*

bromzoeker

• 1823
  • Ik luister en pruts in Voorschoten
Re:TV op PC en opname op HD?
« Reactie #15 Gepost op: 7 augustus 2012, 20:01:04 »
OK; daar heb ik wat aan. Misschien zijn ze nu beter?; vaak lees je bij die Cisko dingen geen typenummer. Er is er hier een te koop van een jaar oud.
Ik ga nog effe verder zoeken dan maar.
Zolder HT: nadruk op stereo; FOCAL Chorus 726S zwart(!): Tannoy Eyris DCC;Sony Pascal achter; Marantz SR5008 ; LG 32LK450 ;v.v. B1 bufferamp ; Technics SL-1500 ; GRADO Red ; Philips bdp9500 ; Monoblokken UCD180 ST ; Hypex DS 4.0/Peerless sub ; CD Harman Kardon HD990 ; op reservebank weer tapedecks

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #16 Gepost op: 7 augustus 2012, 20:10:23 »
Het oude type is 8455dvb; het nieuwe type is 8485dvb. Heeft 2x zo grote harde schijf iig.
Ik ga dat Ziggo forum eens zoeken.
Zolder HT: nadruk op stereo; FOCAL Chorus 726S zwart(!): Tannoy Eyris DCC;Sony Pascal achter; Marantz SR5008 ; LG 32LK450 ;v.v. B1 bufferamp ; Technics SL-1500 ; GRADO Red ; Philips bdp9500 ; Monoblokken UCD180 ST ; Hypex DS 4.0/Peerless sub ; CD Harman Kardon HD990 ; op reservebank weer tapedecks

*

Sterremuur

• 12511
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Sterremuur
« Reactie #17 Gepost op: 7 augustus 2012, 21:31:01 »
Die heb ik ook. Zapt wel wat traag maar de ontvangst is wel beter digitaal dan via de TV. En interactieve TV is wel grappig natuurlijk.
En dat voor 5 tientjes. ;)
Tapedecks?? Kijk ook eens op http://www.tapedeckforum.nl

*

art

• 8839
« Reactie #18 Gepost op: 7 augustus 2012, 22:06:25 »
OK; daar heb ik wat aan. Misschien zijn ze nu beter?; vaak lees je bij die Cisko dingen geen typenummer. Er is er hier een te koop van een jaar oud.
Ik ga nog effe verder zoeken dan maar.

Die dingen zijn een neven-product van de Hollandse Cisco-ploeg. Oorspronkelijk stammen ze van een kleine US-kabelmaatschappij die voornamelijk in Pay-TV doet (dus wat men hier 'interactief' noemt .....). Die echte naam staat (in ieder geval bij de oudere modellen) onderop.
Als je erin kijkt vindt je oude series chips .....

Humax biedt dat niet, dat is een kloon van een satellietontvanger.

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #19 Gepost op: 8 augustus 2012, 10:09:27 »
Die Ciskoos kosten op Marktplaats toch nog meestal minstens 90 Euro; ietsje meer maar voor de Humax.
Ik had een Humax satelietontvanger en die was prima.
Had jij de nieuwste Cisko Eric? (de 8485)
Op het Ziggo forum zijn de meningen erg verdeeld, vreemd genoeg geen neutrale meningen; of iemand vindt het niks of zeer tevreden.

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #20 Gepost op: 11 augustus 2012, 13:52:39 »
Nu lees ik weer dat die Humax 9200 niet in  HD kwaliteit opneemt; dus als ik het goed begrijp moet ik voor een harde schijf en HD kwaliteit voor de Humax 5050C gaan? Of is er al een opvolger?
Lastig dat HD de ene keer Hard Disk betekent en de andere keer High Definition.
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2012, 15:27:45 door bromzoeker »

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #21 Gepost op: 13 augustus 2012, 09:53:43 »
Het verschil tussen de 5200 en de 5050 is me nog niet erg duidelijk.
Ik geloof dat de 5200 3 tuners heeft? Twee kanalen opnemen en een kijken?

*

mumsoft

• 2762
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #22 Gepost op: 13 augustus 2012, 10:26:42 »
Nee, die 5200C heeft net als de 5050 twee tuners. Maar de grap is, dat je met één tuner verschillende kanalen tegelijk kunt ontvangen, als die gebundeld zijn. De aanbieder bepaalt welke bundeling gebruikt wordt, je kunt daarom niet met een willekeurige combinatie 2 kanalen opnemen en een derde bekijken.
Het verschil tussen de 5050 en de 5200 is dat de 5200 interactief kan werken en een grotere hard disk heeft. Dat laatste is een beperkt voordeel, je kunt met een beetje handigheid zélf een grotere hard disk inbouwen. En of je interactief leuk vindt, moet je zelf bepalen. Moet er wel ook een internetaansluiting zijn, kennelijk.

http://www.myhumax.info/5200c.htm

Marc
Do re mi fa so la ti do
Geef om/aan muziek van nu!
Lekker hangen op de ...

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #23 Gepost op: 13 augustus 2012, 10:35:17 »
OK, dank je, heb inmiddels een bladzijde gevonden waar ze naast elkaar staan. Mooi he dat wwweb !!??
Dat interactieve hoeft niet van mij; ik wil alleen High Definition en Hard Disk. 2x HD dus.
Ik sta hier bekend als de Hebert.
Nu eens kijken wat er op MP wordt aangeboden.
Een waar een harde schijf los op kan worden aangesloten lijkt me ook wel wat, want die heb ik nog liggen hier. Die moet je wel alleen voor de Humax gebruiken lees ik overal. Maar dat geeft niet.
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2012, 11:15:20 door bromzoeker »

*

Sterremuur

• 12511
    • Sterremuur
« Reactie #24 Gepost op: 13 augustus 2012, 10:51:13 »
Interactieve TV gaat niet via Internet, maar retour via de kabel naar Ziggo.
Het zal wel een digitaal protocol zijn maar staat los van Internet.

*

mumsoft

• 2762
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #25 Gepost op: 13 augustus 2012, 11:02:22 »
Mogelijk, ik ken het niet (en hoef het niet).
Maar deze pagina suggereert anders:

http://www.myhumax.info/tvportal.htm

Marc
Do re mi fa so la ti do
Geef om/aan muziek van nu!
Lekker hangen op de ...

*

Sterremuur

• 12511
    • Sterremuur
« Reactie #26 Gepost op: 13 augustus 2012, 11:09:17 »
Ik heb interactieve TV van Ziggo en dat gaat via de kabel.
Maar sommige apparaten kun je bedienen via je netwerk, bv. voor instellen of om je schijf te delen.
En enkele providers (XS4ALL) werken wel met TV via Internet.
Dus het kan wel maar is niet de regel.

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #27 Gepost op: 14 augustus 2012, 10:38:29 »
Er komt een 5100c aan. Externe Harde schijf heb ik nog.
Lekker spelen om dat aan de praat te krijgen.
En als alles werkt nog maar eens verdiepen in het eventueel op dvd gebrand krijgen van files.
Als je de externe harde schijf op een PC aansluit na formatteren door de Humax luistert hij niet meer heb ik begrepen. Daar zal dan wel een programmaatje voor nodig zijn of zo?
Dat komt later dan wel weer.

*

bromzoeker

• 1823
« Reactie #28 Gepost op: 19 augustus 2012, 11:12:56 »
OK, hij is binnen; alles werkt, hij herkende de harde schijf die ik aansloot en heeft hem geformatteerd.
Vandaag maar eens een programmaatje laten opnemen.
De 5100c werkt wel veel mooier dan de Ir-fox C. Mooier beeld (HDMI) en mooiere menuus; ook veel sneller met schakelen/reageren op alles.

*

Heintje

• 1054
« Reactie #29 Gepost op: 19 augustus 2012, 12:13:37 »
Er komt een 5100c aan. Externe Harde schijf heb ik nog.
Als je de externe harde schijf op een PC aansluit na formatteren door de Humax luistert hij niet meer heb ik begrepen. Daar zal dan wel een programmaatje voor nodig zijn of zo?

Dat doe je door de externe harde schijf "te mounten" op je WindowsPC, met het programma Ext2Fsd (is gratis). Dat installeer je, je steekt de externe ESB harddisk in je PC, start het programma'tje, "start daarin de service" en je kent een driveletter toe aan de externe harddisk (dat valt echt heel erg mee als je het programma'tje ziet). Daarna kan je de bestanden overkopiëren met de Verkenner en verder inlezen/bewerken in een video-editing programma (wat jij al hebt).