Apple tv
« Gepost op: 6 november 2011, 10:36:38 »
Hallo, ik heb appletv aangeschaft en daar zit alleen een optische uitgang in. Nu loopt geluid dus via de tv naar mijn boxen (microfoon uitgang) omdat de boxen geen optische ingang hebben.

Ik zou graag rechtstreeks van appletv naar de boxen gaan en zag dat er transformers zijn, maar mijn vraag is: wat heeft dat voor effect op het geluid? Ik wil er twee dingen over weten: 1. Wordt het geluid beter als ik het niet over de tv laat lopen maar rechtstreeks van appletv naar boxen? En 2. Is er verlies aan kwaliteit als je optisch naar analoog omzet?

Alvast dank voor je reactie!

*

4-weg

• 492
Re:Apple tv
« Reactie #1 Gepost op: 6 november 2011, 13:41:29 »
"Normale" luidsprekers hebben geen optische ingang. Zo'n mediaplayer sluit je aan op een AV versterker waar de luidsprekers op zijn aangesloten en die beschikt over 1 of meerdere optische ingangen.
Wil je zo'n omvormer gebruiken dan is de maximale samplingrate 48kHz en werkt ook niet met Dolby Digital signalen die bij HD worden gebruikt.
Maar heb je geen AV versterker dan zou zo'n omvormer een behoorlijk alternatief zijn en zal de klank altijd beter zijn via de speakers dan via de TV.