Hallo,

ik heb een Musical Fidelity A308cr cd speler. De originele afstandsbediening is nog wel goed, maar hapert met sommige knoppen. Nieuw zijn deze AB's erg duur, en 2de hands bijna niet te koop. Nu kan ik wel een gloednieuwe Musical fidelity voor een A5.5 cd speler kopen, maar is deze ook wel geschikt voor mijn A308 cd speler?

Mvg Buiske

*

-.-

• 27852
Re:Musical Fidelity A5.5 AB geschikt voor Musical Fidelity A308 cd speler?
« Reactie #1 Gepost op: 9 oktober 2012, 15:54:34 »
Openmaken en contact-matje + print schoonmaken met een niet-agressief middel en een wattenstaafje.
98% alcohol is daar geschikt voor.

Hoe dat ding openmoet is altijd weer even een verrassing, maar als het een metalen AB is dan zit die waarschijnlijk gewoon dichtgeschroefd.
Die van plastic zijn veelal gelijmd en dat wordt het lastiger.

« Reactie #2 Gepost op: 9 oktober 2012, 17:53:11 »
Dat heb ik al eens gedaan. Was ook voor een poosje wel weer goed. Later nog eens laten repareren door Afstandsbediening online, deed het ook weer prima, hoewel sommige knoppen niet altijd direkt werken. Omdat er op Ebay een nieuwe te koop aangeboden wordt wilde ik deze voor de zekerheid kopen, maar dat is 1 voor een Musical fidelity A5.5, waarvan ik vermoed dat deze ook wel goed zal werken op de A308, maar zeker ben ik daar niet van..

*

-.-

• 27852
« Reactie #3 Gepost op: 9 oktober 2012, 18:01:12 »
Bij mijn weten zijn de codes hetzelfde.

Als een matje echt versleten is zou je met geleidende lijm nog wat kunnen doen (dotje in het kuiltje) of met grafietpoeder en wat velpon, door elkaar mixen en een dun tipje aanbrengen.

Ik heb ook wel afstandbedieningen gered door de matjes door te knippen en de bovenste knopjes om te wisselen met de onderste, maar dan moet het matje wel symmetrisch en vol bezet zijn.
« Laatst bewerkt op: 9 oktober 2012, 18:03:02 door KT88 »