*

Regenpak

• 309
  • I don't like Mondays
    • Polonaise PIC Projects
Re: muziek anno 2019; het wordt steeds korter
« Reactie #1 Gepost op: 1 april 2019, 13:46:05 »
Het wordt dus niet minder maar korter. Merk er alleen weinig van, houd me niet zo op in Billboard hot100 contreien. Houd me meer bezig met "extended remix" en "original" versies van tracks. Zijn in mijn fivorate genre (trance/progressive) al gauw minuut of zes, soms zelfs acht. Voorbeeld: Lostly - Trans Karoo (Allen Watts Extended Remix) 5:49

Tjerk

Re: muziek anno 2019; het wordt steeds minder
« Reactie #2 Gepost op: 1 april 2019, 13:51:52 »
Het lijkt wel bij de huidige zap cultuur te horen. Mensen zitten geen muzieknummer meer uit en zorgwekkend dus ook minder albums. Ik heb een collega die laatst pochte dat hij vele duizenden nummers op zijn harde schijf heeft staan. Toen ik vroeg wanneer hij er naar luisterde bleef het stil......

*

Not Tubeless

• 2971
  • Zukke grote wappers jonguh!
« Reactie #3 Gepost op: 1 april 2019, 14:10:46 »
Het is toch ook dat Spotify het vastleggen van een individueel nummer aanmoedigt. Wil je het betreffende album opslaan (wat ik altijd wil) maak ik een aparte afspeellijst aan. Dat gaat in Spotify niet zo gemakkelijk. Een heel album opslaan? Nou ja zeg, u wijkt wel erg af van onze gemiddelde gebruiker!

De trend van heden ten dage is dat de gemiddelde 'persoon' maar een erg korte interessespanne heeft. Dat de muziek daar onder lijdt... lijkt mij een logisch gevolg.

*

morph

• 14342
« Reactie #4 Gepost op: 1 april 2019, 14:36:35 »
De eerste variant van een medium met populaire muziek voor thuisgebruik haalde nog geen drie minuten.
De muziekmarkt was vooral gericht op promotie en snel (kortstondig) succes.
De eerste lp's (1950-1960, ongeveer) van door de radio bekend geworden artiesten bevatten meestal juist niet de hitsingles. De single en lp-markt werden als twee verschillende gezien. Zo staan bijvoorbeeld "She loves you" of "Penny Lane" van The Beatles niet op de lp's uit dezelfde periode. Men verwachtte toen nog altijd niet dat een popliedje meer zou zijn dan een voorbijgaande bevlieging.
Vervolgens kwam er een periode dat er op lp's langere versies verschenen van de hits. Toen de muzieksmaak eind jaren 70 meer richting het disco-tijdperk ging verschenen er juist naast de singles extra lange singles-uitvoeringen op lp-formaat.
In het cd tijdperk werd meer mogelijk qua langere muziekstukken (zoals bijvoorbeeld de nummervolgorde, zonder moeilijk te hoeven doen over inner-groove distortion), wat niet altijd de muziek ten goede kwam.

De niet op hits gerichte muzikanten bleven daarnaast gewoon doen wat ze leuk leek. Toen en nu.

*

TANNOY

• 40564
« Reactie #5 Gepost op: 1 april 2019, 14:49:01 »
Citaat
Ik heb een collega die laatst pochte dat hij vele duizenden nummers op zijn harde schijf heeft staan. Toen ik vroeg wanneer hij er naar luisterde bleef het stil......

ik ook! ;D
maar ik beluister ze wel ;)
« Laatst bewerkt op: 1 april 2019, 14:54:35 door TANNOY »
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

minplus

• 8600
  • relax, don't do it
« Reactie #6 Gepost op: 1 april 2019, 18:14:44 »
De meeste liedjes die op de radio voorbij komen zijn me nog heeeel veel te lang. :( ;D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

seoman

• 1308
  • No Comment
« Reactie #7 Gepost op: 2 april 2019, 00:13:28 »
De meeste liedjes die op de radio voorbij komen zijn me nog heeeel veel te lang. :( ;D
Ja maar toch wordt er te snel weer gelult

Radio wat een K*T uitvinding
Spotify wat een K*T uitvinding

Idiote hapsnap cultuur. Bah, het was niks, het is niks en het wordt niks

Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

*

begtjuh

• 2237
    • Aardblij
« Reactie #8 Gepost op: 2 april 2019, 18:00:21 »
40 jaar geleden was het niets beter dan nu...  :'(

https://youtu.be/JsGGu2LEhRU
Sombreros are not metal