*

J.B.L

• 3751
Re: Zeldzame Tannoy Silver LSU-HF-15-L speakers reparatie project
« Reactie #45 Gepost op: 13 oktober 2018, 15:01:30 »
Succes met de verkoop, dat iemamd nog wat ziet in die hoopjes verdriet.

Hype he, in de huidige staat heb je er niets aan.
Accuphase E-600 | LKS DA-004 2018 | Avalon Eidolon Vision | Kimber KS-1130 / Supra Sword LS  / Supra USB | SoTM SMS-200 Ultra Neo + Roon

*

a.b.

• 9206
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #46 Gepost op: 13 oktober 2018, 15:06:59 »
Er is al een bod van 1500 dollar.
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Wim72

• 1763
« Reactie #47 Gepost op: 13 oktober 2018, 16:06:23 »
Nu een bod van 1500 Euro waard of niet waard laat ik even in het midden heb ik geen mening over, maar dan moeten ze nog heen en weer naar de fabrikant voor volledige revisie en terug dus kosten dan moeten er nog filters geproduceerd worden kosten en kasten met isolatie en het geheel in elkaar zetten en afwerken kosten...
Zou je als je alles bij elkaar opteld beter geen gebruikte set Tannoy's kunnen aanschaffen?
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2018, 16:09:18 door Wim72 »

*

Nicolas

• 18470
  • The more ambitious home installation
« Reactie #48 Gepost op: 13 oktober 2018, 21:48:42 »
Koop maar eens een stel goede Yorks ofzo, kost je een vermogen. Je betaalt een pak extra voor deze erg oude Tannoy units. Of ze dat waard zijn moet je zelf weten. De opleg ten opzichte van een recentere pre-dogear unit (bv HPD) is wel erg hoog, terwijl de recentere in principe de verbeterde versies van de oudere zijn.
about 0 seconds remaining

*

J.B.L

• 3751
« Reactie #49 Gepost op: 13 oktober 2018, 22:11:35 »
Klopt, technisch gezien zijn de Silvers niks bijzonders en deze zijn ook nog eens helemaal gaar en vol roest. Ik denk dat je bij Lockwood de volgende 500-1000 kwijt bent om ze te reconen, als het uberhaupt nog kan.
Als je geluidskwalliteit waardeert, kun je net zo goed een stel DMT units op de kop tikken, of de modellen uit de SRM serie.
Accuphase E-600 | LKS DA-004 2018 | Avalon Eidolon Vision | Kimber KS-1130 / Supra Sword LS  / Supra USB | SoTM SMS-200 Ultra Neo + Roon

*

Nicolas

• 18470
« Reactie #50 Gepost op: 14 oktober 2018, 11:43:28 »
Ik vind wel dat er een verschil is tussen de modellen voor en na de dogears. Moeilijk om daar algemeen van beter of slechter te spreken, want er zijn zoveel verschillende varianten en smaak is ook een ding. Er zijn natuurlijk fantastische moderne dogear units. Een HPD is anders, maar voor mij enorm aangenaam om naar te luisteren. Bij de dogear units zijn er ook die ik toch net wat minder leuk vind klinken dan de oudere. En dan nog hangt het af wat wat je ermee doet. De Puma was op elektrische gitaar niet te verbeteren, maar had niet dat rustige detail en "enkel booooom als het moet booooomen" van een HPD. De units in de CPA zijn (zo goed als) dezelfde als in de DMT en zijn wat analytischer dan een HPD, maar het is voor mij iets minder "honing in de oortjes". Nu vond ik geen van voorgaande een straf hoor, anders zou ik niet tot drie keer toe voor 15" Tannoys gegaan zijn.

Een perfect werkende set Silvers (zoals deze set na een reisje Lockwood en goede kasten en filters) zal ook wel lekker klinken, de vraag is alleen of het de korste (prijsefficiŽnte...) weg naar het geluk is. Maar gezien de biedingen zitten er duidelijk mensen op te wachten, en weerom het eindresultaat zal echt niet slecht zijn. En van de opbrengst kan de verkoper bijna een setje kant-en-klare Ardens kopen. :)
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2018, 11:45:08 door Nicolas »

« Reactie #51 Gepost op: 16 oktober 2018, 16:19:45 »
Ik vind wel dat er een verschil is tussen de modellen voor en na de dogears. Moeilijk om daar algemeen van beter of slechter te spreken, want er zijn zoveel verschillende varianten en smaak is ook een ding. Er zijn natuurlijk fantastische moderne dogear units. Een HPD is anders, maar voor mij enorm aangenaam om naar te luisteren. Bij de dogear units zijn er ook die ik toch net wat minder leuk vind klinken dan de oudere. En dan nog hangt het af wat wat je ermee doet. De Puma was op elektrische gitaar niet te verbeteren, maar had niet dat rustige detail en "enkel booooom als het moet booooomen" van een HPD. De units in de CPA zijn (zo goed als) dezelfde als in de DMT en zijn wat analytischer dan een HPD, maar het is voor mij iets minder "honing in de oortjes". Nu vond ik geen van voorgaande een straf hoor, anders zou ik niet tot drie keer toe voor 15" Tannoys gegaan zijn.

Een perfect werkende set Silvers (zoals deze set na een reisje Lockwood en goede kasten en filters) zal ook wel lekker klinken, de vraag is alleen of het de korste (prijsefficiŽnte...) weg naar het geluk is. Maar gezien de biedingen zitten er duidelijk mensen op te wachten, en weerom het eindresultaat zal echt niet slecht zijn. En van de opbrengst kan de verkoper bijna een setje kant-en-klare Ardens kopen. :)

Er staat nu een paartje dmt 15 mk2 op mp met foam randen...???

« Reactie #52 Gepost op: 16 oktober 2018, 18:56:40 »

Er staat nu een paartje dmt 15 mk2 op mp met foam randen...???

Dat is dan wel een hele rare actie geweest.
Standaard heeft die unit nl. rubberranden.
In de eerste plaats hoef je die eigenlijk al niet te vervangen en al helemaal niet door foam.
Op de foto's is trouwens niet goed te zien of het foam of rubber is.

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

*

J.B.L

• 3751
« Reactie #53 Gepost op: 16 oktober 2018, 19:13:49 »
Lijkt toch op foam, veel te licht voor rubber en je ziet lijmsporen(of stof?) op de conussen:

Tenzij ze lichter geworden zijn door de zon.

*

Nicolas

• 18470
« Reactie #54 Gepost op: 16 oktober 2018, 21:20:13 »
Die randen kunnen zwaar verbleken/licht van kleur zijn, het zullen wel de originele zijn.

Deze Mk2 hebben nog ergere bleekscheten, toch gewoon het originele rubber:

https://www.canuckaudiomart.com/details/649167796-tannoy-system-15-dmt-ii-speakers/images/876951/
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2018, 22:28:30 door Nicolas »

*

thanatos

• 1761
  • Cum non tum age
« Reactie #55 Gepost op: 18 oktober 2018, 20:39:25 »
Die 15 DMT II zijn verminkt. Daar is daadwerkelijk foam op geplakt..

De reden is waarschijnlijk dat ze overbelast zijn geweest of flink in de zon gestaan hebben waardoor de PVC randen zijn gaan vervormen. Heb dit eerder gezien met mishandelde drivers.

Enkel geschikt voor een recone.. Bij Lockwood rommelt het ook heb ik begrepen en daar kosten recone setjes een paar jaar terug 187 engelse pondjes / stuk.

De eigenaar/aanbieder van deze DMT is geen prettig/serieus persoon om reŽle onderhandeling in te gaan..

Wat betreft die Tannoy Silver drivers.. leuk om van uit liefhebberij en verzamelaars optiek deze drivers weer in ere te herstellen / laten herstellen. Zijn behoorlijk zeldzaam.. je moet het alleen wel in de tijdsgeest zien, zal heerlijk spelen maar komt niet in de buurt van hedendaagse high-end.
DIY Tannoy 15" DMT II - Schiit Yggdrasil - Mac Mini i7 - DIY RPi streamer

« Reactie #56 Gepost op: 23 oktober 2018, 21:50:24 »
Ik heb  begrepen dat de betreffende Silvers inmiddels van eigenaar aan het verwisselen zijn.
Voor een leuk bedrag (voor vrijwel hetzelfde bedrag, kocht ik eerder een setje bepaald niet misselijke Revel Performa3's...  ::)).
Waarbij keurig, vooraf, de erbarmelijke staat was uitgelegd aan de koper.

Ja, ik kan het ook niet begrijpen, dat iemand dat er voor over heeft. Wel vind ik het ontzettend leuk dat dit stukje historie niet is verloren gegaan.
Hopelijk kan de nieuwe eigenaar ze weer in enige glorie herstellen. Ikzelf vond dat de kosten en energie iig niet waard...en betwijfelde eerlijk gezegd ook of dat nog wel zou lukken.

(Ik was overigens degene die deze direct herkende als tamelijk unieke drivers. Waardevol, dat wist ik wel. Ik had ze echter niet zů waardevol ingeschat. Moet zeggen : kicken gevoel hoor, zo'n vondst ! Ze zaten letterlijk tegen de muur geschroefd. Op zijn kop nota bene. Dus Šls het hoog ooit iets gedaan had, dan moet dat onhoorbaar voor de luisteraar zijn geweest. Deze drivers hadden misschien zomaar in de kliko kunnen belanden...Ik vraag me werkelijk af welke schroefjes er los zaten in het hoofd van de vorige eigenaar...)

*

Nicolas

• 18470
« Reactie #57 Gepost op: 24 oktober 2018, 09:51:13 »
Voordat het oude waardevolle speakers waren, waren het gewoon oude speakers. Ze repareren kan bij Lockwood wel, die bouwen ze terug op van weinig meer dan de korf en de magneet.