*

pint

• 290
  • wier bin de zeeuwen
Re:Cassettedeck liefhebbers?
« Reactie #30 Gepost op: 24 juni 2011, 17:31:18 »
technics rs-az7

*

Henk

• 339
« Reactie #31 Gepost op: 24 juni 2011, 21:56:36 »
Ik heb hier nog euuhhhhh...

Philips FC870
Aristona SR 3780, 3 kopper, made by Alpine/Alpage!
Yamaha KX1200
Revox B215S
Nakamichi CR7E

Die laatste wordt nog wekelijks gebruikt, als ik thuis werk.
« Laatst bewerkt op: 10 september 2011, 21:37:02 door Henk »
Analoog: Nakamichi CR-7, RX505, LX5, LX3, Revox B215S, Yamaha KX 1200, Marantz SD 60, Philips FC 870

« Reactie #32 Gepost op: 24 juni 2011, 23:28:05 »
Sinds kort op zolder:

- Akai GX-75, zelf nieuw gekocht in 1990
- Pioneer CT-900S

...staan beiden stof te happen sinds er een Dune HD Max in huis is  ;D
De GX-75 is gewoon een superdeck. Jammer dat je deze dan laat stofhappen  ;).
Ik weet wel zeker dat die kwa betrouwbaarheid veel beter gaat scoren dan die Dune .$#^#%^$&%$.

Moet ik nog eens zien...
Beide decks hebben al sleutelwerk nodig gehad. De GX-75 mag dan wel ogenschijnlijk degelijk gebouwd zijn, mechanische problemen is dit type beslist niet vreemd.
"I really want to believe that if something is audible, we should be able to measure it somehow. It takes measuring and listening.” [Bruce Hofer, Audio Precision]

*

Dozo

• 2366
« Reactie #33 Gepost op: 25 juni 2011, 00:25:12 »
Ik heb hier een hele mooie Akai GX-95 staan. gebruik hem om mijn oude In The Mix, Minimix, Grandmix, Bond van doorstarters, And the beat goes on en For those who like to groove opnamen af te spelen! Heb zelfs het eerste uur Radio 538 nog op cassette. is weer eens wat anders dan het laatste uur Veronica ;D

*

Tom!

• 5102
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #34 Gepost op: 25 juni 2011, 01:09:24 »
ja bij de kringloop is meestal rotzooi, die cassettedecks die daar staan.
Mijn Nakamichi 480 komt ook van de kringloop, maar da's wel een uitzondering.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

« Reactie #35 Gepost op: 25 juni 2011, 10:01:38 »

AKAI GX-69 (zelf nieuw gekocht toendertijd, in de slaapkamerset).

Van de gx-52 heb ik er 2, 1 spelend en 1 donor, ook heb ik de Mitsubishi uitvoering ervan, is een gerebadgede Akai gx-52 de m-t7100 precies hetzelfde van binnen en is gewoon voorzien van een ander front. En ik heb de gx-32 het kleinere broertje ervan.
Hoe bevalt je die gx-69?

De GX-69 is een waanzinnige machine. In al die jaren nog nooit wat aan gehad. Is een klasse of wat hoger dan de GX-52. Een groot verschil met de GX-52 is de "feel". Alle knoppen voelen veel solidener aan dan bij de 52, vooral het cluster met de hoofdbedieningsknoppen. Er zit ook een mooie AB bij. Volgens mij zo'n beetje het laatste echte cassettedeck van AKAI in het hoge segment. Ik vind alleen de Sony net ietje beter, het geluid is net ietsje direkter. Beide decks zijn direct drives. Mogelijkheden op beide decks zijn ongeveer gelijk, alleen de Sony heeft nog een iets uitgebreidere calibratiemogelijkheid. Daar kun je hoog en laag apart regelen.

Ik wist niet, dat er van de GX-52 een kloon bestond. Dit deck kom je tweedehands nog wel eens tegen, de GX-69 eigenlijk haast nooit.
[/quot

Ja en die kloon heet de Mitsubishi m-t7100 gewoon een gerebadge Akai gx-52, heb laatst deze 2 open gehad en zijn precies hetzelfde. Overal staat Akai op. Op de gx kop bij de Mits zat een sticker waaronder stond Akai lc-ofc. De gx-69 is van 1995 dacht ik zo?

« Reactie #36 Gepost op: 25 juni 2011, 10:05:28 »
Sinds kort op zolder:

- Akai GX-75, zelf nieuw gekocht in 1990
- Pioneer CT-900S

...staan beiden stof te happen sinds er een Dune HD Max in huis is  ;D
De GX-75 is gewoon een superdeck. Jammer dat je deze dan laat stofhappen  ;).
Ik weet wel zeker dat die kwa betrouwbaarheid veel beter gaat scoren dan die Dune .$#^#%^$&%$.

Moet ik nog eens zien...
Beide decks hebben al sleutelwerk nodig gehad. De GX-75 mag dan wel ogenschijnlijk degelijk gebouwd zijn, mechanische problemen is dit type beslist niet vreemd.

Je weet toch wel dat tegenwoordig alles maar 3 jaar mee gaat  ;)

*

bearwil

• 9258
  • LUXMAN since 1975
« Reactie #37 Gepost op: 25 juni 2011, 10:37:59 »
Heb nog een Harman Kardon TD-420. Vrijwel niet gebruikt en nu doe ik er helemaal niks meer mee. Als ik een cassette af wil spelen heb ik nog altijd een DCC recorder. Wie de HK wil, kan hem gratis ophalen in Eindhoven.
Versterkers: Luxman SQ 700X, R 800S, McIntosh MC-250
DT's: CEC BD-2000, BD-6000, BD-7000, BD-5200, Disco 4000, Marantz TT2200, Scott PS 76
CD/DVD: Luxman D-322, D-355, Philips DVD 763SA. DVDR 1000
Tuner: Luxman WL-550, T-100
Philips DCC 730
Speaker: Altec Lansing Model One, 305 en 201

*

Qbird

• 9479
  • The music goes on
    • tolsmasoft
« Reactie #38 Gepost op: 25 juni 2011, 12:17:32 »
Heb nog een Harman Kardon TD-420. Vrijwel niet gebruikt en nu doe ik er helemaal niks meer mee. Als ik een cassette af wil spelen heb ik nog altijd een DCC recorder. Wie de HK wil, kan hem gratis ophalen in Eindhoven.

Ik heb hier dezelfde staan. Geschonken door een gerespecteerd forumlid. Is een prima cassettedeck.

Ben in eerste plaats een R2R man maaar op zijn tijd speel ik ook wel een cassette af en daar gebruik ik diverse machientjes voor. Is net als met borden op staken. Je moet ze in de lucht zien te houden.  ;D
Telefunken, Philips, Sony, Akai, Teac, ReVox en nog meer Philips.

*

Tom!

• 5102
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #39 Gepost op: 25 juni 2011, 14:43:13 »
Mooi deck. zo'n HK. Er stond er hier laatst een bij de kringloop, heb er nog even over gedacht om 'm aan te schaffen maar hij moest 25 euro opbrengen.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

« Reactie #40 Gepost op: 25 juni 2011, 16:44:08 »

Dat zeiden ze 14 jaar geleden ook al tegen me toen ik mijn huidige TV kocht  ;)
"I really want to believe that if something is audible, we should be able to measure it somehow. It takes measuring and listening.” [Bruce Hofer, Audio Precision]

*

Qbird

• 9479
  • The music goes on
    • tolsmasoft
« Reactie #41 Gepost op: 26 juni 2011, 09:29:07 »

Dat zeiden ze 14 jaar geleden ook al tegen me toen ik mijn huidige TV kocht  ;)

Tja soms heb je geluk, dat vroeger heen gewoon was. :angel:
Telefunken, Philips, Sony, Akai, Teac, ReVox en nog meer Philips.

« Reactie #42 Gepost op: 26 juni 2011, 10:27:13 »
Je moet idd gewoon puur geluk hebben. Das met alles zo. IK heb net gister een Sony lcd gekocht, kijken hoelang die heel blijft. IK hoop lang want het beeld is supermooi.

*

Alex

• 3145
  • HiFi virus besmet sinds 1978
« Reactie #43 Gepost op: 29 juni 2011, 23:40:31 »
heb er nog wel een paar staan

AKAI GXC-760D

zo wordt het niet meer gemaakt he, mechanisch  hoogstandje van japanse bodem

Nakamichi LX-3
het enigie 2-koppen-deck met dual-capstan aandrijving bij mijn weten, erg goed/uniek

staan stof te happen ....
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2011, 23:48:35 door Alex »
*)  Success is getting what you want. Happiness is liking what you get.

VPI Scout - Grado Platinum wood
 Kenwood L-1000c/L1000m
 KEF R105/3
 Sony DVP-9000es
 Sony CDP-920Q
 Sonos Connect & RDAC
 Apple Airport Expres
 Sony STR-DA50es + KEF KTH2005

+ MicroSeiki / JBE / VPI / Technics / D

*

thalys

• 8200
  • Carpe Diem
« Reactie #44 Gepost op: 30 juni 2011, 08:32:05 »

AKAI GX-69 (zelf nieuw gekocht toendertijd, in de slaapkamerset).

Van de gx-52 heb ik er 2, 1 spelend en 1 donor, ook heb ik de Mitsubishi uitvoering ervan, is een gerebadgede Akai gx-52 de m-t7100 precies hetzelfde van binnen en is gewoon voorzien van een ander front. En ik heb de gx-32 het kleinere broertje ervan.
Hoe bevalt je die gx-69?

De GX-69 is een waanzinnige machine. In al die jaren nog nooit wat aan gehad. Is een klasse of wat hoger dan de GX-52. Een groot verschil met de GX-52 is de "feel". Alle knoppen voelen veel solidener aan dan bij de 52, vooral het cluster met de hoofdbedieningsknoppen. Er zit ook een mooie AB bij. Volgens mij zo'n beetje het laatste echte cassettedeck van AKAI in het hoge segment. Ik vind alleen de Sony net ietje beter, het geluid is net ietsje direkter. Beide decks zijn direct drives. Mogelijkheden op beide decks zijn ongeveer gelijk, alleen de Sony heeft nog een iets uitgebreidere calibratiemogelijkheid. Daar kun je hoog en laag apart regelen.

Ik wist niet, dat er van de GX-52 een kloon bestond. Dit deck kom je tweedehands nog wel eens tegen, de GX-69 eigenlijk haast nooit.
[/quot

Ja en die kloon heet de Mitsubishi m-t7100 gewoon een gerebadge Akai gx-52, heb laatst deze 2 open gehad en zijn precies hetzelfde. Overal staat Akai op. Op de gx kop bij de Mits zat een sticker waaronder stond Akai lc-ofc. De gx-69 is van 1995 dacht ik zo?

Yep, ik dacht dat ik hem in dat jaar ook gekocht heb. Bij Correct, in Rotterdam.
JVC QL-A75 DT + Audio Technica AT-F7 OCC
Denon DCD720AE.
AKAI GX-69 & GX-52
DENON PRA 1200 & Hitachi HMA 8500 MK.II, Kenwood Basic C1 & C2, M1a & Yamaha MX-50
Klipsch PR-160M & 14M Reference, Magnat Zero 2
AKG K550