*

tito

• 9874
Re: Bij doorofnight
« Reactie #1755 Gepost op: 1 november 2018, 23:23:33 »
Wat je zou moeten horen op de plaat Amused to dead:

>> Bron... <<

Prulplaat.
Er zijn zelfs sukkelaars die meerdere uitvoeringen van `t album van meneer Waters hebben.   :laugh:

« Reactie #1756 Gepost op: 2 november 2018, 00:10:35 »

>> Bron... <<

Prulplaat.
Er zijn zelfs sukkelaars die meerdere uitvoeringen van `t album van meneer Waters hebben.   :laugh:

Inderdaad een prulplaat, heeft ook weinig met muziek te maken.
Ik zie het uitsluitend als een prima hulpmiddel om te bepalen of je je opstelling en aansluitingen op orde hebt en daarvoor
heb je aan de eerste minuut al ruim voldoende.

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

*

chansig

• 10961
« Reactie #1757 Gepost op: 2 november 2018, 07:47:38 »
Ach gelukkig mag iedereen dat voor zichzelf bepalen. Dat is het leuke van smaak.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

a.b.

• 9662
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #1758 Gepost op: 2 november 2018, 08:17:31 »

>> Bron... <<

Prulplaat.

Ik vind het aardig beschreven, maar de enige die echt kan zeggen hoe hij vindt dat hij het heeft willen horen, is RW zelf.

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

morph

• 14423
« Reactie #1759 Gepost op: 2 november 2018, 12:40:07 »
En die heeft in 2015 een nieuwe mix van het album laten uitbrengen...

« Reactie #1760 Gepost op: 2 november 2018, 12:49:30 »
Waarbij de klotehond in eens links staat te blaffen....

En nu?

*

Niemand

• 21213
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #1761 Gepost op: 2 november 2018, 13:12:50 »
draadjes omwisselen ;D
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

*

jpio

• 4624
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #1762 Gepost op: 2 november 2018, 14:02:31 »
Hoop dat ie het beter gedaan heeft dan bij het origineel want dat zwabbert ietwat qua kwaliteit in mijn beleving.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

a.b.

• 9662
« Reactie #1763 Gepost op: 20 december 2018, 20:34:43 »

Ik heb vandaag besloten de RP functie van Lyngdorf een tijdje uit te zetten en miniDSP 2x4HD tot 80Hz in te zetten voor alleen de subwoofers. Dit betekent dat de fronts niet gedsp-d worden. Dit is het eerste resultaat. Met slechts vier filters, waarvan 2 "heftige" (bij 20- en 47Hz) en 2 (bij 70- en 90Hz)  om de puntjes op de i te zetten is het resultaat keurig. Al zeg ik het zelf. Vanaf 90 Hz is het gedaan met de strakke curve. Dan gaat mijn kamer aan de haal met de luidsprekers, die in een anechoic room wel keurig meten.

Ik zie nu wel dat ik een decibel of 2-3 teveel afgesnoept heb van 20 tot 40Hz. Daar staat tegenover dat ik tot tot 80 Hz de subwoofers bijna 6dB harder laat meespelen dan voorheen. Ik mag dan wel vier subwoofers hebben, maar heb een hekel aan teveel laag. Liever iets te weinig, zelfs. Morgen de kabeltjes maar weer eens aansluiten en tot die tijd de Lyngdorf voicing-1 gebruiken. Die maakt dat weer wat goed.

Met 1/12 smoothing (dit is wat je oren horen) zijn de afwijkingen rond de 1 2/3 dB tot rond de 150Hz. Plaatje is zonder smoothing.

De rest van de avond muziek luisteren :)

*

groovy.

• 11880
  • Old school audio.
« Reactie #1764 Gepost op: 20 december 2018, 22:26:42 »
Geniet.
Het kan dus ook goed klinken met een andere instelling.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Ortofon rmg 212. Micro-Seiki cf1.  Lenco b51 Burn & Jones Super. Lenco l70v. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404.  Cabasse Prao. Harman Kardon 6550. Composed dv1 dt.

In to each life some rain must fall.

*

minplus

• 8713
  • relax, don't do it
« Reactie #1765 Gepost op: 20 december 2018, 23:26:52 »
Leuk experiment. :)
Wel ook wat gewenningstijd geven.
De mooiste meetcurve geeft voor je eigen gehoor met z'n eigen curve niet altijd het mooiste geluid.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

a.b.

• 9662
« Reactie #1766 Gepost op: 21 december 2018, 08:30:36 »
Een vaak mooi gevonden curve heeft in het laag een zwaartepunt en klinkt daarmee voor de meeste mensen het mooist. Omdat veel mensen zowat hetzelfde horen :)

Mijn curve heeft dat ook, al is hij wel vlak in het laag. Het mooist is als je vervolgens op smaak de curve iets kunt veranderen met "standaard" voicings die klaarstaan in je versterker. Dit zijn een soort geavanceerde equalizer instellingen. Een dunne opname kan je dan bij laag volume wat meer boosten, bijvoorbeeld.

*

a.b.

• 9662
« Reactie #1767 Gepost op: 16 maart 2019, 23:33:11 »
De Euphonia's staan weer op hun plek. Of nouja, niet helemaal.

Ze staan verder uit elkaar, ik heb de luisterdriehoek iets vergroot en de 4 subs staan nu gestacked tussen de luidsprekers in. Deze opstelling had ik voor het laatst geprobeerd met de Helicon 800MK2's. Toen beviel het me niet, maar tot mijn grote verbazing is het geluidsbeeld breder (dat is niet zo gek) en zijn focus en dimensionaliteit gelijk of mss zelfs wat beter. Sinds ik het plafond akoestisch heb aangepakt klinkt alles sowieso veel beter.  Ik gebruik geen RP van Lyngdorf meer, alleen een MINDSP HD voor de subs. RP staat volgens mij al een klein jaartje uit.

Crossover op 100Hz en een LR4 filter hoog en laag. Dit betekent dat de fronts zonder DSP spelen. Tot mijn verbazing meten de Dali's ook beter als ze dichter op de achterwand staan. Ik laat REW alles berekenen en importeer de instellingen in de miniDSP. Dat werkt als een tierelier. Klein uurtje stoeien met crossovers, filters, plaatsing, wel of niet dichtstoppen van de poortjes, en huppa.. alle muziek klinkt weer als een klok. Ik miste al een tijdje de "magie". Die is gelukkig weer terug. Hier een metinkje. Inmiddels het laag 3 dB teruggeschroefd (niet op meting). Ik hou niet van basszware systemen.

Morgen bij daglicht schiet ik weer eens een fotootje van de opstelling. Nu een biertje.. Of een whiskey. En David Gray - White Ladder uitluisteren.

*

groovy.

• 11880
  • Old school audio.
« Reactie #1768 Gepost op: 17 maart 2019, 09:36:57 »
Ik ben niet van de cijfers maar leuk dat het nu naar je zin klinkt.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Ortofon rmg 212. Micro-Seiki cf1.  Lenco b51 Burn & Jones Super. Lenco l70v. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404.  Cabasse Prao. Harman Kardon 6550. Composed dv1 dt.

In to each life some rain must fall.

*

a.b.

• 9662
« Reactie #1769 Gepost op: 17 maart 2019, 15:54:14 »
Dank je Groov! :) Heb je je tweeters weer op orde?