*

bromzoeker

• 1823
  • Ik luister en pruts in Voorschoten
TV op PC en opname op HD?
« Gepost op: 21 juli 2012, 13:05:13 »
Omdat ik mij weer wil orienteren op een mogelijkheid om tv programmaas op te nemen dacht ik dat misschien een simpele PC met een TV card ook wel zou werken?
Of kun je dan niet een tv programma op de Harde schijf zetten?
En dan ook nog op DVD branden evt.?
Ik zal wel weer te veel willen; zal toch wel speciale software nodig zijn?
Of is het allemaal beveiligd?
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2012, 18:27:14 door bromzoeker »
Zolder HT: nadruk op stereo; FOCAL Chorus 726S zwart(!): Tannoy Eyris DCC;Sony Pascal achter; Marantz SR5008 ; LG 32LK450 ;v.v. B1 bufferamp ; Technics SL-1500 ; GRADO Red ; Philips bdp9500 ; Monoblokken UCD180 ST ; Hypex DS 4.0/Peerless sub ; CD Harman Kardon HD990 ; op reservebank weer tapedecks

*

Sterremuur

• 12512
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Sterremuur
Re:TV op PC en opname op HD?
« Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2012, 23:17:02 »
Dat kan wel, maar de kwaliteit is echt beroerd.
Ik heb zo'n TV-kaartje met Philips chip er op.
Met de bijbehorende software kun je stills en video opnemen.
Maar het ziet er slechter uit dan een analoge videorecorder met een slechte antenne.

Het beste gaat het gewoon met een digitale harddiskrecorder met smartcard.
Dat is gewoon HD wat je opneemt.

Voor 50 euro moet je zo iets kunnen scoren op MP.

Mijn Cisco heb ik ook op die manier gekregen en werkt vooralsnog vlekkeloos.
Tapedecks?? Kijk ook eens op http://www.tapedeckforum.nl

*

Joske

• 5575
  • growing old is inevetable, growing up is optional.
« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2012, 23:35:31 »
Omdat ik mij weer wil orienteren op een mogelijkheid om tv programmaas op te nemen dacht ik dat misschien een simpele PC met een TV card ook wel zou werken?
Of kun je dan niet een tv programma op de Harde schijf zetten?
En dan ook nog op DVD branden evt.?
Ik zal wel weer te veel willen; zal toch wel speciale software nodig zijn?
Of is het allemaal beveiligd?
ala je perse van je PC wil opnemen neem dan iets als Pinaclle tv de kwaliriet op de pc is best goed
Open Baffles + Tangband drivers + mini dsp, breedbanders / Quad 303, Woofers / Quad 405, Technicsdeck AU 676 ,Denon DP1700 +ortofon vms30, + Lehmann Black cube SE, quad 66 + scepter + AB, Beogram 4002 + MMC 20EN, Sennheiser HD 580 + Cute amp + voeding, Denon DCD 1550AR Tuner kenwood

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #3 Gepost op: 22 juli 2012, 10:45:38 »
Zo'n digitale harddiskrecorder is wel wat duurder meestal; en je kunt er geen dvdeetjes mee branden dacht ik?
Ik ga verder zoeken.
Zolder HT: nadruk op stereo; FOCAL Chorus 726S zwart(!): Tannoy Eyris DCC;Sony Pascal achter; Marantz SR5008 ; LG 32LK450 ;v.v. B1 bufferamp ; Technics SL-1500 ; GRADO Red ; Philips bdp9500 ; Monoblokken UCD180 ST ; Hypex DS 4.0/Peerless sub ; CD Harman Kardon HD990 ; op reservebank weer tapedecks

*

art

• 8839
« Reactie #4 Gepost op: 22 juli 2012, 13:06:40 »
Voor een goede digitale cable card zoals de Anysee E30 betaal je toch al gauw €130. Dan nog het gedoe met programma's op de (Windows!) PC om het e.e.a. naar je zin op disc te krijgen en dan naar DVD.
Hoop gedoe en nogal storingsgevoelig in opname als je PC gelijktijdig andere dingen laat doen.

Een tweedehands Humax 5050C ligt rond de €130 tot 150, is simpel op te voeren tot 1TB en staat toe dat je via de netwerkaansluiting het opgenomen spul op DVD zet. Dat  gaat overigens met dezelfde hassle als een volledige PC oplossing: originele format omzetten, DVD authoren, etc. Zoek in het Ziggo forum voor meer info.

Alternatief is de Humax extern een harddisk (USB) te geven en daarop je 'bewaarvideo's' te zetten. Gezien de prijs nog steeds niet te gek is van een 1TB (streaming) HD is dit wellicht een oplossing.
Let wel op het type harddisk dat je gebruikt, anders heb je al gauw 'hikjes'.

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #5 Gepost op: 22 juli 2012, 14:43:34 »
O jee, toch wel ingewikkeld voor een simpel kereltje als ik.
Misschien toch maar een gewone dvd recorder met Harddisk kopen??!!
Ik had er een van Sony maar vond dat zelfs een moeilijk ding, vooral moeilijk om een concert b.v. in stukjes te (laten) hakken; is mij niet gelukt; dus weer verkocht. Dan is een concert een nummer van 90 minuten; dat is niet lekker afspelen later.

*

art

• 8839
« Reactie #6 Gepost op: 22 juli 2012, 17:03:46 »
Die combi-dingen zijn in mijn beleving niet al te best. Beeld mag ook wel HiFi zijn, nietwaar ?  ;)
Zo'n tuner met een harddisk erin werkt doorgaans in hoge kwaliteit. Je hebt trouwens ook TV's waar je een harddisk voor opname aan kan hangen (meerprijs) via  USB. Die kun je er dan naderhand afhalen en op je computer prikken.
Format omzetten moet altijd want wat die kastjes en TV's registreren in het broadcast-format. Dat moet omgezet worden op DVD-format. Authoren (netjes maken voor DVD) kan met Nero, maar ook met vele video-editors, al dan niet freeware. Als je een beetje rommel zoals reclame niet erg vindt kun je dit natuurlijk achterwege laten.
Als je een Mac hebt kan je o.m. dit gebruiken: http://users.tkk.fi/spotinka/itv2dvd/
Voor PC schijnt dit een goedwerkende te zijn: http://www.noeman.org/gsm/windows-software/142776-videoredo-tvsuite-3-1-5-565-a.html   (Ook via torrents te bereiken).

Bedenk dat HDTV niet op DVD kan. AVCHD kan dit wel en is af te  spelen op je BluRay speler!

Al met al bereik je op deze manier goede resultaten zonder al te veel gehannes. Direct op de PC alles doen gaat natuurlijk wel, maar is veel gedoe i.v.m. programmeren van de gewenste uitzending, parallel andere dingen bekijken, tegelijkertijd werken op je PC en meer van dat geneuzel.

Let op: ik spreek uit Ziggo-oogpunt! UPC schijnt veel meer restricties te kennen, daar heb je ook minder vrijheid in de keuze aan apparatuur. Spitten op internet helpt wellicht.  ::)

« Laatst bewerkt op: 22 juli 2012, 17:06:48 door art »

*

Sterremuur

• 12512
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Sterremuur
« Reactie #7 Gepost op: 23 juli 2012, 00:20:41 »
Ik heb ook nog een Philips DVD/HDD recorder.
Daarmee kun je opnames wel zo op DVD zetten, maar het blijft qua oorsprong natuurlijk wel analoog. Ondanks dat het op de HDD wordt opgeslagen.
Voordeel is wel dat je geen extra smartcard nodig hebt. De enige interface voor afspelen is Scart. Ik hou hem er nog even naast omdat er vrij veel opgenomen films op staan.
Tapedecks?? Kijk ook eens op http://www.tapedeckforum.nl

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #8 Gepost op: 23 juli 2012, 09:05:49 »
Ik moet me er eens goed in verdiepen zie ik wel, en ik vreesde het al.
Compatibility is een mooi woord maar het bestaat nauwelijks.
Wat zijn er toch veel planken mis geslagen in de industrie.
Houdt mij dan wel weer leuk bezig en van de straat; zo'n hangplek in het dorp is ook maar niks.
Dank voor jullie input, toppertjes!

*

mumsoft

• 2762
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #9 Gepost op: 23 juli 2012, 10:11:18 »
Ik heb een Humax HD digitale recorder. De opnames daarvan kun je overnemen op een andere harde schijf, en bekijken met bv Videolan.
http://www.videolan.org/
Marc
Do re mi fa so la ti do
Geef om/aan muziek van nu!
Lekker hangen op de ...

*

art

• 8839
« Reactie #10 Gepost op: 23 juli 2012, 16:44:08 »
Dat klopt, maar met videolan kun je niet converteren.

Nog niet geprobeerd, maar wellicht kun je via de USB van de Humax ook rechtstreeks naar een Mac schrijven, mits je opstart in de doelschijfmodus.
Die is eigenlijk bedoeld voor Firewire, maar wellicht lukt het ook met USB.

Voor zover ik weet kent de PC zo'n modus niet.

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #11 Gepost op: 26 juli 2012, 21:09:40 »
Het duizelt me al weer van de namen en afkortingen; heb inmiddels maar weer een dvd recorder gekocht en een TV kaart om in mijn ouwe PCeetje te stoppen; wordt leuk spelen, nu effe te warm op mijn zoldertje. Geen HD natuurlijk, maar geeft niet.

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #12 Gepost op: 6 augustus 2012, 10:03:43 »
Nou , ik heb het allemaal werkend; lekker bezig; maar ja, analoog, het worden steeds minder zenders, en net als je wat in de gids ziet dat je wel wil bewaren is het op een zender die je niet (meer) analoog hebt. Bah.
Zal me eens gaan verdiepen in een digitale ontvanger met Harde schijf.

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #13 Gepost op: 7 augustus 2012, 16:14:38 »
Zo'n Cisco HD ontvanger, is dat wat?
Die kan alles wat ik wil ; alleen een op harde schijf opgenomen programma op een DVDeetje branden niet. Hoe moet ik dat dan doen, is er een makkelijke manier?

*

art

• 8839
« Reactie #14 Gepost op: 7 augustus 2012, 16:23:13 »
Ik vond die Cisco indertijd shit, dus heb hem teruggestuurd naar Ziggo.
Zwakke beeldkwaliteit en (toendertijd?) missende digitale ondertiteling. En inderdaad slechts te copieëren via analoog (kan via de DFR9000). Sloom met zappen. Schiet niet op met dat ding.  :-\

Vandaar mijn keuze voor de Humax iHDR 5050C.