Re:Revisie Hitachi HMA-8500mk2
« Reactie #15 Gepost op: 17 juni 2012, 14:19:55 »
Mooi man, veel plezier ermee. :)
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

Gevonden Hitachi HMA-8500mk2
« Reactie #16 Gepost op: 19 mei 2018, 18:29:03 »
Gisteren op straat gevonden: een Hitachi HMA 8500mk2. Optisch in uitstekende staat, heb het stoffige binnenkant voorzichtig gereinigt. Ik heb geen idee of deze eindversterker werkt omdat ik deze niet zomar kan testen. Ik heb 'm al een keer ingeschakeld: de velichting van de meters werkt niet en het groeneLEDje aan de voorzijde( keuze 4 of 8 Ohm) knippert. Is dit goed of slecht? ik vind niets op het web hierover.
Graag jullie advies, bedankt

*

Opa S.

• 7242
  • Grote audiokrijger
    • Second Life Audio
Re: Revisie Hitachi HMA-8500mk2
« Reactie #17 Gepost op: 19 mei 2018, 19:48:51 »
Het lijkt er op dat hij zelf kan zien welke luidsprekers er zijn aangesloten. Dan is het wel logisch dat hij knippert als er geen luidsprekers aangesloten zijn.

Nu heeft hij ook een koptelefoonuitgang, je zou kunnen proberen of daar geluid uitkomt. Omdat er geen volumeregeling op zit moet je wel opletten dat je er een bron op aansluit waarvan het volume te regelen is!
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #18 Gepost op: 20 mei 2018, 12:34:51 »
Hartelijk dank voor de snelle reactie Opa S. Dit ga ik zeker vandaag proberen...ik zal mijn smartphone als bron gebruiken...lijkt me een zwak genoeg en regelbare input...

« Reactie #19 Gepost op: 25 mei 2018, 11:19:37 »
Ik heb een Hitachi HMA-8500 MKII op straat gevonden in Amsterdam. Iemand heeft waarschijnlijk opgeruimd en verschillende audioapparaten uitgesorteerd want de versterker stond er samen met nog een Sony CD speler en Sansui tuner. ik nam dus alleen de Hitachi mee onder mijn arm...best zwaar om mee te wandelen. Thuis heb ik nader onderzoek gedaan op het web uiteraard en ook fysiek. Ik heb 'm geopend en vond een dikke gelijkmatige laag pluizige witte stof op het gehele binnenwerk: voeding koelribben platines etc. Omdat dit stof wit was neem ik aan dat de versterker niet is gebruikt voor lange tijd anders was het stof door de hitte toch verbrand/verkleurd?
De velichting van de meters werkt niet en het groeneLEDje aan de voorzijde( keuze 4 of 8 Ohm) knippert. Is dit goed of slecht? ik vind niets op het web hierover.
Graag jullie advies, bedankt
Het lijkt er op dat hij zelf kan zien welke luidsprekers er zijn aangesloten. Dan is het wel logisch dat hij knippert als er geen luidsprekers aangesloten zijn.

Nu heeft hij ook een koptelefoonuitgang, je zou kunnen proberen of daar geluid uitkomt. Omdat er geen volumeregeling op zit moet je wel opletten dat je er een bron op aansluit waarvan het volume te regelen is!

Ik heb nu mijn oude Bowers&Wilkins DM 2A uit de berging gehaald en aangesloten op de Hitachi
Daarna heb ik mijn smartphone aan de "direct in" Input aangesloten.
De versterker had ca. 10secondes nodig en ging aan, groene Led continu brandend.
de VU meters reagereden en er kwam geluid uit mijn boxen, wel zwak en het klonk als "onderwater" geluid.
Ik meen dus dat de Hitachi werkt en wil nu graag een echte voorversterker aansluiten.
Heeft iemand een idee of ik nu goed bezig ben of zijn er nog andere opties ?

Ik ben nieuw lid en weet nog niet hoe ik b.v. foto's kan bijvoegen....sorry...
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2018, 11:23:18 door Audiofant »