*

audiofreak

• 164
  • je oren zijn je BESTE adviseurs !!!
    • freakaudio
Twisted Pair Design Foundation interconnect
« Gepost op: 20 juni 2005, 15:47:46 »
Luistertest Twisted Pair Design “Foundation” interconnect.

De Firma TPD :

De firma Twisted Pair Design is een kleine Amerikaanse firma en hun bedrijfsdoelstelling cq filosofie is : Kabels ontwerpen en maken met de beste mogelijke prijs/kwaliteitsverhouding en waarbij de zogenaamde “funfactor” niet uit het oog wordt verloren.
De Twisted Pair Design Foundation is het instapmodel van deze gelijknamige firma, gevolgd door de TPD ‘Accent” en de TPD ‘Reference Quest’ die de referentiekabel is.Ze maken behalve interconnect ook speakerkabels en stroomkabels alsmede digitale kabels en ook allemaal in elke serie te verkrijgen.

De interconnect TPD FOUNDATION :

Zoals de firmanaam ‘Twisted Pair’ al aangeeft is het principe “Twisting”; het door elkaar weven van (verschillende) kleine geleiders en die samen tot 1 (hoofd)geleider maken.De interconnect bestaat uit zuurstofvrije koperen (OFC) geleiders en afgeschermd met zuurstofvrij koperen scherm voor meer dan 95% en mede hierdoor blijft de impedantie constant bij de wisselende spanningen,wat mede komt door het ontwerp zelf van de interconnect.De interconnect is exstreem flexibel,dus buigzaam. En dat komt het installeren ten goede.
Bij mij hier heb ik een vrije ruimte van (plusminus) 10 cm achter de apparatuur en ik moet zeggen het ging vrij gemakkelijk zonder mijn vingers cq handen zeer te doen.En dat is toch een (zeer) prettige bijkomstigheid.
De interconnect is richtingsgevoelig en dat staat keurig aangegeven op de interconnect zelf met een pijltjeDe interconnect is mooi afgewerkt met zeer goede sluitende en klemmende connectoren.De standaardlengte is 1 meter,maar is ook in meerdere meters te verkrijgen en de prijs is € 69.00.

Het luisteren

De TPD Foundation is aangesloten tussen mijn v.v. en cd-speler en draait nu ruim 1 week mee in mijn systeem.De interlink die hiervoor tussen de cd en v.v. zat was of een VanDen Hull 102 mk-2 interlink of mijn Nagaoka zelfbrouwsel.
Er is geluisterd naar pop,jazz en blues muziek.
Wat gelijk opvalt is het open en natuurgetrouwe geluidsbeeld en de rust !!! Alles vloeit zo ‘natuurlijk’ uit de speakers.Wat verder en door langer luisteren opvalt is de brede ,diepe 3Dsoundstage met een mooie plaatsing.Verbluffend vind ik de ‘klankkleur’ en de ‘lucht’ om de instrumenten en de ‘drive’die het duidelijk heeft,alsmede de dynamiek.

In vergelijking met mijn andere interlinkjes (VDH 102mk2 en Nagaoka zelfbrouwsel) valt op dat de TPD Foundation het allemaal beter onder controle heeft. Microdetaillering gaat verder dan de andere 2 interlinks en met meer lucht en donkerheid (lees natuurgetrouwheid),het laagste laag is veel strakker en droger.In zijn algemeenheid vind ik de TPD Foundation opener en een betere plaatsing, een ‘natuurlijker’ klankleur van instrumenten, alsmede een betere en vollere stem klankkleur hebben, er is veel meer betrokkenheid en controle in alle gebieden. Zowel op hard als zacht volume blijft het overall 3D-geluidsbeeld hetzelfde .
Een aanrader is het en zeker voor het geld. Ik vind het een koopje voor een (instap) kabel als deze Foundation en mijn nieuwsgierigheid naar de andere typen is alleen maar groter en groter geworden. Een ieder die maar net begonnen is met kabels en een instapmodel zoeken moeten zeer zeker naar deze Twisted Pair Design ‘Foundation’ gaan meenemen in hun overweging.
Met een luisterijke groet : 

je oren zijn je beste adviseurs

*

TANNOY

• 40896
Re: Twisted Pair Design Foundation interconnect
« Reactie #1 Gepost op: 20 juni 2005, 22:04:14 »
het zal best een hele mooie kabel zijn!

maar voor 5 euro meer heb ik een puur zilveren interconnects met cardas cinch !

deze zijn nog 45 dagen uit te proberen ,niet goed je geld volledig terug!!

zo lange tijd om te testen vind je nergens!!!!
dit geld ook voor luidsprekerkabels!
de interconnect en luidsprekerkabels zijn ook te verkrijgen in koper(dit is natuurlijk iets goedkoper maar ook hier geld 45 dagen proberen!

ik heb deze kabels ook, bijna hetzelfde alleen de mijne zijn met eichmann bulletplugs deze zijn iets duurder!

maar voor die 75 euro is naar mijn inziens geen betere kabel te verkrijgen!

het is echt zo,

Silver

Contrary to what you may have been told...good, high quality silver is not harsh. It paints a beautiful musical portrait.

Our  Silver®  is 99.9995% pure and soft annealed for an extremely accurate and musical presentation. If your system is a little mellow or soft (or if you feel you are missing something in the details), you should try  Silver.

Copper

I've heard copper cables that made my stereo sound like I had a blanket over the speakers.  Not ours! 

Copper® is very detailed and accurate.

We use 99.9999% soft annealed pure copper in these cables. If your system can sound a little bright or overly analytical (or you want a warm midrange), you should try Copper.

OVERTUIG JEZELF!! :)

ik zeg niet dat zilver beter is dan koper!!!!
in sommige instalaties ben je gewoon beter af met koper en sommige met zilver!

« Laatst bewerkt op: 20 juni 2005, 22:07:22 door Tannoy Prestige »
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

audiofreak

• 164
    • freakaudio
« Reactie #2 Gepost op: 22 juni 2005, 13:06:25 »
het zal best een hele mooie kabel zijn!

maar voor 5 euro meer heb ik een puur zilveren interconnects met cardas cinch !

deze zijn nog 45 dagen uit te proberen ,niet goed je geld volledig terug!!

zo lange tijd om te testen vind je nergens!!!!
dit geld ook voor luidsprekerkabels!
de interconnect en luidsprekerkabels zijn ook te verkrijgen in koper(dit is natuurlijk iets goedkoper maar ook hier geld 45 dagen proberen!

ik heb deze kabels ook, bijna hetzelfde alleen de mijne zijn met eichmann bulletplugs deze zijn iets duurder!

maar voor die 75 euro is naar mijn inziens geen betere kabel te verkrijgen!

het is echt zo,

Silver

Contrary to what you may have been told...good, high quality silver is not harsh. It paints a beautiful musical portrait.

Our  Silver®  is 99.9995% pure and soft annealed for an extremely accurate and musical presentation. If your system is a little mellow or soft (or if you feel you are missing something in the details), you should try  Silver.

Copper

I've heard copper cables that made my stereo sound like I had a blanket over the speakers.  Not ours! 

Copper® is very detailed and accurate.

We use 99.9999% soft annealed pure copper in these cables. If your system can sound a little bright or overly analytical (or you want a warm midrange), you should try Copper.

OVERTUIG JEZELF!! :)

ik zeg niet dat zilver beter is dan koper!!!!
in sommige instalaties ben je gewoon beter af met koper en sommige met zilver!

Beste Tannoy,

Dank voor je reactie.
Leuk voor je dat je zo tevreden bent over de Cardas.Ongetwijfeld zal dat ook een hele mooie kabel zijn en zo zijn er vele mooie kabels en fabrikanten.Ik denk ook even aan Siltech,Harmonic Tech,Kimber Cable,QED,Sharkwire enz.

Soms moet je een keus maken en tot aanschaf over gaan.
Enne het is nou niet eenmaal mogelijk om ALLE kabels van de verschillende kabelfabrikanten te gaan testen voordat je zo koopt.
Naar aanleiding van een testrapport op de site van de importeur (www.Crusade-Audio.nl) werd ik nieuwsgierig gemaakt en zo kwam het.

Ik heb het op het internet gezet vanwege dat je erg weinig aan informatie en testrapporten  kan vinden van de fabrikant en dat de kabelfabrikant nog niet echt bekend is en ze goed spul maken voor weinig geld.Of zoals de engelsen het zo prachtig kunnen zeggen : It's a bargain.
Daarnaast spreekt mij hun filosofie over het maken van kabels erg aan en dat deze fabrikant een idialistische inborst hebben.

Met luisterijke groet,

*

TANNOY

• 40896
« Reactie #3 Gepost op: 22 juni 2005, 13:17:24 »
hoi ik wil wel even duidelijk maken dat het geen cardas is!!!

ik laat deze kabels uit het buitenland komen en zijn puur zilveren kabels!!!(of koper)

afgemonteerd met cardas cinchpluggen!

de kabel zelf word helemaal met de hand gebouwd en er word niet bezuinigd op het zilver zoals veel kabel bouwers doen!!

je hebt de keus tussen eichmann bullet plugs en cardas cinch pluggen de cardas is goedkoper maar verder identiek qua kabel!

ik weet dat er voor die centjes geen betere kabel is!!
dat durf ik wel te zeggen!!

echt beter dan siltech enz. geloof me maar dat ze makkelijk in het rijtje kunnen met een prijs van zon 400 euro (en meer) voor een kabel van een bekende fabrikant!

is dat niet zo volgens de klant krijg je gewoon je centen terug zo zeker is men ervan!!
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

*

audiofreak

• 164
    • freakaudio
« Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2005, 13:18:22 »
Beste Tannoy,

Oh,ik begrijp nu pas dat je ze zelf uit het buitenland haalt. 8)
En dat deze kabels dus 5,- euro duurder zijn dan de TPD.
Ik zal het in mijn achterhoofd houden voor in de toekomst.
Momenteel heb ik mijn keuze wel gemaakt na vele verschillende kabels beluisterd te hebben.Welke dat zijn zie een vorig antwoord.
Kijk elke kabel doet wel wat met je geluid ,zowel in pos als neg zin.En soms wordt je door een aanschafprijs tegen gehouden en soms zie je de bomen niet meer in het bos staan.
Dus op gegeven moment dwing je jezelf tot het maken van de keus,na lang zoeken en wikken en wegen.Daarnaast geldt voor mij dat je tussen de 10-15% uit geeft aan bekabeling t.o.v. je totaalbedrag van je versterker(s).

Met groet,
 ;)

ik laat deze kabels uit het buitenland komen en zijn puur zilveren kabels!!!(of koper)

de kabel zelf word helemaal met de hand gebouwd en er word niet bezuinigd op het zilver zoals veel kabel bouwers doen!!

je hebt de keus tussen eichmann bullet plugs en cardas cinch pluggen de cardas is goedkoper maar verder identiek qua kabel!

echt beter dan siltech enz. geloof me maar dat ze makkelijk in het rijtje kunnen met een prijs van zon 400 euro (en meer) voor een kabel van een bekende fabrikant!

is dat niet zo volgens de klant krijg je gewoon je centen terug zo zeker is men ervan!!

*

TANNOY

• 40896
« Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2005, 13:21:58 »
Beste Tannoy,

Oh,ik begrijp nu pas dat je ze zelf uit het buitenland haalt. 8)
En dat deze kabels dus 5,- euro duurder zijn dan de TPD.
Ik zal het in mijn achterhoofd houden voor in de toekomst.
Momenteel heb ik mijn keuze wel gemaakt na vele verschillende kabels beluisterd te hebben.Welke dat zijn zie een vorig antwoord.
Kijk elke kabel doet wel wat met je geluid ,zowel in pos als neg zin.En soms wordt je door een aanschafprijs tegen gehouden en soms zie je de bomen niet meer in het bos staan.
Dus op gegeven moment dwing je jezelf tot het maken van de keus,na lang zoeken en wikken en wegen.Daarnaast geldt voor mij dat je tussen de 10-15% uit geeft aan bekabeling t.o.v. je totaalbedrag van je versterker(s).

Met groet,
 ;)

ik geef je geen ongelijk hoor!
die hele dure kabels is gewoon onzin!(niet alle)maar wel heeeel veel!

*

baloo the bear

• 944
  • www.jmfotografie.nl mijn eigen foto website.
    • www.jmfotografie.nl
« Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2005, 22:35:03 »
Ik geloof ook niet in die extreme dure kabels. De zilvere interlinks van Art Speak werden gekocht door mensen die zelfs Siltech of IMT hadden. Zij vonden de Art Speak beter! En ze kosten maar een schijntje. Pol audio uit Baarn kom ik al jaren en zelfs Hans, gelooft gewoon niet in die dure kabels. Veel klanten uit de opname wereld komen bij hem en zij geloven het ook niet. Ik heb het er ook niet voor over, dan moet het verschil wel zo allemachtig groot zijn, dat als ik in een hoek van de kamer sta ook een volledig stagebeeld moet kunnen horen. Als dat gebeurt dan ga ik ervoor. Als ik live luister hoor ik ook geen krakende en zuchtende geluiden. Dus dat hoef ik thuis ook niet. Behalve als het op de opname staat, maar het super gedetailleerd luisteren is ook vermoeiend. De muziek moet vloeien en je pakken meer niet. En wat ik leuker om voor weinig veel te krijgen. En vooral als je zelf de kabels kunt maken. Prachtig toch?

Groet lekker genieten van de goedkopere kabels Balloo 8)
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2005, 22:36:44 door balloo »