*

chansig

• 10254
Re: Koen op bezoek bij Mumsoft. Over roodborstjes, grachtenpanden en gehakt.
« Reactie #105 Gepost op: 9 juni 2017, 11:08:21 »
Dat doet mijn inziens de mens zelf....emotie zit niet in muziek. Iets in mij zegt dat je het hier niet mee eens gaat zijn. ;D

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

« Reactie #106 Gepost op: 9 juni 2017, 11:16:26 »
Die muziek brengt die emotie wel over naar de mens.
En wat ik nu steeds bedoel is dat een groot, ruimtelijk, goed geplaatst stereobeeld dat veel beter doet dan een straalstrakke
frequentie karakteristiek zonder enige vervorming.
Een live optreden kan je enorm beroeren terwijl het misschien niet eens zo goed klinkt.
'Het' zit dus ergens anders.

Kleine toevoeging : zo heb ik geregeld contact met de dirigent Verbogt die zich ook hogelijk verbaast over de niet aflatende
moeite die fabrikanten zich getroosten om de cijfertjes nog maar steeds verder te willen verbeteren.
Zo zei hij eens : ik heb mijn hele leven al voor de grootste orkesten in binnen en buitenland gestaan en kan zonder
op te hoeven scheppen wel zeggen dat ik een redelijk ontwikkeld gehoor heb.
Als ik je nu vertel dat als je alle nullen achter de komma in de vervormingscijfers weghaalt en er een getal komt te staan
van 1 of 2 % je dat niet zult kunnen horen en als je verder weet wat de extra, ongewenste gevolgen zijn van die verbeterdrang weet je ook waarom die live situatie zoveel meer van mijn bedoeling en die van het orkest overbrengt.
Aldus iemand met een jarenlange praktijkervaring.
Het overbrengen van die bedoeling was en is dus precies waarmee vd Heide en Berret bezig waren / zijn.

« Laatst bewerkt op: 9 juni 2017, 11:34:35 door Theo van Wermeskerken »
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

*

Opa Spylac

• 5708
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #107 Gepost op: 9 juni 2017, 11:23:48 »
Ik ben bang dat ik toch wel snap wat Theo bedoelt, ook al heb ik zelf geen lamp of tegel(s).

Muziek raakt mij soms meer dan op een ander moment, wat dat is weet ik niet. Stemming? Toch een beter klinkend apparaat (ik luister bijna dagelijks naar iets anders)?
't Is dan niet iets wat ik kan benoemen, behalve dat 't me dan gewoon meer raakt.
With sufficient thrust ducks fly just fine.

>(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/ 

*

Koen K

• 8741
    • Klarde und Happers
« Reactie #108 Gepost op: 30 juni 2017, 11:41:55 »
Nou, niet helemaal.
Denk aan emotie en gevoel, bv. bij een live optreden.
Dan klinkt alles veel lekkerder en dat is ook wat lamp en tegels toevoegen.

...als je erin gelooft en weet dat ze aanwezig zijn.

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge.  ~ Charles Darwin
The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.  ~ Richard Feynman

« Reactie #109 Gepost op: 1 juli 2017, 19:06:05 »
Nou, niet helemaal.
Denk aan emotie en gevoel, bv. bij een live optreden.
Dan klinkt alles veel lekkerder en dat is ook wat lamp en tegels toevoegen.

...als je erin gelooft en weet dat ze aanwezig zijn.

Nee, als je buiten je gehoor ook je gevoel openzet.
Anders gezegd : als je buiten geluid ook muziek kunt waarnemen.

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

*

mumsoft

• 2762
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #110 Gepost op: 1 juli 2017, 19:22:33 »
En zelf die dingen eens probeert. Oogjes dicht dan.
Marc
Do re mi fa so la ti do
Geef om/aan muziek van nu!
Lekker hangen op de ...

*

Koen K

• 8741
    • Klarde und Happers
« Reactie #111 Gepost op: 1 juli 2017, 20:24:42 »

Het maakt niet uit hoe jij mijn waarnemingsvermogen inschat: ook jij hoort het niet als je niet van tevoren weet waar je naar luistert.

Ik hoor het graag als je het tegendeel aannemelijk denkt te kunnen maken, maar op basis van de verhouding geblaat/bewijs in de afgelopen jaren zul je het me vast kunnen vergeven dat ik niet met al te veel spanning afwacht.

En zelf die dingen eens probeert. Oogjes dicht dan.

Ik heb inmiddels genoeg ervaring met dergelijke dingen om te weten dat ik er niets van merk.

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge.  ~ Charles Darwin
The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.  ~ Richard Feynman

« Reactie #112 Gepost op: 2 juli 2017, 08:18:46 »

Kolere zeg.... Je hebt met jezelf afgesproken om de zoveel tijd een debiel hautaine opmerking te moeten maken..? De n na laatste was nog niet echt lang geleden...

Echt Berret, die 'terugkoppeling' is echt nog niet onder controle...

*

horn

• 2020
  • hoorns en buizen
« Reactie #113 Gepost op: 2 juli 2017, 08:59:59 »
Ik ben super blij met de lamp!  :D
Maar zonder lamp kan ik ook makkelijk genieten van de muziek
het is geen must maar wel "lekker" als hij aanstaat.

*

chansig

• 10254
« Reactie #114 Gepost op: 2 juli 2017, 09:49:13 »

Kolere zeg.... Je hebt met jezelf afgesproken om de zoveel tijd een debiel hautaine opmerking te moeten maken..? De n na laatste was nog niet echt lang geleden...

Echt Berret, die 'terugkoppeling' is echt nog niet onder controle...

Ik lees die post van Theo nu pas goed. Ik dacht dat die over buiten muziek luisteren ging... ;D

Wtf is muziek...ik wil een rechte lijn.

Gr. Hans

« Reactie #115 Gepost op: 2 juli 2017, 10:38:34 »
Onder andere.

En zo nog wat. Een set is gewoon een stuk gereedschap. Emoties daar aan toekennen is redelijk maf. Zal eens navragen/opzoeken of daar een hokje voor is...

*

mumsoft

• 2762
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #116 Gepost op: 2 juli 2017, 12:12:41 »

Ik heb inmiddels genoeg ervaring met dergelijke dingen om te weten dat ik er niets van merk.

Ik bedoel: aanpassingen binnen je eigen set. Vanaf nul hier: gehakt, TS, tegeltjes, kurkjes, grote tegels, lamp.
Die eerste twee zie je niet.
Vanaf nul hier: verbeteringen. In mijn oren, in mijn set.

Het gaat hier dus steeds gewoner klinken.
Marc
Do re mi fa so la ti do
Geef om/aan muziek van nu!
Lekker hangen op de ...

*

chansig

• 10254
« Reactie #117 Gepost op: 2 juli 2017, 12:37:30 »
Wat is gewoner klinken ?

Ik heb een groot gedeelte van de aanpassingen gehad in mijn set. Ik meen het allemaal gehoord te hebben en inmiddels kan ik zeggen dat ik niet meer terug wil naar dat geluid. Tegenwoordig ben ik zelf het sausje.

Gr. Hans

*

Koen K

• 8741
    • Klarde und Happers
« Reactie #118 Gepost op: 3 juli 2017, 14:03:38 »
Ik bedoel: aanpassingen binnen je eigen set. Vanaf nul hier: gehakt, TS, tegeltjes, kurkjes, grote tegels, lamp.

Zichtbaarheid is niet het criterium: het gaat erom dat je weet dat het aanwezig is. Het lijkt er bovendien op dat het pas echt lekker gaat werken na meerdere jaren indoctrinatie, onkritisch zijn (eufemistisch omschreven met termen als "je gevoel open zetten"), circulaire zelfbevestiging, en weigering de proef op de som te nemen. Als ik mezelf moedwillig aan autosuggestie zou willen onderwerpen denk ik niet dat ik er zo veel tijd voor over zou hebben.

Verder zou ik dan waarschijnlijk ook de volstrekt onhebbelijke neiging erbij krijgen om alle sets die net 'aangepast' zijn een gebrek aan 'muzikaliteit' en 'orde' te verwijten, en de eigenaar van een gebrek aan gevoel en emotie te betichten. "Het klinkt op zich goed hoor, alleen jammer dat er geen structuurmodificaties gedaan zijn. Maar ja, je merkt het alleen als je ervoor open staat h."

Ik heb die illusie van superioriteit niet nodig om van muziek te genieten.
« Laatst bewerkt op: 3 juli 2017, 14:05:09 door Koen K »

*

Knosti de Platenwasser

• 2016
  • Geluid: de meest overschatte eigenschap van muziek
    • ReadScapeS
« Reactie #119 Gepost op: 3 juli 2017, 16:12:17 »

Zichtbaarheid is niet het criterium: het gaat erom dat je weet dat het aanwezig is. Het lijkt er bovendien op dat het pas echt lekker gaat werken na meerdere jaren indoctrinatie, onkritisch zijn (eufemistisch omschreven met termen als "je gevoel open zetten"), circulaire zelfbevestiging, en weigering de proef op de som te nemen. Als ik mezelf moedwillig aan autosuggestie zou willen onderwerpen denk ik niet dat ik er zo veel tijd voor over zou hebben.

Verder zou ik dan waarschijnlijk ook de volstrekt onhebbelijke neiging erbij krijgen om alle sets die net 'aangepast' zijn een gebrek aan 'muzikaliteit' en 'orde' te verwijten, en de eigenaar van een gebrek aan gevoel en emotie te betichten. "Het klinkt op zich goed hoor, alleen jammer dat er geen structuurmodificaties gedaan zijn. Maar ja, je merkt het alleen als je ervoor open staat h."

Ik heb die illusie van superioriteit niet nodig om van muziek te genieten.

Die specifiek niet nee, maar het gaat jou bepaald ook niet slecht af met de jouwe! :)
... on an Electrospective Odyssee.