*

Rood

• 10307
Re:Koen op bezoek bij Mumsoft. Over roodborstjes, grachtenpanden en gehakt.
« Reactie #30 Gepost op: 18 december 2010, 13:59:35 »
Hartelijk dank  :)  Leuk dat ik op deze manier iets kan bijdragen aan het forum  :)

Dit vraagt om een New Kids antwoord .. maar ik hou me in  ;)

*

Koen K

• 8746
    • Klarde und Happers
« Reactie #31 Gepost op: 18 december 2010, 14:02:12 »
Vooral niet inhouden graag  :angel:

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge.  ~ Charles Darwin
The first principle is that you must not fool yourself — and you are the easiest person to fool.  ~ Richard Feynman

*

Rood

• 10307
« Reactie #32 Gepost op: 18 december 2010, 14:12:00 »
Zie PM  ;D

*

Koen K

• 8746
    • Klarde und Happers
« Reactie #33 Gepost op: 18 december 2010, 14:12:35 »
Laf  :police:

;D

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge.  ~ Charles Darwin
The first principle is that you must not fool yourself — and you are the easiest person to fool.  ~ Richard Feynman

*

Tom!

• 5026
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #34 Gepost op: 18 december 2010, 14:14:17 »
Zelfregulering...?
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

*

Rood

• 10307
« Reactie #35 Gepost op: 18 december 2010, 14:19:36 »
Zelfregulering...?

------0000------- friends think alike  ;)

*

Koen K

• 8746
    • Klarde und Happers
« Reactie #36 Gepost op: 18 december 2010, 14:21:54 »
Stelletje slijmballen... Bleh...

OO==[ ][ ]==OO   Forever 8)

*

m44

• 7468
  • “If there is magic.... it is contained in water"
« Reactie #37 Gepost op: 18 december 2010, 19:11:39 »
mooi verslag Koen
petje af ;)
If someone claims to have free will, ask them, "free from precisely what?"

*

Koen K

• 8746
    • Klarde und Happers
« Reactie #38 Gepost op: 18 december 2010, 23:19:31 »
Dank Robin  :)

*

mumsoft

• 2790
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #39 Gepost op: 21 december 2010, 09:39:46 »
De bovenstaande fragmenten heeft Marc nog eens laten horen met zijn ongehakte Olive. [...] Bij de Water Drums is het onderscheid er dan weer niet. Hmm.
Bedacht me gisteren pas dat het een besnotte cd betreft. Daar gáát je onderscheid.

Groet,
Marc
Do re mi fa so la ti do
Geef om/aan muziek van nu!
Lekker hangen op de ...

*

Tirillo

• 4183
  • Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak
« Reactie #40 Gepost op: 21 december 2010, 11:17:27 »
De bovenstaande fragmenten heeft Marc nog eens laten horen met zijn ongehakte Olive. [...] Bij de Water Drums is het onderscheid er dan weer niet. Hmm.
Bedacht me gisteren pas dat het een besnotte cd betreft. Daar gáát je onderscheid.

Groet,

Snotverdikkeme, jij hebt vals gespeeld >:(.

;D
"Searching for a ground with my good eye closed"

*

m44

• 7468
« Reactie #41 Gepost op: 21 december 2010, 12:22:08 »
snot.....scheid.....wat een ranzig topic word dit zeg  8)

*

a.b.

• 8094
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #42 Gepost op: 24 augustus 2011, 15:19:41 »
Ook ik heb (eindelijk) een gehakte set mogen horen, en wel die van Mumsoft. Ik had me ingelezen en voor mezelf samengevat:

In de gehakte wereld gaat men er vanuit dat in geluid structuurinformatie zit, die door bepaalde technische eigenschappen (bijvoorbeeld een magnetisch veld) in een geluidsset kan verdwijnen. Structuurinformatie geeft betekenis aan geluid. Muziek zonder structuurinformatie is betekenisloze muziek. Mooi hoor.

Door het toevoegen van “gehakt” dat wil zeggen een aantal (gemodificeerde) natuurlijke stoffen (bijvoorbeeld kurk en koolstof) aan de apparatuur wordt structuurinformatie wel weer doorgegeven, wat resulteert in diepte, een vol laag, en een fraai hoog.

Mumsoft woont, zoals bekend, in een oud pand en heeft in contrast een moderne set staan. Twee streamers, één om te rippen, als backup en als reserve, en één om muziek van te luisteren (en te rippen alleen bij bezoek met CD-s). Een DAC, twee moderne slanke zuilen, een fraaie versterker (geen vintage). Een mobiele telefoon (?) met een olive-applet. Géén CD-speler. Kortom, hypermodern in mijn ogen. Een pot zwarte thee op een lichtje, en een zeefje.  Mumsoft had  (streng) verzocht niet teveel CD-s mee te nemen en toch bleek hij een sympathieke man met wie het een gezellige middag werd. Allemaal contrasten.

De aanleiding van de uitnodiging was mijn vraag of muziek van een streamer net zo goed klinkt als van een CD-speler. Bij binnenkomst draaide er iets van Yello. Zacht. Maar het klonk goed. Daarna kreeg ik net als Koen roodborstjes te horen. Grappig. Wat me het meest is bij gebleven van de demo die Mumsoft had voorbereid is de opname waarin water wordt opgeschept. Dat klonk behoorlijk echt, veel diepte. Het water kolkte. (zie voor meer info de recensie van Koen).

Ik vond het interessant maar stelde wel dat geluidseffecten leuk en aardig zijn, en dat het indrukwekkend was, maar hoe uit het gehakte zich in muziek? Edith Piaf kwam voorbij (daarvoor of daarna) maar ik heb geen referentiekader waar Edith in zit, ook wat klassiek kwam voorbij, heb ik ook geen referentiekader van. Ik kan echt niet zeggen wat hier de meerwaarde is. We draaiden het voor mij bekende “the walk” van Eurythmics, maar dit was nog een analoge versie. De remaster werd geript en kwam al veel beter uit, maar ik miste laag. Annie Lennox kwam wel mooi uit, maar meer sets doen dat. Yello kwam nog een keer voorbij. Best indrukwekkend, mooi beheerst laag. Als laatste kwam Chris Jones – Thank You (R.J. Reynolds). Dat klonk bijzonder fraai. De laatste slagen diep waren echt diep en erg droog.

Alhoewel een vergelijk tussen de olive-streamer en een CD-speler niet mogelijk was (er stond geen CD speler in de set) denk ik dat de streamer een uitstekend geluid geeft dat niet onder doet voor een CD-speler (ik vergelijk nu voor het gemak met de CD speler die ik zelf heb). Het gehakt effect vond ik vooral hoorbaar bij de geluidseffecten waar ik, nu ik thuis ben, een beetje teleurgesteld over ben. Het gaat immers niet om geluidseffecten, het gaat om muziek! Ik schrijf hiermee het gehakt effect absoluut niet af. Het effect van het scheppende water – de gerealiseerde diepte en ruimtelijkheid – moet zich ook  kunnen uiten in muziek. Daar ga ik nog naar op zoek, misschien bij een andere gehakte set die net even meer overeenkomsten heeft met mijn set, zodat een vergelijk makkelijker en realistischer is.

Dat neemt niet weg dat ik onder de indruk ben van de set.  Mumsoft, bij deze bedankt voor je gastvrijheid en je bent van harte welkom om hier eens te komen luisteren!
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2011, 15:23:20 door doorofnight »
Adults with imaginary friends are just really old children

Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

ezo

• 5037
  • je luistert altijd naar de zwakste schakel
« Reactie #43 Gepost op: 26 augustus 2011, 20:40:28 »
klinkt als een mooie ervaring en misschien wel het begin van een zoektocht ;)
Pl. Dual 701 Stylus
cd sony X505-es mod---vv vMca220 mod
ev vM 2x pa333mod ---tony gee-extremon mod
http://rateyourmusic.com/collection/ezo/visual/

*

m44

• 7468
« Reactie #44 Gepost op: 26 augustus 2011, 20:57:11 »
gehakt heb je geen ref kader voor nodig  ;)
als het in een keukenradiootje zit hoor je het ook