*

Benco

• 5699
  • Music was my 1st love and it will be my last !
I-POD
« Gepost op: 16 april 2012, 12:18:50 »
nu vraag een vriendin van me of ik wat muziek op haar I pod wil zetten , dus , usb erin , openen , sleep er 200 mp3's in  , zegt dat kl*te ding , geen muziek ...

dus moet ik I-tunes installeren  en zo de muziek erop zetten ....

Ik heb al een gloeiende hekel aan I-Tunes  mar voor een vriendin ... ach , wil dat I-tunes gedoe heel mijn pc overnemen , hoooonee , dat laat ik effe niet toe , dus alle uitgevinkt en het spul geinstalleerd ... , ik moet dan de muziek die ik erop wil  synchroniseren ??
wat een gedoe zeg , ok dan maar , een mapje gemaakt , muziek erin gecopieërd
, gesynchroniseerd , zegt dat kl*te ding weer dat ie geen muziek heeft  , enfin , Ik ben zowiso al geen Apple-fan , maar hoe omslachtig kan je dingen maken zeg ...
ze heeft zelf ook een gewonen Windows PC , maar vond het Ipodje wel mooi en zo kopen ze dan van die troep aan ... terwijl een MP3 player goedkoper en 10000000000 X makkelijker is , dar heb je op een no time  muziek op staan die je kan spelen ...

Nu heb ik dus op de lege ruimet wel 200 liedjes staan , maar volgens de Ipod , geen muziek , als ik m aan de pckoppel kan ik wel de liedjes zien staan  en geeft hij wel aan dat hij zoveer ruimte heeft  ingenomen ...

kan iemand mij een tip gevenn hoe ik die Ipod  kan wijsmaken dat hij die muziek moet spelen ??

*

Tom!

• 5291
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
Re:I-POD
« Reactie #1 Gepost op: 16 april 2012, 12:24:22 »
Ja, je hebt volgens Apple iTunes nodig. Er zijn ook freeware oplossingen om zonder iTunes je iPod te beheren.

http://www.gratissoftware.nu/downloaden/yamipod.php
http://www.gratissoftware.nu/downloaden/floola.php
http://nl.softpicks.net/software/Audio_Video/Audio/iPod-Manager_nl-96339.htm

enzovoorts.

Geen idee waarom je iPod de muziek niet ziet, zou misschien kunnen dat de iPod op de Mac is geïnitialiseerd en dat-ie ruzie heeft met de PC. Tegenwoordig kan dat wel, vroegere modellen en software releases hebben er meer moeite mee.
Ik vind overigens mijn iPod beter klinken dan vergelijkbare generieke MP3-spelers. De standaard in-ears zijn ook beter dan wat er doorgaans door de concurrentie wordt geleverd, daar moet je vaak om te beginnen al nieuwe bij kopen...
« Laatst bewerkt op: 16 april 2012, 12:27:44 door Tom! »
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

*

Be tweeter

• 9353
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #2 Gepost op: 16 april 2012, 12:39:09 »
Sharepod lost het eenvoudig voor je op.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

Benco

• 5699
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #3 Gepost op: 16 april 2012, 12:44:06 »
thanks ik kijk het na ...
ik vermoed dat het idd met registratie te maken heeft , het ding was nog niet geregistreerd ik ik wou m niet registreren omdat ie niet van mij is natuurlijk ...

Over het lekkerderklinken dan een mp3 spelert ... hmmm mag wel een amp 3 spelert met 4gb geheugen kost gemiddels 30€ , dat I ding met 4GB kostte 139€ ...
ik heb ooit en mp3 spelet van 20 € (lang geleden) had maar 512MB geheugen  aangesloten op mijn grado sr80 en je kon niet geloven hoe goeddat speelde , dus , mijn gedacht , koop een mp3tje en investeer in goeie  in-ears  of een goeei headphones en je bent net zo goed af zonder omslachtige programmatuur ...

*

Tom!

• 5291
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #4 Gepost op: 16 april 2012, 13:00:13 »
Ik heb de goedkoopste iPod, een Shuffle van iets van vier tientjes en dat ding klinkt briljant (garbage in, garbage out natuurlijk). Kan er uren naar luisteren zonder luistermoeheid, veel details en een mooi gebalanceerd geluid.
Valt alleen wel op dat als de in-ears niet goed zitten het geluid behoorlijk minder klinkt.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

« Reactie #5 Gepost op: 16 april 2012, 14:03:25 »
Sharepod lost het eenvoudig voor je op.

Prima programma, gebruik het al jaren en het kan zelfs vanaf de iPod gedraaid worden!

*

BunnY

• 17933
  • DON'T PANIC!!
« Reactie #6 Gepost op: 17 april 2012, 10:54:24 »
Mjah, ik hoop dat mijn ipod het nooit gaat begeven. Want dan zit ik met een dilemma, vind namelijk de Ipod de enige écht gebruiksvriendelijke MP3-speler maar die prijs is wat minder.
We'll see about that !!

*

chansig

• 10828
« Reactie #7 Gepost op: 17 april 2012, 16:21:04 »
Ephpod werkt ook prima.

Gr Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #8 Gepost op: 6 januari 2013, 15:39:54 »
ik plaats hier de vraag even welke ik heb toegestuurd gekregen:

Citaat
  1 van de redenen dat ik dit apparaat kocht was vanwege de compatibiliteit met de iPad. Tenminste dat staat in de begeleidende tekst .

Helaas alleen geeft de iPad direct een foutmelding wanneer ik deze (via de camera connection kit) en een USB kabel aansluit . "the connected USB device requires too much power". Er wordt vervolgens geen signaal gestuurd naar de DAC en de muziek komt uit de interne speakers van de iPad.

Alleen als ik een powered USB tussen de DAC en de iPad plaats blijft de foutmelding uit. Maar dat kan in alle redelijkheid geen Plug and Play oplossing of iPad ondersteuning genoemd worden.

Hebben jullie een idee hoe ik van die foutmelding kan afkomen zonder een externe hub in te zetten?

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #9 Gepost op: 6 januari 2013, 20:07:51 »
Iemand? :)
niemand mischien??
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2013, 17:26:47 door TANNOY »

*

art

• 8726
« Reactie #10 Gepost op: 13 januari 2013, 09:08:59 »
ik plaats hier de vraag even welke ik heb toegestuurd gekregen:

Citaat
  1 van de redenen dat ik dit apparaat kocht was vanwege de compatibiliteit met de iPad. Tenminste dat staat in de begeleidende tekst .

Helaas alleen geeft de iPad direct een foutmelding wanneer ik deze (via de camera connection kit) en een USB kabel aansluit . "the connected USB device requires too much power". Er wordt vervolgens geen signaal gestuurd naar de DAC en de muziek komt uit de interne speakers van de iPad.

Alleen als ik een powered USB tussen de DAC en de iPad plaats blijft de foutmelding uit. Maar dat kan in alle redelijkheid geen Plug and Play oplossing of iPad ondersteuning genoemd worden.

Hebben jullie een idee hoe ik van die foutmelding kan afkomen zonder een externe hub in te zetten?

Kun je m.i. vergeten.
E.e.a. heeft te maken met het stroomverbruik (via USB) van die DAC.
Het stroomverbruik is gelimiteerd om de accu van de iPad te sparen. Sowieso is een USB-port gelimiteerd tot 500 mA. Daar kom je slechts omheen door een externe voeding te gebruiken.
Die externe voeding hoeft niet per se aan het net te hangen: ze zijn er ook met batterijen/accu's.

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #11 Gepost op: 13 januari 2013, 12:30:08 »
Dank je art  :-*