*

Buell

• 694
Re: De smurf in 't hoge noorden.. (op bezoek bij Theo van Wermeskerken)
« Reactie #975 Gepost op: 9 september 2019, 23:50:14 »
Wat is de truuk dan? Buell heeft jou nodig om het te kunnen horen..Immers als jij het niet gezegd had dat zijn linker tegel niet werkte had er geen haan naar gekraaid ?

Hoehoe...Voeg je dan die energie toe naar gelang de voorkeur van smaak?

Sorry nog heel even offtopic, maar wil graag deze vraag beantwoorden. Ik had inmiddels 3 grote( toen nog Suzy wong tegels) zelf gekocht bij Tannoy ;), de kleintjes waren niet meer in gebruik.
Ik ging naar Berret om de grote tegels te laten richten ( leg ik evt via pm uit)
De badkamettegeltjes nam ik mee, ze lagen al wat langer ongebruikt in de kast, maar had er nog wel een toepassing voor bedacht ( onder de Nass) vandaar dat ik ze ook meenam voor een "servicebeurt"  ;)

« Laatst bewerkt op: 9 september 2019, 23:54:18 door Buell »
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Line Magnetic LM219ia | Audio GD R2R 7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Franco Serblin- Accordo monitoren| Suzy Wong tegels | Audio lamp | stroom alles M-Way

*

Roots

• 2127
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #976 Gepost op: 10 september 2019, 00:01:05 »
Ik zou eigenlijk niet meer moeten reageren....En jullie beleving moeten laten beleven.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Buell

• 694
« Reactie #977 Gepost op: 10 september 2019, 08:00:11 »
Ach, leven en laten leven. Ieder zijn ding toch.

Line Magnetic LM219ia | Audio GD R2R 7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Franco Serblin- Accordo monitoren| Suzy Wong tegels | Audio lamp | stroom alles M-Way

*

Tannoysuperprestige

• 242
  • Ordening in de Chaos!
« Reactie #978 Gepost op: 11 september 2019, 09:56:57 »
Gisteravond was het dan zover!

Theo van Wermeskerken had de Chaos Silicon meegenomen naar Sneek. Na de benodigde audiobabbels en het oppeuzelen van een warm hapje zijn we gestart met luisteren. Met daarbij uiteraard een bak koffie en een lekkere tompouce! Tevens was een van mijn audiomakkers (Stefan) aanwezig die mijn set echt goed kent. Hij schrijft niet op Audiofreaks. Vindt het meeste wel erg interessant maar kan zich er niet tot toe zetten om eens lekker mee te schrijven en ervaringen te delen.

Theo heeft in dit topic al geschreven over de technische kant van de Chaos. Dat kan hij ook veel beter dan mij. Hij is de ‘geestelijke vader’ van de versterker, tevens architect en bouwer. Toch gaaf als je dat kunt. Ik kan het niet en de ambities hiervoor heb ik ook niet. Wel goed om te noemen dat deze Chaos gebruik maakt van mosfets en dat er geen enkele condensator in de signaalweg zit. Tevens is de versterker gebouwd vanuit de inzichten en toepassingen van Van der Heide en Berret. Waarij Berret wellicht zal zeggen dat er ook inzichten en toepassingen inzitten van Theo in zitten! 

Tja, hoe klinkt de Chaos Silicon? De Chaos had er direct enorme zin in! Vanaf de 1e tonen werden mijn Tannoy Westminsters Royal SE’s vastgegrepen en vielen onze monden werkelijk open van verbazing. Kenmerken van de Chaos Silicon: een enorm luistergemak gekoppeld aan een immense dynamiek (snelheid en kracht) en een ENORM diep duwend en pulserend laag. Daarnaast kent de versterker geen enkele vorm van compressie. Het geluid is rolt enorm stressvrij de kamer in.  Op hoge volumes blijft de versterker verbluffend stabiel. Het hoog is zeer zacht. Bijna fluwelig. Heerlijk. Het middengebied is ook fraai: zeer transparant en mooi gestaffeld in de diepte. De overall klankkleur ligt erg dicht bij mijn Chaos buizenversterker.

Klinkt een zo een dynamische en krachtige versterker wel muzikaal? Hierover is geen enkele twijfel. De Chaos Silicon is een prima muzikaal klinkende versterker! Terwijl ik dit schrijf luister ik muziek en ik merk dat ik regelmatig nix aan het schijven ben omdat mijn aandacht  naar de muziek gaat.

Theo heeft wederom veel uitleg over de versterker gegeven. De rode draad is voor mij dat de versterker razendsnel is door de afwezigheid van condensatoren en de toepassing van speciale mosfets aangestuurd door een zeer geavanceerde wijze van voeding.

De ruimtelijke weergave is anders dan hoe de buizen Chaos dat doet. Deze Chaos Silicon heeft een andere ‘ruimtelijke bubbel’. Het komt ook wel lekker de kamer maar in een iets kleinere bubbel. Hier hoor je (kennelijk) het verschil tussen een versterker met en zonder tegenkoppeling. Het zal op termijn moeten blijken waar ik de voorkeur aangeef. Of dat ik twee versterkers moet hebben! Terwijl ik dit schrijf luister ik ook ff een muziekje. Ik kan horen dat een avondje inspelen een nachtje rust de Chaos Silicon erg goed doet. Gisteravond was het beeld zo nu en dan nog wat donker. Nu klinkt de versterker een stuk opener en evenwichtiger.

Concluderend mag ik zeggen dat Theo een pracht van een mosfet versterker heeft gebouwd! Met input van Berret! Een groot compliment is echt op zijn plaats! Ik heb mijn Westminsters nog nooit zo krachtig, dynamisch en snel horen spelen! Dit, terwijl ik bij aanschaf van de Westminsters de ASR Emitter 2 exclusive met akkuvoeding versterker had. Een Emitter is een beest van een versterker maar de Chaos Silicon is vele malen sneller, dynamischer en krachtiger. OK! Voor nu genoeg geschreven.

Als ik meer te melden heb over de Chaos Silicon dan meld ik mij weer.
« Laatst bewerkt op: 11 september 2019, 10:16:05 door Tannoysuperprestige »
温故知新 Elke dag leren we opnieuw, als bouwsteen op reeds verkregen kennis.

*

Leobus

• 559
« Reactie #979 Gepost op: 11 september 2019, 11:47:19 »
Mooi verhaal.
Dit maakt nieuwsgierig. Bijvoorbeeld de vraag hoe deze versterker presteert aan speakers met een wat lager rendement dan de Tannoy’s. Ik heb bijv. mijn speakers (87 dB) een keer aan een bijzondere 300B versterker gehad (in zoverre bijzonder dat het ding iets van 20 watt kan leveren; (de Leo 300b)) en dat klonk hemels. Echter toen ik Hotel California draaide bleef er van de klappen op de bassdrum niks over. En dat wil ik dus niet missen. Zijn er al ervaringen met de Chaos Silicon op mijn soort speakers?

Groet,
Leobus
« Laatst bewerkt op: 11 september 2019, 12:37:14 door Leobus »

*

Tannoysuperprestige

• 242
  • Ordening in de Chaos!
« Reactie #980 Gepost op: 11 september 2019, 12:22:09 »
Mooi verhaal.
Dit maakt nieuwsgierig. Bijvoorbeeld de vraag hoe deze versterker presteert aan speakers met een wat lager rendement dan de Tannoy’s. Ik heb bijv. mijn speakers (87 dB) een keer aan een bijzondere 300B versterker gehad (in zoverre bijzonder dat het ding iets van 20 watt kan leveren; (de Leo 300b)) en dat klonk hemels. Echter toen ik Hotel California draaide bleef en van de klappen op de bassdrum niks over. En dat wil ik dus niet missen. Zijn er al ervaringen met de Chaos Silicon op mijn soort speakers?

Groet,
Leobus

De Chaos Silicon heeft gespeeld bij Theo en nu bij mij. Allen Tannoy en hoogrendement.
Ik denk dat deze Silicon makkelijk ook speakers kan aansturen met een ietwat lager rendement.
温故知新 Elke dag leren we opnieuw, als bouwsteen op reeds verkregen kennis.

*

Buell

• 694
« Reactie #981 Gepost op: 11 september 2019, 14:34:38 »
Goed verhaal Tannoysuperprestige,

Het wekt weer een hoop nieuwsgierigheid op, het zijn wel kunstenaars hoor Theo en Berret.
Ik moet toch maar weer eens naar Sneek komen.

geniet ervan!!

*

KT88

• 28007
  • Emeritus Technicus
« Reactie #982 Gepost op: 11 september 2019, 14:43:47 »
Ik zou 'm wel eens op de Maggies willen hebben.
Ik speel gemiddeld niet hard (hyperacusis is een bitch) dus dat zou best moeten kunnen.
Audiodidact

*

jpio

• 4673
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #983 Gepost op: 11 september 2019, 14:50:07 »
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Mocht het zover komen dan houd ik me aanbevolen! :)
(Evt. met medeneming van de M22 mocht daar belangstelling voor zijn).
« Laatst bewerkt op: 11 september 2019, 16:51:09 door jpio »
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

chansig

• 11008
« Reactie #984 Gepost op: 11 september 2019, 21:04:23 »
Dat is ook niet het punt Theo....Berret weet echt wel veel, jij ook!

Ik wil gewoon antwoorden :)

Wie zoekt, zal vinden.

Klinkt misschien flauw, maar zelf onderzoek doen naar dit fenomeen is een weg die voor iedereen open staat.

Heee....da's lang geleden....alles oké ?

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

Tirillo

• 4221
  • Hoe zwaar is licht?
« Reactie #985 Gepost op: 12 september 2019, 08:12:25 »
Druk, druk met werk en gezinsleven. Je kent het vast wel ;). Ben jullie nog niet vergeten hoor.
"Searching for a ground with my good eye closed"