*

richard

• 3962
Re: De smurf in 't hoge noorden.. (op bezoek bij Theo van Wermeskerken)
« Reactie #855 Gepost op: 30 december 2018, 00:48:24 »
Technisch heeft Theo vast nog aanvullingen en antwoorden op mogelijke vragen, ik kom niet verder dan een aanbeveling om bij gelegenheid ook eens in het hoge noorden te gaan luisteren.
Eh, het noorden is, op de Hondsrug na, niet hoog.
Chaos in de omschrijving van Nederlandse gebieden, geloof ik, waarbij enkel het noorden als "hoog" wordt omschreven...
Alles is relatief. Het Hogeland van ons laagland ligt in het noorden van Groningen.
« Laatst bewerkt op: 30 december 2018, 01:02:40 door richard »
Genoeg is beter.

« Reactie #856 Gepost op: 30 december 2018, 09:20:47 »
Technisch heeft Theo vast nog aanvullingen en antwoorden op mogelijke vragen, ik kom niet verder dan een aanbeveling om bij gelegenheid ook eens in het hoge noorden te gaan luisteren.
Eh, het noorden is, op de Hondsrug na, niet hoog.
Chaos in de omschrijving van Nederlandse gebieden, geloof ik, waarbij enkel het noorden als "hoog" wordt omschreven...
Alles is relatief. Het Hogeland van ons laagland ligt in het noorden van Groningen.

Hest geliek.

*

Tdo

• 10895
  • Smurf?!
« Reactie #857 Gepost op: 30 december 2018, 11:46:47 »
Het is trouwens een mooie versterker.  ::)

*

a.b.

• 9349
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #858 Gepost op: 30 december 2018, 11:53:41 »
Ook dat nog.

Fijn dat ie zo goed bevalt!
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

« Reactie #859 Gepost op: 30 december 2018, 14:06:59 »
Die 3 termen worden hier overigens wel gebruikt, waarvan de oostkant het minst tenzij we het over een huis of een stad hebben.

En meestal in negatieve zin... Assen-Oost is daarin ook berucht.

Het Rooie Dorp heette dat vroeger.
Geen idee toen of dat iets met communisten of zo te maken had; daar wist ik als 10-jarige nog niets van.
Zou het nu ook nog niet durven zeggen maar het zou best kunnen.
Het stond voor wat ik toen aan info had voor agressie.
Ben er natuurlijk wel eens gaan kijken, niks geks meegemaakt maar je kreeg er geen vrolijk gevoel van. Maar wie weet heerste er tussen de mensen daar een fijne sfeer.

Valt tegenwoordig best mee. Er zijn enkele straten waar de tuininrichting bestaat uit naalden en flessen, maar het merendeel van de wijk is zeer bewoonbaar.
Maarreh... woont Theo in Stad of in Ommeland?

Je had al een PM
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

« Reactie #860 Gepost op: 2 januari 2019, 00:42:29 »
Afgelopen nacht had Berret plotseling een goed idee, hij zag zogezegd ( het ) licht.
En of dat nu kwam door de drank op de oudejaarsavond of het licht van het vuurwerk vertelt de historie niet.
Maar het was wel een prima idee, zo'n goed idee zelfs dat hij dat in wakkere toestand waarschijnlijk niet bedacht zou hebben.
En bang dat hij het in wakkere toestand allemaal weer vergeten was, belde hij om iets voor vijf uur 's morgens het
goede nieuws door.
En waarover ging dat nu.
Nou, in de Chaosversterker maak ik gebruik van de Alps black-beauty volumeregelaar.
Ik denk zo'n beetje de mooiste volumeregelaar en die is voorzien van een koolstof weerstandsbaan.
Tot zover prima, maar het lopergedeelte dat naar het grid van de voorbuis gaat loopt over een zilveren strip.
En zo direct aan het rooster van die buis is dat zo'n beetje de beste plek om iets te verpesten.
En nu had hij een simpele methode bedacht om de negatieve effecten van die zilveren strip te omzeilen, te neutraliseren.
Ik zal dat de komende dagen even op die manier gaan aanpassen en kom er dan hier wel even op terug.
Toch mooi dat zo'n universeel leeghoofd in zijn slaap ook nog met oplossingen komt.

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

*

Tannoysuperprestige

• 227
  • Geordende Chaos
« Reactie #861 Gepost op: 2 januari 2019, 10:07:20 »
Afgelopen nacht had Berret plotseling een goed idee, hij zag zogezegd ( het ) licht.
En of dat nu kwam door de drank op de oudejaarsavond of het licht van het vuurwerk vertelt de historie niet.
Maar het was wel een prima idee, zo'n goed idee zelfs dat hij dat in wakkere toestand waarschijnlijk niet bedacht zou hebben.
En bang dat hij het in wakkere toestand allemaal weer vergeten was, belde hij om iets voor vijf uur 's morgens het
goede nieuws door.
En waarover ging dat nu.
Nou, in de Chaosversterker maak ik gebruik van de Alps black-beauty volumeregelaar.
Ik denk zo'n beetje de mooiste volumeregelaar en die is voorzien van een koolstof weerstandsbaan.
Tot zover prima, maar het lopergedeelte dat naar het grid van de voorbuis gaat loopt over een zilveren strip.
En zo direct aan het rooster van die buis is dat zo'n beetje de beste plek om iets te verpesten.
En nu had hij een simpele methode bedacht om de negatieve effecten van die zilveren strip te omzeilen, te neutraliseren.
Ik zal dat de komende dagen even op die manier gaan aanpassen en kom er dan hier wel even op terug.
Toch mooi dat zo'n universeel leeghoofd in zijn slaap ook nog met oplossingen komt.

Wow!! Wat een goed begin van 2019! Ik ben reuze benieuwd naar je verdere bevindingen!

Iedere dag een stapje beter, dan wordt het vanzelf fantastisch!

*

Niemand

• 21157
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #862 Gepost op: 2 januari 2019, 11:49:46 »
Wat een heerlijk verhaal weer :laugh: :laugh:
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels