*

bromzoeker

• 1823
  • Ik luister en pruts in Voorschoten
Re:Voor welke Blue Ray speler moet ik nu gaan sparen?
« Reactie #45 Gepost op: 9 januari 2012, 19:08:37 »
Je bent weer zeer duidelijk en compleet! Dank je!
Moet ik ook nog aan de nieuwere HDMI kabel, versie 1.4 inmiddels geloof ik?
Zolder HT: nadruk op stereo; FOCAL Chorus 726S zwart(!): Tannoy Eyris DCC;Sony Pascal achter; Marantz SR5008 ; LG 32LK450 ;v.v. B1 bufferamp ; Technics SL-1500 ; GRADO Red ; Philips bdp9500 ; Monoblokken UCD180 ST ; Hypex DS 4.0/Peerless sub ; CD Harman Kardon HD990 ; op reservebank weer tapedecks

*

art

• 8726
« Reactie #46 Gepost op: 9 januari 2012, 19:25:14 »
Je bent weer zeer duidelijk en compleet! Dank je!
Moet ik ook nog aan de nieuwere HDMI kabel, versie 1.4 inmiddels geloof ik?

Volgens mij niet. Zolang het ding maar versie 1.3 high speed aankan. Gewoon proberen met een BluRay in 1080p. Geen blokjes of zo? Kabel OK.
1.4 kabel is alleen nodig als je apparatuur hebt die het Ethernet signaal benutten.
http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1_4/hdmi_1_4_faq.aspx#18

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #47 Gepost op: 9 januari 2012, 20:19:06 »
Hoera riep de krent; wel proberen eerst natuurlijk, ik hou niet van blokjes. Dan pas juichen.
En ook een HDMI 1.4 touwtje hoeft gelukkig maar 5,95 te kosten.
Mag mijn subwoover er direct aan? Of moet de DFR daar iets mee?
Ruud
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2012, 22:00:53 door bromzoeker »
Zolder HT: nadruk op stereo; FOCAL Chorus 726S zwart(!): Tannoy Eyris DCC;Sony Pascal achter; Marantz SR5008 ; LG 32LK450 ;v.v. B1 bufferamp ; Technics SL-1500 ; GRADO Red ; Philips bdp9500 ; Monoblokken UCD180 ST ; Hypex DS 4.0/Peerless sub ; CD Harman Kardon HD990 ; op reservebank weer tapedecks

*

art

• 8726
« Reactie #48 Gepost op: 10 januari 2012, 08:33:34 »
Je kunt natuurlijk de subwoofer rechtstreeks op de 9500 aansluiten, maar .....
Dan heb je geen volumeregeling!

Wel prima om je huisgenoten met veel gedreun het huis uit te jagen terwijl alleen jijzelf nog het klarinetje kunt horen bij b.v. de Bolero van Ravel.   :laugh: :laugh: :laugh:

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #49 Gepost op: 10 januari 2012, 09:01:00 »
Ja ik heb altijd problemen met het nivo van de sub; iedere dvd of cd is anders, bij audio via de DFR is het signaal veel te zwak en doet hij niks of moet vol open; bij dvd hoeftie maar een mm open; en het is toch echt een goeie sub met een 4.0 Hypex powerplate erin die inderdaad de buren wel kan verjagen; maar dat doe ik niet, ik ben braaf.
Ruud

*

art

• 8726
« Reactie #50 Gepost op: 10 januari 2012, 09:33:47 »
E.e.a. is configuratie (in de DFR) afhankelijk.
Als de DFR op multichannel staat (en je CD-speler ook) komt er niks uit de sub. Da's logisch, want een CD kent geen LFE-channel.
De DFR kan dat wel maken, maar dan moet je de configuratie instellen voor stereo met een sub.

Dit is een veel voorkomende verwarring bij HT-bakken.
De handigste manier om dat te omzeilen is in de HT-receiver (in dit geval dus de DFR) de configuratie 5.0 te maken met de L + R speakers op 'large' en dan de sub via de high level ingang direct te voeden uit beide (L+R) luidsprekeruitgangen.
Dat kán tricky zijn vanwege de UcD-eindversterkers. E.e.a. hangt af van de kwaliteit van het filter in de sub.

Maar als je L+R speakers goed laag weergeven ga je toch niet een effectkanaal gebruiken bij muziek ???
Waar is je audiofiele instelling gebleven?  :laugh: :laugh: :laugh:

Edit: Dat vergat ik nog te zeggen: je kunt natuurlijk ook de speakers (L+R) in de DFR op op 'small' zetten en het kantelpunt van de sub zo laag mogelijk stellen. Maar dat vind ik nog meer een prutsoplossing dan een directe verbinding tussen sub en L+R speakers zoals hierboven.  ;)
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2012, 10:29:32 door art »

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #51 Gepost op: 10 januari 2012, 11:54:10 »
Ja,ik snap het wel, duidelijk.
Maar eea is ook erg afhankelijk van de bron, CD of DVD. Behalve de sub is ook vaak de verhouding front /back per dvd weer anders en zit je weer in de menuus te klooien, soms wel leuk hoor maar soms ook hinderlijk.
Bij stereo heb ik de sub zelden aan hoor, ben nog wel een beetje audiootfiel; maar soms is een streepje meer laag erg lekker; ik hou het subtiel en dan werkt het; als je net een goeie sub hebt wil je die wel horen maar dat verveelt gauw en je leert subtiel met de knopjes te spelen.
Ruud (soms subtiel, vaak niet)

*

art

• 8726
« Reactie #52 Gepost op: 10 januari 2012, 12:05:29 »
Het aardige van de DFR9000 is dat (via de AB) front/back  en sub direct is in te stellen. Geen menu-gedoe.
Dat gaat b.v. niet in die AVR9900, daar moet je inderdaad het menu in .....

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #53 Gepost op: 10 januari 2012, 16:41:04 »
Dat is ook waar.
De 9500 is binnen, alleen heeft de sufferd waarvan ik hem heb gekocht de AB vergeten er in te doen en dan kun je bijna niks doen!
En geen een andere Phlips AB hier in huis doetut er op.
Maar het menu beeld is mooi en zonder blokjes, en de geluiden vallen ook mee.
Nu maar wachten. Ik zal in het BD menu wel multichannel out moeten kiezen voor dat hij dat uitgeeft denk ik want dat doetie nu niet. Ach, ik heb nog meer speelgoed, en ik moet zo koken.
Ruud

*

art

• 8726
« Reactie #54 Gepost op: 10 januari 2012, 17:09:26 »
Lekker handig !  :o
Hopelijk is ie heel en komt straks niet in brokjes ....

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #55 Gepost op: 10 januari 2012, 19:48:08 »
Of in blokjes?
Ruud

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #56 Gepost op: 13 januari 2012, 15:10:59 »
Ja, hebbus, de AB is binnen.
Ben lekker aan het spelen, Blu-ray ziet er goed uit, BD live is erg commercieel (natuurlijk) en errrrggggggggg langzaam; maar ik heb geen super verbinding, zal wel schelen. Voor langzaam met een vinger lettertjes tiepen gaat het wel maar HD video beelden binnenhalen duurt even.
Een mooi apparaat die 9500; geluid lijkt ook beter, voller en beter in verhouding met elkaar.
Maar ik moet nog wat langer spelen, ook (muziek-) DVDees kijken en zo.
Heeft wel aanlooptijd maar eenmaal bezig gaat het binnen de menuus wel snel.
Had wel verwacht dat hij altijd kon resumen, maar dat weigert hij toch wel eens, zegt dan dat het de schuld is van deze BD.
Ruud

*

art

• 8726
« Reactie #57 Gepost op: 13 januari 2012, 15:30:39 »
Mooi, Brom!  :D
BD-Live uitzetten en alleen gebruiken als je per se wilt.
Dat jaagt wel vaker zooi in de war .....  ;D
Even nagaan of de laatste firmware update erin zit.

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #58 Gepost op: 13 januari 2012, 17:19:16 »
Ja, ja de update is het eerste wat ik heb gedaan!
Is een mooi degelijk apparaat hoor!
Ruud

*

art

• 8726
« Reactie #59 Gepost op: 25 januari 2012, 13:18:28 »
En ..... heb je die Philips al een beetje in de klauw?   ;)