Re: Bij doorofnight
« Reactie #1500 Gepost op: 12 augustus 2017, 07:58:51 »
Leuk stuk Rubble!

Ik moet ook weer eens die kant op.

*

Rubble

• 9928
« Reactie #1501 Gepost op: 12 augustus 2017, 10:01:37 »
Ja het was zeker de moeite waard. Nu net zelf ook aan het schuiven geweest. Mijn kastje stond ook niet in het midden. En de speakers staan nu een cm of 10 dichter bij elkaar. Bleken ook niet op gelijke afstand van de muur te staan. Nu alles in het midden, ik ook, matrasje achter de set en proberen maar weer.  Bezoekjes geven ideetjes.  ;D
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

*

chansig

• 10361
« Reactie #1502 Gepost op: 12 augustus 2017, 10:17:57 »
Leuk stuk Rubble!

Ik moet ook weer eens die kant op.

Moeten we dan maar eens samen gaan doen...

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

« Reactie #1503 Gepost op: 12 augustus 2017, 11:13:15 »
Prima plan.

*

Opa Spylac

• 5925
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #1504 Gepost op: 12 augustus 2017, 12:09:09 »
Gaaf jongens!

Mooi gescheven Rubble.

x2! En toch ook fijn om gewoon weer eens een opsteker te krijgen, in plaats van dat geazijnpis wat bepaalde lui blijkbaar leuk vinden als hobby.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Benco

• 5425
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #1505 Gepost op: 12 augustus 2017, 12:30:00 »
Gaaf jongens!

Mooi gescheven Rubble.

x2! En toch ook fijn om gewoon weer eens een opsteker te krijgen, in plaats van dat geazijnpis wat bepaalde lui blijkbaar leuk vinden als hobby.
X2

*

Tdo

• 10578
  • Smurf?!
« Reactie #1506 Gepost op: 12 augustus 2017, 12:32:15 »
Gaaf jongens!

Mooi gescheven Rubble.

X3!

*

a.b.

• 8096
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #1507 Gepost op: 12 augustus 2017, 22:14:45 »
Prima plan.

Vind ik ook.

Ja dat is ook weleens leuk :)
Adults with imaginary friends are just really old children

Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

a.b.

• 8096
« Reactie #1508 Gepost op: 12 augustus 2017, 22:15:31 »
Ja het was zeker de moeite waard. Nu net zelf ook aan het schuiven geweest. Mijn kastje stond ook niet in het midden. En de speakers staan nu een cm of 10 dichter bij elkaar. Bleken ook niet op gelijke afstand van de muur te staan. Nu alles in het midden, ik ook, matrasje achter de set en proberen maar weer.  Bezoekjes geven ideetjes.  ;D

En?

*

Rubble

• 9928
« Reactie #1509 Gepost op: 12 augustus 2017, 23:01:44 »

En?
Moeilijk te beoordelen. Na een half uur stond er visite voor de deur.  ;D Voor spreiding deed het niet veel. Matras achter de set lk wat meer rust te brengen. Matras voor de set gaaf minder laag. Wordt vervolgd.

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

*

a.b.

• 8096
« Reactie #1510 Gepost op: 6 oktober 2017, 15:02:48 »
Ik was bij Groovy om naar zijn nieuwe fraai ogende en zeer goed afstralende luidsprekers te luisteren en mocht een schakelkastje lenen.

Nadat ik hem aangesloten had ging ik er lekker voor zitten, maar iedere keer als ik de schakelaar gebruikte zogen de woofers een centimeter naar binnen en hoorde ik een niet te harde maar wel goed hoorbare plop. Eerst dacht ik nog dat dit de beveiliging was maar ook na oefenen met de juiste standen van de knoppen bij laag volume, bleef dit gebeuren zodat ik tenslotte maar kort het verschil wilde testen tussen de SDA2400 en de TDAI2170 (een versterkervergelijk). Hierbij viel het me op dat de SDA2400 niet alleen een andere klank had (iets koeler) maar potjandorie, daar gaan we: rust had in het middengebied, strakker en schoner klonk en beter focuste. Ik blijf liever weg bij zulke subjectieve termen.

Helaas durf ik de schakelkast niet aan te sluiten voor een uitgebreid en blind vergelijk en daarom wil ik hier geen conclusies aan verbinden. Daarvoor moet ik nog een keer testen.

Peter, bedankt voor het lenen van het schakelkastje! En het in bewaring nemen van mijn jas :)

Naschrift: de versterkers stonden qua volume exact gelijk. Lyngdorf heeft een handleiding geschreven voor bi-amping met daarin het volumeverschil (3dB) tussen de twee versterkers. Ik had RP en de subwoofers uit en luisterde naar de full-range Dali's.
« Laatst bewerkt op: 6 oktober 2017, 21:52:09 door a.b. »

*

Wim72

• 1263
« Reactie #1511 Gepost op: 6 oktober 2017, 15:55:59 »

En?
Moeilijk te beoordelen. Na een half uur stond er visite voor de deur.  ;D Voor spreiding deed het niet veel. Matras achter de set lk wat meer rust te brengen. Matras voor de set gaaf minder laag. Wordt vervolgd.

Was die matras wel geaard en ingesnot...?

*

groovy.

• 11118
  • Looking for fun and feelin.
« Reactie #1512 Gepost op: 6 oktober 2017, 18:04:49 »
@ a.b.
Graag gedaan.
Het dus wel iets opgeleverd.
Ik heb het kastje enkele maanden zonder problemen in gebruik gehad,maar niet voor een vergelijk.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 sme 3009    Luxman l507s. Elipson 1401. Elipson 1704. Rodec sm200.
Elementen.At12s-Goldring Eroica-At-f5occ.
Satin 117g. Tapedeck Akai 201d. Cassettedeck Jvc dd5.

Duizend Bommen en Granaten.

*

minplus

• 6726
  • relax, don't do it
« Reactie #1513 Gepost op: 6 oktober 2017, 20:59:52 »
Ik was bij Groovy om naar zijn nieuwe fraai ogende en zeer goed afstralende luidsprekers te luisteren en mocht een schakelkastje lenen.

Nadat ik hem aangesloten had ging ik er lekker voor zitten, maar iedere keer als ik de schakelaar gebruikte zogen de woofers een centimeter naar binnen en hoorde ik een niet te harde maar wel goed hoorbare plop. Eerst dacht ik nog dat dit de beveiliging was maar ook na oefenen met de juiste standen van de knoppen bij laag volume, bleef dit gebeuren zodat ik tenslotte maar heel het verschil wilde testen tussen de SDA2400 en de TDAI2170 (een versterkervergelijk). Hierbij viel het me op dat de SDA2400 niet alleen een andere klank had (iets koeler) maar potjandorie, daar gaan we: rust had in het middengebied, strakker en schoner klonk en beter focuste. Ik blijf liever weg bij zulke subjectieve termen.

Helaas durf ik de schakelkast niet aan te sluiten voor een uitgebreid en blind vergelijk en daarom wil ik hier geen conclusies aan verbinden. Daarvoor moet ik nog een keer testen.

Peter, bedankt voor het lenen van het schakelkastje! En het in bewaring nemen van mijn jas :)

Naschrift: de versterkers stonden qua volume exact gelijk. Lyngdorf heeft een handleiding geschreven voor bi-amping met daarin het volumeverschil (3dB) tussen de twee versterkers. Ik had RP en de subwoofers uit en luisterde naar de full-range Dali's.

Komen je blaffertjes eindelijk eens in beweging. ;D

Lijkt de bekende inschakelplop. Hebben sommige apparaten, schijnt een kwestie te zijn van wel of geen condensator over de schakelaar.

Maar leuk dat je verschil waarnam, ook al vermoed ik dat het uit metingen niet begrijpelijk af te leiden is.
Ik hoorde ook verschil tussen veel die ik in huis had of elders in een vergelijk hoorde (sommige maakten niets uit) maar dat kan een afwijking bij mij zijn. :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

a.b.

• 8096
« Reactie #1514 Gepost op: 6 oktober 2017, 21:52:34 »
@ a.b.
Graag gedaan.
Het dus wel iets opgeleverd.
Ik heb het kastje enkele maanden zonder problemen in gebruik gehad,maar niet voor een vergelijk.

Hoe gebruikte jij hem dan?