig want het apparaat geen luidsprekerbeveiliging.

*

muziekfreak

• **
  • 93
  • Niet veel temelden!
« Reactie #14203 Gepost op: 29 mei 2019, 12:37:53 »
MK1 of MK2? Ik heb ooit eentje gereviseerd, bulletproof dingen maar meet even wat zijn DC offset is.
Een extra printje met luidsprekerbeveiliging is zeker handig want het apparaat geen luidsprekerbeveiliging.

Het is de MK1 dus geen gebalanceerd (wat ik zeker in de toekomst wel ga doen volledig gebalanceerd)
Dus zeker dat ik het zal doormeten, ze zijn immers niet de nieuwste meer. En ik zal waarschijnlijk de caps vervangen "just for good measure"  8)

« Reactie #14204 Gepost op: 29 mei 2019, 13:18:58 »
4 caps, meer zit er niet in. De PSU caps kun je met rust laten. Pas ontzettend goed op die draadjes die direct aan de print zitten gesoldeerd, die breken er zo af.