*

bromzoeker

• 1823
  • Ik luister en pruts in Voorschoten
Re:Voor welke Blue Ray speler moet ik nu gaan sparen?
« Reactie #15 Gepost op: 4 januari 2012, 13:19:58 »
Nee dank je, ik heb al een brilletje en dat is erg genoeg!
Ga toch maar naar een 9500/9600 zoeken/sparen; wil wat minder krenterig doen dit jaar.
Ruudjoo
Zolder HT: nadruk op stereo; FOCAL Chorus 726S zwart(!): Tannoy Eyris DCC;Sony Pascal achter; Marantz SR5008 ; LG 32LK450 ;v.v. B1 bufferamp ; Technics SL-1500 ; GRADO Red ; Philips bdp9500 ; Monoblokken UCD180 ST ; Hypex DS 4.0/Peerless sub ; CD Harman Kardon HD990 ; op reservebank weer tapedecks

*

art

• 8852
« Reactie #16 Gepost op: 4 januari 2012, 17:07:43 »
Go for it, Brom.   8)

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #17 Gepost op: 4 januari 2012, 17:40:55 »
Ja , ja, gauw zoeken naar een krantenwijk?
En na een Blu-ray speler gaat natuurlijk de DFR stuk (zag dattie al weer 5 jaar oud is) en dan krijgen we dat weer! Het bekende volumeknop euvel heb ik i.i.g. al!
Maar ik weet jullie te vinden!
Zolder HT: nadruk op stereo; FOCAL Chorus 726S zwart(!): Tannoy Eyris DCC;Sony Pascal achter; Marantz SR5008 ; LG 32LK450 ;v.v. B1 bufferamp ; Technics SL-1500 ; GRADO Red ; Philips bdp9500 ; Monoblokken UCD180 ST ; Hypex DS 4.0/Peerless sub ; CD Harman Kardon HD990 ; op reservebank weer tapedecks

*

art

• 8852
« Reactie #18 Gepost op: 4 januari 2012, 19:17:58 »
LOL!
Dit jaar zal ik toch eens kijken of die knop (mechanische pulsgever ..... weer zo'n audiofiele Alps? oplossing)
weer kan opfrissen.  ;D

Ik draai nu met een andere Philips amp.
Conventionele eindversterker. Niet slecht. Maar misschien moet er toch een Ncore aan .....   ;)

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #19 Gepost op: 5 januari 2012, 08:28:50 »
En wat voor voorversterker heb je dan?
Er is wel weer de opvolger van de DFR bij Correct in de aanbieding; ik moet de specs nog eens opzoeken.
Ik las over de Ncore; maar mijn ucd st is mij goed genoeg en werkt prima.
IEC/schakelaar/zekering in een ding ging utteren laatst maar dat zijn (rot-) dingen die ik zelf makkelijk kan fiksen. Bij volgende projecten vast dik snoer, goeie dikke schakelaar en zekering keurig apart binnenin.
Ben nu een gebalanceerde B1 bufferamp aan het bouwen en dat is wel het moeilijkste project tot nu toe.
Ruud

*

art

• 8852
« Reactie #20 Gepost op: 5 januari 2012, 10:25:11 »
Ik heb de AVR-9900 voor € 400 gekocht.
Dat ding heeft analoge 'pre-out's' dus daar kan zondermeer een willekeurige eindversterker op.
Wat opvalt is een wat 'wolliger' laag bij hogere volumes, karakteristiek voor de 'gewone' eindversterker. Vandaar mijn opmerking om er weer een UcD aan te hangen en dan bij voorkeur een Ncore. De gewone Hypex lijkt mij ook OK, dus die Ncore is meer voor de "heb".  ;D
Er is aanmerkelijk kwaliteitsverschil in het afspelen van CD's (Oppo ---> 9900) via HDMI en analoog. Het gekke is dat dit veel minder het geval is bij het afspelen van DVD en BluRay materiaal. Het lijkt erop of men getracht heeft de CD via HDMI een meer 'analoge' klank te  geven in die AVR-9900. Voor mij pikt dit echter uit als een 'vlakkere' weergave. Ik prefereer dus analoog uit de Oppo.
SPDIF heb ik nog niet geprobeerd.
De instelmogelijkheden zijn beperkter als bij de DFR-9000, dit machien is duidelijk gericht op de minder 'technische' gebruiker. DAB zit er helaas niet op. HDMI(1.3) functioneert uitstekend, daar zie je duidelijk het generatieverschil met de DFR-9000.
Ondanks de wat benepen specs levert het ding plenty uitgangsvermogen!
Het apparaat heeft ook automatische multichannel-calibratie. Dat werkt (in ieder geval op 4.0) wonderlijk goed.
Maar maakt wel een kleine sweet spot. Voor normaal gebruik schroef ik het dus wat bij: mijn hoofd zit niet altijd op de juiste plaats in de kamer.  :laugh:

Ik neem aan dat je bezig bent met de B1 van Nelson Pass. Interessante schakeling, zal je wel bevallen! Kon je de print bestellen?

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #21 Gepost op: 5 januari 2012, 11:27:51 »
Heeft die nieuwe Phlips ook klasse D eindversterkers aan boord?
De B1 is inderdaad die; ik had eens een klaar printje gekocht van een HT forumlid en in een doosje gebouwd; is eigenlijk perfect.
Ben nu zelf aan het nabouwen op gaatjesbord, en dan tweemaal stereo voor gebalanceerd.
Zijn honderden bladzijden te lezen op DIY punt com.
Ben wel even zoet, maar leer weer zoveel bij.
Ik heb nog een reserve AV receiver staan van Sherwood (niet lachen 5 tientjes nieuw in doos, laatste restant), voor als de DFR het begeeft.
Ruud NaBouwman

*

art

• 8852
« Reactie #22 Gepost op: 5 januari 2012, 12:51:22 »
Heeft die nieuwe Phlips ook klasse D eindversterkers aan boord?

Nee, dat is het juist. Er zitten gewone class AB transistor eindversterkers in. Conventioneler kan haast niet.  ;)

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #23 Gepost op: 5 januari 2012, 14:20:04 »
Tja, dan hoevikkum ook niet.
Hebben ze er niet meer met ucdees bij Philips?
Ik heb de eerste print B1 af en hij werkt. ik ben de beste.
Had eerst proefgedraaid met een bos krokodillenklemdraadjes, je kent ze wel, maar dat gaat met audiosignaaltjes niet dus ik schrok me rot.
Nu met even netjes wat betere draadjes er aan gesoldeerd helemaal goed, doodstil geen brom geen ruis. Wel muziek.
Ikkeblij.
Ruud

*

art

• 8852
« Reactie #24 Gepost op: 5 januari 2012, 16:35:28 »
Geweldig Ruud! Het gaat de goeie kant met je op.  ;)

Nee, Philips stopt alleen nog UcD-achtigen in allerlei streaming devices. Klinkt goed maar is geen leuk spul voor de audiofreak.   :'(
Die AVR-9900 hebben ze samen met NAD geknutseld. De verschillen zijn dan ook niet significant Bij NAD heet het ding T-747. Je ziet wel dat ze daar b.v. minder sjoege van video hebben want dat geeft in dat model wat problemen. Voeding en eindversterkers zijn heel behoudend, lijkt mij typisch NAD-design. Ook de bedieningsfirmware is wat primitief en beperkt, maar werkt op zich wel goed.
Als totaal vind ik het qua (modern) ontwerp wel een misser, hoewel de geluidskwaliteit goed genoeg is om het tegen de bekende concurrenten in de < €1000 markt op te nemen.

Ik vrees dat jij mij er met je B1 + UcD ruimschoots uitspeelt!  :-[        :laugh: :laugh:

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #25 Gepost op: 5 januari 2012, 20:50:08 »
Het is allemaal na-apen hoor! Ik probeer alleen de (2; L + R) prints in spiegelbeeld te maken zodat ze mooi in de kast komen en de aansluitingen dicht bij de XLR chassisdelen.
Als ik klaar ben moet ik me nog in afstandbediening gaan verdiepen, want ik heb een Quad pot met motortje. Hoeft alleen hard;zacht/linksom;rechtsom.
We dwalen lekker af, maar niemand klaagt gelukkig.
Ruud

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #26 Gepost op: 7 januari 2012, 10:42:12 »
Kan ik met de 9600 eigenlijk ook internet radio binnenhalen?
Ruud

*

art

• 8852
« Reactie #27 Gepost op: 7 januari 2012, 12:35:32 »
Kan ik met de 9600 eigenlijk ook internet radio binnenhalen?
Ruud

Neen.  :)

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #28 Gepost op: 7 januari 2012, 16:17:16 »
O?

*

André

• 7735
  • kuch,kuch......
« Reactie #29 Gepost op: 7 januari 2012, 16:47:49 »
Classé cp-45 Maas edition,Perreaux reference 3400 Maas edition,Acoustic Siganture challenger,Benz ace s lo,Bluenote b5 titanium,Sonos zp90 Magna,zelfbouw speakers,Black Lion Red Sparrow dac.

Kringlopers zitten in een visuele cirkel.