vraagje
« Gepost op: 26 juni 2005, 21:33:07 »
Hoi,
Ik heb een vraagje aan jullie,
Ben op zoek naar een andere installatie,wat kunnen jullie mij aanraden,ik heb ongeveer 1000€.
Ik ben op de site van Hr.Heinhuis geweest die rade mijn aan bij hem de Magnat vector 55 te kopen voor 115€ per stuk.
Ik vroeg aan hem wat voor installatie moet ik dan kopen hij rade mij aan een Harman/Kardon receiver aan te schaffen.
Ik ben wel nog in het bezit van een paar bas reflex boxen van kef ,zou ik die ook nog kunnen gebruiken,of moet ik dan een receiver kopen voor surround waar ik meerder speakers op aan kan sluiten.
En ik dacht de dvd van H/K er bij te kopen die past er precies bij maar ik las net dat jullie daar niet van gecharmeerd zijn.
Kunne jullie mijn vragen beantwoorden?
Bij voorbaat dank J.Spil

*

TANNOY

• 40971
Re: vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2005, 21:35:53 »
Hoi,
Ik heb een vraagje aan jullie,
Ben op zoek naar een andere installatie,wat kunnen jullie mij aanraden,ik heb ongeveer 1000€.
Ik ben op de site van Hr.Heinhuis geweest die rade mijn aan bij hem de Magnat vector 55 te kopen voor 115€ per stuk.
Ik vroeg aan hem wat voor installatie moet ik dan kopen hij rade mij aan een Harman/Kardon receiver aan te schaffen.
Ik ben wel nog in het bezit van een paar bas reflex boxen van kef ,zou ik die ook nog kunnen gebruiken,of moet ik dan een receiver kopen voor surround waar ik meerder speakers op aan kan sluiten.
En ik dacht de dvd van H/K er bij te kopen die past er precies bij maar ik las net dat jullie daar niet van gecharmeerd zijn.
Kunne jullie mijn vragen beantwoorden?
Bij voorbaat dank J.Spil
aaaiiii!!mijn mening is dat je bij zon bedrag het beste het meeste geld in de luidsprekers moet stoppen dat ois bij surround het kind van de rekening!
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

TANNOY

• 40971
« Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2005, 21:37:29 »
voor 1000 euro koop ik zoiezo geen surround set!! :)
kan je mooie set voor kopen met gewoon 2 luidsprekers een mooie versterker en een mooie cd speler met mooie kabels!!
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

*

BunnY

• 17943
  • DON'T PANIC!!
« Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2005, 23:08:45 »
Kijk ook eens 2de hands, voor dat geld koop je al een ERG mooie set.

MVG
We'll see about that !!

*

rho

• 2237
  • Music is emotion
« Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2005, 00:11:25 »
Als het puur voor muziek is zou ik al zeker geen surround set kopen. Puur voor muziek slaan die dingen niet echt aan bij het grote publiek en dat heeft wel z'n redenen denk ik.
Het is wel eens leuk voor een keer maar je bent het snel beu. Daarbij kan je het enkel via DVDa en SACD gebruiken en daar komt enkel voor een klein publiek genoeg materiaal van op de markt.
Kijk je ook erg veel films, kan surround wel leuk zijn.

Ik zou je het volgende aanraden.
- Ben je wat handig, bouw dan je eigen speakers. Veel kennis heb je er niet voor nodig. Er bestaan zeeeeeer veel erg leuke ontwerpen die je zo kan nabouwen. De kwaliteit overtreft in de meeste gevallen die van commerciëel verkrijgbare speakers uit dezelfde prijsklasse met aanzienlijke marge.
- Ben je niet zo handig, kies dan toch eerst en vooral voor een mooi stel speakers en bespaar ietsje op de versterker.
- Verspil je geld niet aan dure kabels. Heeft geen zin!! Een interlink van 5 euro voldoet, geloof me. Er is geen kat die echt het verschil kan horen. Dat is al ettelijke malen bewezen, maar die bewijzen worden gewoon genegeerd. (is namelijk niet zo leuk voor de markt en voor de mensen die beweren gouden oren te hebben). Een luidsprekerkabel van €1/m is al een heel mooie. Daar heb je zeer degelijke  2,5mm˛ OFC kabel voor.
- Je kan inderdaad in 1 keer een DVD-speler kopen i.p.v. een CD-speler. Probeer na te gaan welke DAC's erin het audio-gedeelte zitten. Er zijn DVD-spelers die met opzet uitgerust zijn met goede video-DAC's (voor de filmliefhebber) en er zijn er die goede audio-DAC's hebben (voor de audio-liefhebber). Probeer uit te vissen welke in de speler van jouw keuze zitten. Er zijn er natuurlijk ook die in beide paden (zowel audio als video) goede componenten hebben, maar ik vrees dat je budget dan iets te beperkt is.
- Koop een versterker waarvan de draai- en drukknoppen degelijk aanvoelen. Meestal zitten daar ook dgelijke componenten achter. (potmeters die minder snel gaan kraken, drukknopjes die je 1000den malen kan gebruiken,....) Te plastiekerig gaat meestal niet echt lang mee. Ze klinken de eerste maanden waarschijnlijk net zo goed als een hele dure, maar of dat ook echt lang zo blijft.....

Hopelijk helpt dit iets.

*

TANNOY

• 40971
« Reactie #5 Gepost op: 27 juni 2005, 00:34:01 »
Verspil je geld niet aan dure kabels. Heeft geen zin!! Een interlink van 5 euro voldoet, geloof me. Er is geen kat die echt het verschil kan horen. Dat is al ettelijke malen bewezen, maar die bewijzen worden gewoon genegeerd. (is namelijk niet zo leuk voor de markt en voor de mensen die beweren gouden oren te hebben). Een luidsprekerkabel van €1/m is al een heel mooie. Daar heb je zeer degelijke  2,5mm˛ OFC kabel voor.

ben het behoorlijk met je eens!!
maar verschil hoor je wel zeker op een betere set ik heb het dan over eigenlijk maar 2 soorten kabel!!
koper
en
puur zilver
dit verschil is echt gewoon duidelijk te horen!
waarbij ik niet zeg dat koper minder is of puur zilver beter!
dat is afhankelijk van wat de voorkeur is in de set!

alles wat daartussen zit verwijs ik vaak richting het rijk der fabelen!

*

BunnY

• 17943
  • DON'T PANIC!!
« Reactie #6 Gepost op: 27 juni 2005, 09:40:18 »
Hallow,

Het verschil hoor je WEL, maar niet in die mate dat het verschil zovele euros waard is, een interlink van 50€ klinkt geen 5maal beter dan een van 10€, maar wel beter. Want je hoort in die prijsklasse nog wel verschil.

Tussen 1 van 2000€ en 5000€ hoor ik bijna nooit verschil, want in die klasse zijn ze allemaal al goed. :P

MVG
We'll see about that !!

*

rho

• 2237
  • Music is emotion
« Reactie #7 Gepost op: 27 juni 2005, 09:44:33 »
Ooit aan een blindtest mee gedaan?

Tussen kabels van €5 tot €1500 was er niemand die echt een verschil kon horen. We waren met z'n 25-en.

*

S.B.Marantz

• 23524
  • CLASSIC MARANTZ POWER! There can be only one...
« Reactie #8 Gepost op: 27 juni 2005, 09:53:06 »
Verspil je geld niet aan dure kabels. Heeft geen zin!! Een interlink van 5 euro voldoet, geloof me. Er is geen kat die echt het verschil kan horen. Dat is al ettelijke malen bewezen, maar die bewijzen worden gewoon genegeerd. (is namelijk niet zo leuk voor de markt en voor de mensen die beweren gouden oren te hebben). Een luidsprekerkabel van €1/m is al een heel mooie. Daar heb je zeer degelijke  2,5mm˛ OFC kabel voor.

ben het behoorlijk met je eens!!
maar verschil hoor je wel zeker op een betere set ik heb het dan over eigenlijk maar 2 soorten kabel!!
koper
en
puur zilver
dit verschil is echt gewoon duidelijk te horen!
waarbij ik niet zeg dat koper minder is of puur zilver beter!
dat is afhankelijk van wat de voorkeur is in de set!

alles wat daartussen zit verwijs ik vaak richting het rijk der fabelen!

Ben het helemaal met je eens Tannoy !!

Jij blijkt objectief te zijn  ;D ;D

*

S.B.Marantz

• 23524
« Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2005, 10:05:05 »
Om even terug te komen op de gestelde vraag....;

Ik zou alles 2de hands kopen MAAR....daar kunne ook weer haken en ogen aan zitten wanneer je niet technisch onderlegt bent.

Voor 1000 Euro zou ik een dijk van een set voor je kunnen samenstellen  ;D

Wat voor een set heb je nu precies?

Misschien ben je er al met een paar andere speakers !!

*

BunnY

• 17943
  • DON'T PANIC!!
« Reactie #10 Gepost op: 27 juni 2005, 10:07:46 »
Ik ben van kabels van een 100BEF (3€) naar kabels gegaan van 10€ en wow, wat een verschil. Mijn A77 en H1 (respectievelijk bandopnemer en cassettedeck) waren opeens pakken beter, nog erger, je kon er nu tenminste naar luisteren :P

Bij mijn tuner en CD-speler hoorde ik het effect veel minder....

Maar ik zou toch ook 2de hands gaan, zo heb ik mijn set samengesteld.

MVG
We'll see about that !!

*

TANNOY

• 40971
« Reactie #11 Gepost op: 27 juni 2005, 10:12:13 »
Om even terug te komen op de gestelde vraag....;

Ik zou alles 2de hands kopen MAAR....daar kunne ook weer haken en ogen aan zitten wanneer je niet technisch onderlegt bent.

Voor 1000 Euro zou ik een dijk van een set voor je kunnen samenstellen  ;D

Wat voor een set heb je nu precies?

Misschien ben je er al met een paar andere speakers !!
het word wat moeilijker als hij een surround set wil hebben!!

*

S.B.Marantz

• 23524
« Reactie #12 Gepost op: 27 juni 2005, 10:19:33 »
Zijn vraag is; Of moet ik dan een DTS receiver kopen waar ik meerdere speakers aan kan hangen.

Het veel gegeven antwoordt hierop is een volmondig NEE  :D ;)

*

TANNOY

• 40971
« Reactie #13 Gepost op: 27 juni 2005, 10:24:21 »
Zijn vraag is; Of moet ik dan een DTS receiver kopen waar ik meerdere speakers aan kan hangen.

Het veel gegeven antwoordt hierop is een volmondig NEE  :D ;)
inderdaad!
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE jeweet niet waar je aan begint!!!!!

koop dan maar zon goedkoop 2ehands surround setje erbij voor de films!!

*

BunnY

• 17943
  • DON'T PANIC!!
« Reactie #14 Gepost op: 27 juni 2005, 12:02:12 »
En surround heb je toch voor neits nodig, dat wordt je volgens mij zo snel beu, is niet te doen denk ik...

Terwijl je stereo echt niet beu wordt, en met een goede stereo lijkt het ook of je hoort dingen van achter je komen (en ik heb het niet over BOSE 1.2.3 :P)

MVG
We'll see about that !!