*

art

• 8811
Re:Voor welke Blue Ray speler moet ik nu gaan sparen?
« Reactie #30 Gepost op: 7 januari 2012, 17:51:59 »
O?

Niet zonder een netwerkje in je huis met e.o.a. NAS-server.
Vrijwel alle BluRay-spelers hebben DNLA, dus deze ook.

De genoemde Marantz heeft geen Qdeo of equivalent en geen audiofiele DAC.
Maar hij speelt wel SACD en DVD-A.

*

bromzoeker

• 1823
  • Ik luister en pruts in Voorschoten
« Reactie #31 Gepost op: 7 januari 2012, 21:12:19 »
OK, ik vroeg het me gewoon af omdat ik lees dat de huidige Blu-ray spelers zoveel kunnen, internet TV en zo, en ik zou internet radio op zolder wel leuk vinden en er ligt een draadje van de modum naar zolder klaar, nog van toen ik een laptop had die dat deed.
Zijn die Marantzen wat?
Ik las in een test dat de Philips erg vol zit en een Marantz daarnaast helemaal leeg leek.
Heb al bijna een 9500 gekocht hoor, maar niet helemaal.
Ruud
Zolder HT: nadruk op stereo; FOCAL Chorus 726S zwart(!): Tannoy Eyris DCC;Sony Pascal achter; Marantz SR5008 ; LG 32LK450 ;v.v. B1 bufferamp ; Technics SL-1500 ; GRADO Red ; Philips bdp9500 ; Monoblokken UCD180 ST ; Hypex DS 4.0/Peerless sub ; CD Harman Kardon HD990 ; op reservebank weer tapedecks

*

art

• 8811
« Reactie #32 Gepost op: 8 januari 2012, 12:22:27 »
OK, ik vroeg het me gewoon af omdat ik lees dat de huidige Blu-ray spelers zoveel kunnen, internet TV en zo, en ik zou internet radio op zolder wel leuk vinden en er ligt een draadje van de modum naar zolder klaar, nog van toen ik een laptop had die dat deed.
Zijn die Marantzen wat?
Ik las in een test dat de Philips erg vol zit en een Marantz daarnaast helemaal leeg leek.
Heb al bijna een 9500 gekocht hoor, maar niet helemaal.
Ruud

Of het vol of leeg is zegt niks. In tegenstelling tot de gangbare audiofiele mening moet je electronica niet beoordelen per kilo maar met ontwerp, meten en luisteren.  ;D
Volgens mij kun je beter een internetradiootje kopen, wellicht met een digitale uitgang zodat je er een betere DAC (indien nodig) aan kunt hangen. Die dingen werken veel handiger en je zit niet gelijk omhand als er een keer wat uitvalt. Een notebookje (oudere types goedkoper dan €200) is ook een oplossing, maar zo'n radiootje blijft handiger.

Ik vind Marantz (net als Philips en vele anderen) middle-of-the-road.  ;D  Ze brengen allemaal af en toe uitstekende apparaten uit. Omdat Marantz een aanmerkelijk gezondere (audio)business heeft dan Philips zie je vaker een goede Marantz dan een goede Philips verschijnen. Maar soms wordt een goed apparaat niet herkend omdat de kopers vinden dat de vormgeving  niet goed is of omdat een deurtje te lawaaiig dichtgaat!  :laugh: :laugh:

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #33 Gepost op: 8 januari 2012, 16:13:10 »
Een Philips internetradiootje dan, die heeft i.i.g. geen deurtje of laadje, dat scheelt weer?
Er komt een BDP9500 aan! Ben de Sony 350 al weer kwijt.
Ruud
Zolder HT: nadruk op stereo; FOCAL Chorus 726S zwart(!): Tannoy Eyris DCC;Sony Pascal achter; Marantz SR5008 ; LG 32LK450 ;v.v. B1 bufferamp ; Technics SL-1500 ; GRADO Red ; Philips bdp9500 ; Monoblokken UCD180 ST ; Hypex DS 4.0/Peerless sub ; CD Harman Kardon HD990 ; op reservebank weer tapedecks

« Reactie #34 Gepost op: 8 januari 2012, 16:16:31 »
Gefeliciteerd alvast Brommetje. :D
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #35 Gepost op: 8 januari 2012, 16:52:02 »
Heb jij d'r ook een Theo?
Ruud

« Reactie #36 Gepost op: 8 januari 2012, 17:00:02 »
Nee Brom, ik heb zo'n stomme Oppo als Art. ;)
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

*

S.B.Marantz

• 23492
  • CLASSIC MARANTZ POWER! There can be only one...
« Reactie #37 Gepost op: 8 januari 2012, 17:18:20 »
Klinkt goed dat ding.  ;D ;)

*

art

• 8811
« Reactie #38 Gepost op: 8 januari 2012, 17:35:41 »
Oef!
Ik dacht eerst dat ik op m'n sodemieter kreeg van S.B. Marantz over m'n opmerking over dat merk ......  :laugh: :laugh:

Gefeliciteerd, Ruud.
Dat ie 't maar lang storingsvrij mag doen.   ;)

*

S.B.Marantz

• 23492
  • CLASSIC MARANTZ POWER! There can be only one...
« Reactie #39 Gepost op: 8 januari 2012, 17:48:07 »
Oef!
Ik dacht eerst dat ik op m'n sodemieter kreeg van S.B. Marantz over m'n opmerking over dat merk ......  :laugh: :laugh:

Zolang je geen opmerkingen maakt over 1950 t/m 1980 vind ik het best.  ;D

Marantz en/of Superscope hebben nooit geen cd spelers en andere dig. spul gemaakt.

*

art

• 8811
« Reactie #40 Gepost op: 8 januari 2012, 17:54:25 »
Goeie ouwe tijd.  ;D

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #41 Gepost op: 8 januari 2012, 20:47:02 »
1951 was een topjaar natuurlijk wel even!!
Ik hoop dat post punt nl of hoe ze vandaag weer heten mijn Phlips niet laat stuiteren.
Hoe moet ikkum aansluiten op de DFR Art? HDMI maar rechtsstreeks naar mijn top LG TV en audio apart (coax of opties?)
Ruudjoolig

*

art

• 8811
« Reactie #42 Gepost op: 8 januari 2012, 21:34:31 »
1951 was een topjaar natuurlijk wel even!!
Ik hoop dat post punt nl of hoe ze vandaag weer heten mijn Phlips niet laat stuiteren.
Hoe moet ikkum aansluiten op de DFR Art? HDMI maar rechtsstreeks naar mijn top LG TV en audio apart (coax of opties?)
Ruudjoolig

DFR HDMI is verouderd 1.1
Dus beeld HDMI 1.3 naar de LG en geluid analoog (5 touwjes) naar de DFR of een andere multichannel bak. Dan maak je gebruik van de uitstekende DAC in die Philips. Beide apparaten configureren voor 5.1, maar slechts in 1 apparaat de afstanden instellen!!
De analoge stereo-output van de Philips gewoon in je B1+Hypex.  :laugh:

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #43 Gepost op: 9 januari 2012, 08:42:41 »
OK, dank je, dus de BDP doet het 5.1 gebeuren beter dan de DFR? OK, vijf korte touwtjes regelen, moet ik nog ergens hebben liggen uit het SACD tijdperk; heb twee kratten met snoeren maar dat is eigenlijk een grote knoop. Ken je dat? Of ben jij netjes? De helft is wel opgehaspelt met postelastieken maar ja dat duurt nooit lang, effe snel een snoertje zoeken en het zooien begint weer.
Leuke hobby dit; lekker afwisselend!!??

*

art

• 8811
« Reactie #44 Gepost op: 9 januari 2012, 11:02:21 »
Ik heb een keurig rekje. Daar hangt alles op wat ik zelden nodig heb.  ;D
De rest zit inderdaad in dozen met het gebruikelijke gevolg .....

De 9500 heeft modernere DAC's en Philips maakt doorgaans prima filtering daar om heen. Of het echt hoorbaar is, is punt 2.  ;D
Je hebt die decoding anyhow nodig om BluRay's af te kunnen speler in de (uitstekende) HD Dolby en DTS formats.
De analoge output is dan HiFi.
Via coax (SPDIF) wordt er opnieuw gecodeerd in lossy Dolby, dat schiet niet op.
Dus coax alleen gebruiken op DVD of CD als je dat per se wilt. Maar die aansluiting heb je dus niet nodig.
De analoge stereo-output is handig omdat je dan niet hoeft te (her)configureren en zo de versterker in kan.
Dus je moet er nog 2 (langere?) touwtjes bijzoeken!  ^-^

Audio via HDMI is alleen interessant als je die nieuwe formats kunt decoderen óf parallel 5x PCM (soort van super SPDIF) in een versterker aankunt.