*

KT88

• 27941
  • Emeritus Technicus
Re: De smurf in 't hoge noorden.. (op bezoek bij Theo van Wermeskerken)
« Reactie #900 Gepost op: 11 augustus 2019, 21:31:56 »
Eh.....ik meen te hebben begrepen dat de zandkorrel-Chaos naar óns toe komt deze zomer....... :o
Audiodidact

*

minplus

• 8786
  • relax, don't do it
« Reactie #901 Gepost op: 11 augustus 2019, 21:33:12 »
Maar als jullie naar hem willen, hier even langs komen. Breng en haal ik jullie het laatste stuk. Tenzij ik doodziek ben, opnieuw grootvader wordt of dringend naar een verjaardag, concert, reünie of iets aanverwants moet.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

« Reactie #902 Gepost op: 11 augustus 2019, 21:39:20 »
Eh.....ik meen te hebben begrepen dat de zandkorrel-Chaos naar óns toe komt deze zomer....... :o
Zelfs naar jou?
Muziek, daar kikker je van op!

*

berret

• 2251
  • Universeel Leeghoofd en nu echt platzak
« Reactie #903 Gepost op: 11 augustus 2019, 21:55:07 »
Mijn fout!!!
Ik had onze kikker van de week verteld dat de zandbak nog een reisje langs een paar luisteraars zou maken, maar ik heb daar eigenlijk nog geen contact over gehad met Theo. Ik ben duidelijk( TE duidelijk) voor de troepen uitgelopen. Duizendmaal excuus en ik wil wel rijden. Met zijn allen in mijn bussie.
Maar eerst moet Theo nog kijken of hij volgende maand ergens een gaatje heeft. Hij heeft het erg druk op dit moment.

*

KT88

• 27941
  • Emeritus Technicus
« Reactie #904 Gepost op: 11 augustus 2019, 22:11:46 »
OK! No prob......ik hoor/zie wel hoe en wanneer we kennis gaan maken met de SillyChaos. ;)
Audiodidact

*

jpio

• 4650
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #905 Gepost op: 12 augustus 2019, 13:36:34 »
Weet wel dat mijn M22 ze ook heeft en dat geluid bevalt me erg goed icm de Planars.
Het geluid van die M22 beviel me meteen toen ik die amp jaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden hoorde bij Vogelzang Audio en dat is me altijd bij gebleven om eoa reden. Of dát door de Mosfets komt? Geen idee.

Reken maar van jazz, die hebben daar een flink woordje in mee te spreken.
Ook voor mij is de combinatie MOSFET (en nog liever VFET) en Maggies een heel fijne.

Die, VFet's, heb ik nog nooit gehoord (op planars voor zover mij bekend, althans niet hier).
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

mumsoft

• 2877
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #906 Gepost op: 12 augustus 2019, 13:56:12 »
Ik meen dat in mijn LFD, still going strong, ook mosfets zitten. Sander heeft die lang geleden gemodificeerd, dwz gehakt, toen dat nog zo heette. Was mij ooit aangeraden door M44 (niet 22). Die zie je hier nooit meer, maar ik blijf hem dankbaar.
Marc
Do re mi fa so la ti do
Lekker hangen op de ...

*

KT88

• 27941
  • Emeritus Technicus
« Reactie #907 Gepost op: 12 augustus 2019, 15:01:35 »
Ja, de ouwe Malcolm houdt ook van MOSFETs.
Zoals alle verstandige versterkerontwerpers.  ^-^
Audiodidact

*

KT88

• 27941
  • Emeritus Technicus
« Reactie #908 Gepost op: 12 augustus 2019, 15:03:42 »
Die, VFet's, heb ik nog nooit gehoord (op planars voor zover mij bekend, althans niet hier).

Ik heb mijn (destijds MG3.3R) Maggies gehoord op de Yamaha B1 en B2, en op diverse Sony VFETs.
Het voordeel van veel spullen op je werkbank krijgen is ook dat je er naar mag luisteren.  ^-^
Audiodidact

*

jpio

• 4650
« Reactie #909 Gepost op: 12 augustus 2019, 15:15:57 »
Ach.. scheelt mij in het maken van, moeilijke, keuzes ;D
Heb het al moeilijk genoeg met gwoon leven haha.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

« Reactie #910 Gepost op: 12 augustus 2019, 16:16:06 »
KT, kun je een V-Fet amp helder krijgen of blijven ze altijd een beetje mistig klinken door de opbouw van de v-fet zelf? Dat was nl. mijn ervaring met bijv. de B-2.

*

KT88

• 27941
  • Emeritus Technicus
« Reactie #911 Gepost op: 12 augustus 2019, 21:56:28 »
Die "mist" wordt over het algemeen geassociëerd met MOSFETs, en minder met VFETs.
Ik herken dat eigenlijk ook niet zo van de VFETs, al is het wel een "mellow" karakter inderdaad. Beetje afhankelijk ook van de ruststroom en het verloop van de speakerimpedantie.
Ik denk inderdaad dat het een intrinsieke eigenschap is van FETS, van welke soort ook.
Qua afbeelding ook wat verder weg, geen "bubble" maar meer een 2D beeld. Wat ik zelf niet storend vind, zelfs wel prettig.

Maar zoals gezegd: met het vrij vlakke impedantieverloop van de Maggies is dat een heel fraaie combinatie die absoluut nooit vermoeiend is.
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2019, 22:00:39 door KT88 »
Audiodidact

*

jpio

• 4650
« Reactie #912 Gepost op: 13 augustus 2019, 11:32:47 »
Krijg mbt de Pioneerset met regelmaat te horen dat het zowat 3D is, via de planars.

« Reactie #913 Gepost op: 13 augustus 2019, 18:58:07 »
Krijg mbt de Pioneerset met regelmaat te horen dat het zowat 3D is, via de planars.

Via de DMT 's kan het ook echt 3D, ook met de nieuwe mosfet versterker.
Het niet langer toepassen van condensatoren in de signaalweg heeft daarop ook een zegenrijke werking.
Het is anders dan met de buizenversterker, maar die zgn. bubble is voor mij een groot deel van het muziek genieten.
Ik ken echter ook mensen voor wie het dan wat te dichtbij komt, 1 keer meegemaakt dat iemand er bang van werd.
Het went echter vaak snel en ik ken maar weinig luisteraars die daarna dan nog weer terug willen.

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

*

jpio

• 4650
« Reactie #914 Gepost op: 13 augustus 2019, 19:30:04 »
Bang worden mensen er niet van hier. Men benoemd de ruimtelijkheid en detaillering "het is zo los allemaal".
Ben uiteraard wel nieuwsgierig naar de ampklank.