*

minplus

• 6921
  • relax, don't do it
Re:doorofnight bij Minplus
« Reactie #45 Gepost op: 26 december 2012, 19:19:51 »
Mooi zo. Zinniger dan dat die boeken hier dubbel in een kast staan.
Wij vonden het ook weer erg leuk om je hier te hebben en naast het luisterwerk ook te praten over muziek (en andere dingen). Had trouwens nog een CD-tje klaarliggen voor je maar vergeten mee te geven. Komt nog wel. :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

a.b.

• 8290
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: doorofnight bij Minplus
« Reactie #46 Gepost op: 21 mei 2017, 22:36:34 »
Ik heb de gemodificeerde (er is een philipstweeter in geplaatst, en het filter is hierop aangepast)  Leaks bij Plusmin en Minplus beluisterd. Heel strak en superdroog in het laag met een mooie klank. De matige Sony versterker was denk ik de beperkende factor, met name in het hoog; misschien is de versterker technisch niet al te best meer. Ik heb hem zelf ook in de kast staan. De Leaks zijn knappe weergevers.

Ik vond de JBL-s wel beter klinken, maar die stonden dan ook beter geplaatst en worden aangestuurd door een fraaie mcintosh versterker. Ik wil de Leaks nog weleens horen op een stabielere versterker en op de plek van de JBL-s. Of als ze opgehangen worden.

Verder was het weer gezellig, uiteraard.

Adults with imaginary friends are just really old children

Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

minplus

• 6921
  • relax, don't do it
« Reactie #47 Gepost op: 22 mei 2017, 12:27:18 »
Het Sony versterkertje stelt idd. weinig voor, een dingetje van 10 van de kringloop. Er zit een brom in en volgens m'n dochter ook een piep (die boven m'n frequentie-bereik zit). Hij kan weer naar de kelder, samen met de matige CD-speler (ook van een tientje van de kringloop) die zoals je hoorde moeite had met sommige CD's. De Leaks zijn inmiddels aangesloten op de JVC VN 900 en een Sony CD-speler die ik al in gebruik had voor de computer en waar de Celestions ook op aangesloten zijn. Ik zal straks eens een CD opzetten, maar jijbuis klinkt al heel aardig.

De JBL's heb een jaar geleden eens op de plek gezet waar de Leaks nu staan omdat plusmin klaagde over de kwaliteit van het geluid in de keuken en bij de eettafel waar ze meest bezig is. Ik heb ze toen snel weer terug gezet want dwars in de kamer klinkt veel beter (los van dat ze daar voor de voorramen stonden).

Ik ben zoals je weet van plan ze weer op te hangen boven de voorramen, net als m'n ouwe Leaks vroeger (die m'n dochter niet wil ruilen tegen deze vanwege het aangepaste uiterlijk zonder doek en het mooie Altec midden en JBL hoog) en verwacht dat ze daar iets meer tot hun recht komen en mogelijk ga ik ze dan aansluiten op de 502/504 McIntosh combi waar al m'n dochters op azen.

En het was zoals altijd weer fijn je hier weer te zien; de tijd vloog weer veel te snel voorbij.

*

Opa Spylac

• 6174
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #48 Gepost op: 22 mei 2017, 19:31:36 »
Cool, die JVC. De JVC's uit die tijd zijn echt ontzettend mooi opgebouwd, met een kwaliteit waar je eng van wordt.

Ik ben al tijden op zoek naar een 4VN-990, echt een supergave bak, maar deze VN-900 is ook een erg mooie.
Een SEA-V7E heb ik wel al vast :)

With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

groovy.

• 11226
  • Looking for fun and feelin.
« Reactie #49 Gepost op: 22 mei 2017, 19:52:59 »
Dat benne mooie dinge :)
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1.  Luxman l507s. Elipson 1404.  Elipson 1704. Rodec sm200.
Elementen.At12s-Goldring Eroica-At-f5occ.
Satin 117g. Tapedeck Akai 201d. Cassettedeck Jvc dd5. Sme 3009. Burn & Jones super 90 mk2 tonearm.

*

minplus

• 6921
  • relax, don't do it
« Reactie #50 Gepost op: 22 mei 2017, 21:28:10 »
Die 990 quad is idd. erg mooi om te zien. Heb 'm 1x beluisterd ergens in de 70-er jaren. Klonk goed.