*

Niemand

• 21127
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
Re: Bij doorofnight
« Reactie #1665 Gepost op: 20 oktober 2018, 22:07:35 »
Als het beetje in de buurt komt van wat ik hoorde met Jerry samen destijds in Maassluis .
Namelijk de ontwerp/prototype speakers van Koen(waarop hij afstudeerde) ,dan zal dat echt wel heeeeeel erg goed zijn .
Dat was echt uniek.
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

*

a.b.

• 9206
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #1666 Gepost op: 20 oktober 2018, 22:08:24 »
Dus mits goed ontworpen kunnen kleinere ls net zo goed of nog beter klinken dan grote vloerstaanders.

Absoluut. Maar conusoppervlakte speelt wel degelijk een rol. In de D&D's zitten aan de achterzijde nog twee forse woofers voor het sublaag. En het zijn wel forse monitoren, toch.

Heel andere luidsprekers die veel groter speelden dan hun formaat waren de Philips MFB LS.
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2018, 22:11:43 door a.b. »
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

a.b.

• 9206
« Reactie #1667 Gepost op: 20 oktober 2018, 22:09:39 »
Als het beetje in de buurt komt van wat ik hoorde met Jerry samen destijds in Maassluis .
Namelijk de ontwerp/prototype speakers van Koen(waarop hij afstudeerde) ,dan zal dat echt wel heeeeeel erg goed zijn .
Dat was echt uniek.

Dat waren vloerstaanders. Unieke dingen en weergaloze weergave. Jammer dat ze niet meer bestaan.

*

Niemand

• 21127
« Reactie #1668 Gepost op: 20 oktober 2018, 22:14:17 »
Ja helaas en ja die waren wel wat forser .
Dat waren echt de enige speakers tot nu die ik zonder aarzelen zou inruilen,voor mijn set speakers.
Wat een ideaal afstraal gedrag hadden die . 
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

*

a.b.

• 9206
« Reactie #1669 Gepost op: 20 oktober 2018, 22:17:06 »
Ik ook. Koen had ze al gedemonteerd voor ik kon zeggen: doe ze mij maar!

Deze luidsprekers zijn qua afstraalgedrag denk ik nog iets beter, want ik kan me niet herinneren dat ze volledig cardioide waren. Wel een goed ontworpen baffle en sound councellation?

*

Niemand

• 21127
« Reactie #1670 Gepost op: 20 oktober 2018, 22:21:56 »
Als ik het goed heb waren ze wel volledig cardoide.
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

*

a.b.

• 9206
« Reactie #1671 Gepost op: 20 oktober 2018, 22:23:41 »
Kan heel goed hoor. Ik dacht er laatst nog aan, welke luidspreker ik compromisloos vond. Dat was iig die jij en ik bedoelen.

*

Rubble

• 10419
« Reactie #1672 Gepost op: 21 oktober 2018, 15:35:19 »
Mooi! Ze passen ook wel akelig goed in je interieur.  :o

Ik voorspel een aankoop.  ;)
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

minplus

• 8038
  • relax, don't do it
« Reactie #1673 Gepost op: 21 oktober 2018, 19:15:08 »
De witte zijn idd. de mooiste. :)
Maar 10.000 euro is wel een hele smak geld...
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

a.b.

• 9206
« Reactie #1674 Gepost op: 21 oktober 2018, 22:11:28 »
Had ik ergens gezegd dat het 10.000 euro is? Nee toch? Maar volgens mij klopt het wel.. Ik weet het niet precies :)

*

minplus

• 8038
  • relax, don't do it
« Reactie #1675 Gepost op: 21 oktober 2018, 22:27:10 »
Kwam daar met goegelen achter. Je hebt er natuurlijk wel de eindversterkers meteen bij en hebt genoeg aan een voorversterker.

Ik heb nog nooit meer dan 2000 aan een audio-apparaat uitgegeven en vond dat toen al wel gloepende duur ook al was het een mooie 2ehands Mac. Kan hem nu voor wat meer verkopen, voor een vergelijkbaar bedrag bv. een bijzonder fraaie 2ehands Mac-pre kopen en m'n JBL's verkopen. Dan zou ik nog 8000 bij moeten passen. Gaat hem niet worden hier. ;D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

« Reactie #1676 Gepost op: 22 oktober 2018, 11:51:49 »
Nog veel meer dan hoe het klinkt, omdat dat in elk geval nog op meerdere manieren aan te passen is, is het gegeven van
waar het klinkt.
M.a.w. of de fasereinheid / timing ook in orde is omdat die de plaatsing en de ruimtelijkheid bepalen.
Met zoveel mogelijkheden  i.v.m. DSP en speakers overal, liggen daar problemen op de loer.
En om dan maar weer eens een oudje van stal te halen : draai eens de eerste minuut van Amused to Death en luister waar
de hond blaft.
Muzikaal bezien is die cd onbetekenend, maar als het goed is krijg je uiterst rechts achter je en zo'n beetje bij de buren een gestoken plaatje van die hond, met direct daar achteraan een echo daarvan..
Er zijn meer sets die dat niet goed weergeven dan wel, ook de opstelling van de speakers bepalen dat resultaat.
Zo vanaf de foto bezien lijkt me de opstelling wel in orde daarvoor.
Ik heb peperdure en met zorg opgebouwde sets gehoord waar de hond links boven tegen de zolder of zelfs ergens voor
het huis op de straat blaft.
Dat fasegedrag kan erg tricky zijn en de simpelste breedbander kan het vaak als de beste en aan het geld ligt het in elk
geval niet.

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

*

thanatos

• 1761
  • Cum non tum age
« Reactie #1677 Gepost op: 22 oktober 2018, 14:18:27 »

Geweldige luidsprekers. Ik ben heel enthousiast. Helaas slechts te leen. Met dank aan Dutch & Dutch. Dit is de 8C. Een ingenieus cardioide systeem en ik kan rustig stellen dat dit tot de top van beste luidsprekers ter wereld behoort. En dat doe ik niet alleen, ze zijn erg populair onder sound-engineers en studio-eigenaren.

Uitgebreider verslagje volgt nog wel eens.

Mooi!
DIY Tannoy 15" DMT II - Schiit Yggdrasil - Mac Mini i7 - DIY RPi streamer

*

Benco

• 5697
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #1678 Gepost op: 22 oktober 2018, 16:29:48 »
mooi is het wel , en mocht je overgaan tot aanschaf komen er heel erg goeie en mooie  Dali's vrij , waar ik eerst toch nog even een lotto voor moet winnen , maar ik doe m'n best :D

*

a.b.

• 9206
« Reactie #1679 Gepost op: 22 oktober 2018, 17:33:59 »
Nog veel meer dan hoe het klinkt, omdat dat in elk geval nog op meerdere manieren aan te passen is, is het gegeven van
waar het klinkt.
M.a.w. of de fasereinheid / timing ook in orde is omdat die de plaatsing en de ruimtelijkheid bepalen.
Met zoveel mogelijkheden  i.v.m. DSP en speakers overal, liggen daar problemen op de loer.
En om dan maar weer eens een oudje van stal te halen : draai eens de eerste minuut van Amused to Death en luister waar
de hond blaft.
Muzikaal bezien is die cd onbetekenend, maar als het goed is krijg je uiterst rechts achter je en zo'n beetje bij de buren een gestoken plaatje van die hond, met direct daar achteraan een echo daarvan..
Er zijn meer sets die dat niet goed weergeven dan wel, ook de opstelling van de speakers bepalen dat resultaat.
Zo vanaf de foto bezien lijkt me de opstelling wel in orde daarvoor.
Ik heb peperdure en met zorg opgebouwde sets gehoord waar de hond links boven tegen de zolder of zelfs ergens voor
het huis op de straat blaft.
Dat fasegedrag kan erg tricky zijn en de simpelste breedbander kan het vaak als de beste en aan het geld ligt het in elk
geval niet.

Ik snap niet zo goed waar je verhaaltje zo direct relevant is? En wij verschillen hier van mening over. Niet over het horen van de hond, maar hoe de kamer invloed heeft op die in de opname besloten effectjes.

Waar jij problemen ziet met beperkt denken, zie ik mogelijkheden.

Dit zijn overigens fasereine luidsprekers. Ook op niet fasereine luidsprekers kunnen die effectjes spectaculair klinken. En bij sets met "normale" versterkers. En met sets met DSP, of zonder. Als je maar zorg besteedt aan je set. Er wordt vaak veel te ingewikkeld gedaan over specifieke designs. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2018, 17:35:54 door a.b. »