Re: De smurf in 't hoge noorden.. (op bezoek bij Theo van Wermeskerken)
« Reactie #15 Gepost op: 27 juni 2012, 13:12:33 »
Radiohoofd, je was goed en gezellig bezoek.
Behalve dan dat gesmeer met die koffie.
Maar ook dat is ( sinds kort weer ) een goudeerlijk product uit het hoge
Noorden. Friesland weliswaar, je kunt niet alles hebben.
Dank voor je recensie, daar was het me niet om te doen, maar toch.
Bescheidenheid siert de Noorderling..
Maar het verhaal vereist enige nuancering.
Want het kan er een beetje op gaan lijken dat als je samen met Berret wat aan het goochelen gaat, bepaalde electronica en natuurwetten er plotseling minder of geheel niet meer toe doen.
Ik denk te mogen stellen dat ze zelfs nog veel sterker van belang zijn.
Dat bv. harmonische vervorming en dempingsfactor van minder belang zijn
komt voort uit de werkingswijze door de gehele set heen, waarin we geheel
willen afzien van de toepassing van tegenkoppeling.
Op enkele plaatsen echter wordt ( noodgedwongen ) een kleine lokale
feedback toegestaan.
En ik weet dus heel goed wat die keuze voor gevolgen heeft.
Vervorming, dempingsfactor en bandbreedte bv. worden allemaal slechter.
Feedback trekt dat allemaal voor een groot deel recht, maar geen voordeel zo groot of er zit wel een nadeel aan.
Doe je daar verder helemaal niks aan, dan kun je een versterker overhouden
die maar wat doet.
Ook dat kan trouwens nog best wel goed klinken.
De term myfy komt nog wel eens voorbij op dit forum.
Met het ' gegoochel ' van Berret kun je echter ook ingrijpen in wat je nu wilt dat een bepaalde schakeling gaat doen.
Dat klinkt mogelijk wat wazig, maar je zou kunnen zeggen dat er op een soort software matige manier wordt ingegrepen. Nog wazig..
Bij een set die helemaal vanaf de grond wordt opgebouwd is e.e.a. wat gemakkelijker te doen dan bij een bestaande set omdat je daar elke losse component vooraf kunt beoordelen en evt. behandelen.
Ik denk dat de grote goochelaar zelf ook nog wel een reactie zal geven hier.
Het is tenslotte mede zijn handtekening die er onder de set staat.
In dit verband is het nog wel grappig om te melden dat hij mij en de set nog wel eens gebruikt als proefkonijn voor zijn hersenspinselen.
Hij zit dan bv. op het toilet en op dat moment schiet hem iets in de zin.
Hij belt me dan nog zittend met een kiem er onder op en geeft opdracht om
een of ander experiment uit te voeren.
En ik ben dan zo gek....
Afijn, leuke hobby.

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

« Reactie #16 Gepost op: 27 juni 2012, 16:37:42 »
Mooi verhaal, ook daar moet ik nog eens heen als ik de tijd nu eens zou kunnen vinden ...
Misschien heeft Theo nog een foto van de Tannoy want die zijn echt zeker de moeite waard. Direct bij binnenkomst kon ik er mijn ogen niet van afhouden terwijl ze zo groot zijn dat je nauwelijks nog uitzicht hebt toch waren ze inclusief de stands echt fraai. Heel bijzonder hoe je van een oerlelijke bak iets kunt maken dat op geen enkele manier stoort en zelf mooi is. Je moet je dus echt voorstellen dat je nauwelijks nog naar buiten kunt kijken daar!  :o

« Reactie #17 Gepost op: 27 juni 2012, 16:39:26 »
Busreis ..
Met de Belgische bus waar iedereen voorin kan zitten. Heel breed en kort dus  ;D

« Reactie #18 Gepost op: 27 juni 2012, 17:08:29 »
Berret had die NOS buisjes wel eens mogen vertellen dat de oorlog al voorbij is trouwens want daar leken ze niet van op de hoogte ;D

Nogmaals leuke ervaring. Trilt nog na...

*

berret

• 2271
  • Universeel Leeghoofd en soms platzak
« Reactie #19 Gepost op: 27 juni 2012, 18:20:31 »
Te veel eer, Theo. Ik kan niet goochelen...
En van die keutel kan ik me niks herinneren....
Dromen zijn bedrog. Bedrog is harde werkelijkheid.
Word ik nou door de werkelijkheid of door de droom bedrogen?

« Reactie #20 Gepost op: 27 juni 2012, 19:34:32 »
Het is wetenschap maar dan 'out of the box' denk ik.

« Reactie #21 Gepost op: 27 juni 2012, 19:48:59 »
Overigens weet ik vrij zeker dat ik eerder een foto heb gezien van zijn speakers hier op het forum.
Wel een tijdje terug overigens en in de eiken uitvoering.

*

horn

• 1994
  • hoorns en buizen
« Reactie #22 Gepost op: 27 juni 2012, 22:19:03 »
mooi verhaaltje Radiohead.
Ik zou de set van Theo ook wel eens willen horen helaas woon ik in het andere uiterste van Nederland.
Het is een totaal andere set dan B Gehakt  maar beide gebouwd en behandeld op doorgifte van struktuur informatie
beleefde je die extra zijns informatie op beide sets?
Ik bedoel het klinkt zeker anders maar herkende je het gevoel ?

Ik zou ook wel graag een foto willen zien van theo zijn speakers.

*

B. Gehakt

• 7286
  • Ik post niet op woensdag.
    • Suzy Wong
« Reactie #23 Gepost op: 27 juni 2012, 22:31:52 »
Het zit daar wel goed bij die Van Kermiswerken, Horn. ;D

« Reactie #24 Gepost op: 27 juni 2012, 22:45:59 »
mooi verhaaltje Radiohead.
Ik zou de set van Theo ook wel eens willen horen helaas woon ik in het andere uiterste van Nederland.
Het is een totaal andere set dan B Gehakt  maar beide gebouwd en behandeld op doorgifte van struktuur informatie
beleefde je die extra zijns informatie op beide sets?
Ik bedoel het klinkt zeker anders maar herkende je het gevoel ?

Ik zou ook wel graag een foto willen zien van theo zijn speakers.

Tja zijns informatie dat klinkt als een tegenstelling. Ik beleefde een set die met me in contact stond. Het effect is soms dat je de emotie van de zangeres voelt, dat je hem/haar voelt als een echt mens. Verder je hoeft niet zo te trekken om er iets uit te halen. Het komt vanzelf. En tenslotte en ik weet het klinkt idioot maar ik heb ervaren dat dit me in 1 avond in contact brengt met iets en in de volgende avond me tot een rust brengt die ik jaren kwijt was. Wonderlijke wereld. Maar dat gebeurde ook een beetje thuis waar Berret wat heeft geleverd.

Paul's set met Theo vergelijken dat kan ik nog niet het grootste verschil zat hem eigenlijk in de plek waar ik de muziek ervoer. Die was anders namelijk bij Paul of bij Theo  :laugh: In de rest zat dezelfde boeiing of aanraking. Bij Paul had ik de betere opnamen waar het emotie betrof. Bij Theo zat ik even in de Oosterpoort. Maar eigenlijk weet ik het niet. De eerste keer heeft natuurlijk wel de meeste impact.

*

horn

• 1994
  • hoorns en buizen
« Reactie #25 Gepost op: 28 juni 2012, 00:11:43 »
Ja dat geloof ik gelijk!
maar het ging mij erom of hij herkenning had
en dat had hij als ik het zo lees
bedankt Radiohead

« Reactie #26 Gepost op: 28 juni 2012, 01:08:18 »
Ja dat geloof ik gelijk!
maar het ging mij erom of hij herkenning had
en dat had hij als ik het zo lees
bedankt Radiohead
Denk dat ik op hetzelfde punt als jij sta. Ben eigenlijk nog lang niet in staat er iets zinnigs over te zeggen en als ik iets zeg dan geloof ik mezelf niet  ;D In ieder geval vergt het geen geloof om het te kunnen horen dat weet ik wel.

« Reactie #27 Gepost op: 31 juli 2012, 17:19:11 »
Hierbij een recensie van Theo's Jetengine Accelerator (de JA)! Zie foto:

Na een wat woelige tijd waarin ook mijn audioset veel modificatie meemaakte is er nu wat rust om eens beter naar een aantal onderdelen te kijken.

Het bovenstaande voedingsfilter had ik van Theo meegekregen om eens te testen. Hij bestaat uit een aantal smoorspoelen een aantal koolweerstanden en het geheel gedompeld in een speciale olie die nu weer niet zo speciaal is dat B. Gehakt of Berrett er iets mee te maken heeft ;)

Ik had hem al een tijdje aangesloten gehad maar nog niet goed kunnen vergelijken wat hij nu eigenlijk doet. Theo vroeg me echter letterlijk er toch eens goed naar te luisteren omdat ik volgens hem wel goede oren zou hebben. Hij zei ook eerlijk misschien doet het wel niets omdat filteren niet altijd goed uitpakt.

Nou met dat idee dacht ik wie weet hoor ik ook nog wel wat al was ik eigenlijk bang dat het niets zou zijn vooral omdat er geen Gehakt of Berrett in zit dus tja wat kan het dan zijn  ;D

Mijn eerste vergelijk deed ik met materiaal dat ik van Thingman heb verkregen en waarvan ik soms niet weet of het nu van een cassette bandje van zijn vriendin is gekopieerd of dat het via Abbey road studio's is gelopen. Zo ook de muziek van CocoRosie; adventures of ghosthorse & stillborn. Een grappige cd die ik vooral koos vanwege de stemmen. Echte levende stemmen is goed. Daarna gewoon nog even naar Wende geluisterd, dat is vaak ook wel duidelijk. Eva Cassedy doet het soms ook wel voor mij. Wel daar kwamen de rainbowwarriors voorbij van CocoRosie. Ik kende het geluid goed omdat ik inmiddels gewend ben aan de meeste modificaties die ik heb uitgevoerd en het klonk weer gewoon goed. Probleem was een beetje om de ogen open te houden want tja ik wordt tijdens het luisteren in die stoel gedrukt en dan vallen de ogen dicht en hup het is weer een uur later. Nu dus wakker blijven! en het experiment uitvoeren! De JA er even tussen uit. Goed de fase van de netsnoeren gelijk houden omdat we echt alleen de JA willen testen en hup weer luisteren. Ik was al een heel eind gekomen met CocoRosie, de cd was al bijna uit dus maar in het laatste nummer volgde dus de overschakeling. He dat is vreemd, het lijkt wat opener. Of wacht even het lijkt wat echter. Of nee dat hoog dat is scherper, dat laag gaat boomen. Maar toch die stemmen klonken wat verder weg wat meer alsof je naar een schouwspel kijkt op afstand en het was zeker nog steeds mooi. Maar mijn ogen dicht doen nee dat hoefde niet meer. Het klonk wel lekker rustig. Na een aantal minuten luisteren heb ik nog naar wat van Wende geluisterd en dat klonk ook eigenlijk wel prima hoewel, dat laatste stukje boeide me toch minder.
Om de test goed te doen heb ik even een half uurtje pauze gehouden zodat ik even tot rust kon komen.
Deel twee van de test bestond uit het luisteren zonder de JA en daarna omschakelen in turbo JA. Dus toen ik terugkwam luisterde ik nog een tijdje naar Wende en besloot dat het maar eens tijd was om te kijken wat die knop turbo JA nu eigenlijk precies betekent als je dus zelf nog stil zit in je stoel.
Ik ging weer zitten drukte op de play now the turbo JA sound af voorgesteld door het bekende driehoekje in mijn afspeler. En ja ik heb al volledig weggegeven wat er toen gebeurde..... ;D

Ik houd hem nog even die JA ;)

Zie hier voor een visuele uitleg van wat ik zojuist schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=ES2dozTkogc&feature=youtube_gdata_player

*

Tirillo

• 4170
  • Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak
« Reactie #28 Gepost op: 31 juli 2012, 17:30:20 »
Vooral de "Ritt der Walküren" doet het voor mij ;D.
"Searching for a ground with my good eye closed"

*

B. Gehakt

• 7286
  • Ik post niet op woensdag.
    • Suzy Wong
« Reactie #29 Gepost op: 31 juli 2012, 17:50:20 »
Ezo; dat lijkt zowaar een moderne turboversie van het ongrijpbare potje pindakaas!