*

0wen

• 509
2 vraagjes: Input Selector en Stroom Denon PMA-880R
« Gepost op: 10 oktober 2012, 19:43:17 »
Hallo!

Als ik m'n denon versterker op aux zet tijdens dat er een CD wordt gespeeld (die op uiteraard op de CD ingang zit)
En als ik m'n volume flin op draai k op aux(daar zit geen apparaat aan) dan hoor in de CD heel zachtjes :o

Mag dat kunnen??

En nog een vraag, mijn versterker staat onder een hele lichte stroom spanning, dat voel ik.
Ik kan dat gevoel slecht omschrijven, het voel een soort van stoef, en als hij uitstaat voelt het aperaat weer glad. ;D

Mag dat kunnen??
Citaat van: ray5150
Een jongeman van 18 jaar die langspeelplaten en CD's draait... :D  :D  :D
Fantastisch !  er is nog hoop ! tussen al het Sonos en knijpdoos geweld, en alle daarbij behorende problemen.

*

tim89

• 4077
  • geen vriendin, geen gezeur, DUS STAPELEN MAAR !!!!
Re:2 vraagjes: Input Selector en Stroom Denon PMA-880R
« Reactie #1 Gepost op: 10 oktober 2012, 20:33:03 »
versterker aarden dan is dat opgelost

dat er wat overspraak tussen bronnen is komt wel vaker voor
zou me er niet al te druk om maken

*

minplus

• 8845
  • relax, don't do it
« Reactie #2 Gepost op: 10 oktober 2012, 21:10:29 »
Draai voor dat laatste de stekker van het netsnoer eens om. Snap er niets van maar heb meegemaakt dat dat werkte.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2012, 03:34:03 »
Misschien zit er een netfilter in je Denon of kleine capaciteiten naar de massa (het zou kunnen maar niet waarschijnlijk) en anders is er sowieso al capacitieve koppeling (hoe klein ook) van transformator naar behuizing. In theorie zou je op de behuizing tot de halve voedingsspanning (dus 115 volt) naar aarde kunnen meten. Als de "capacitieve lek" niet symmetrisch is, dan kies je via het omdraaien van de stekker dus voor de laagste spanning.

Overigens, als er een tuner aanhangt via de kabel en de kabel is ergens geaard, dan die door lekstroom veroorzaakte spanning eigenlijk al verwaarloosbaar laag moeten zijn.

Voor wat betreft de overspraak tussen de ingangen: meestal is die weg als er een apparaat wordt aangesloten (ook als dat uit staat).
Omdat het apparaat een "belasting"vormt voor de open ingang en "storing" min of meer kortsluit.

Overspraak was vroeger een groter probleem en sommige heel oude vintage versterkers sluiten niet-gebruikte ingangen kort, zo heb ik ondervonden.
Ook heeft men wel eens tulp-kortsluitplugjes op niet gebruikte gevoelige ingangen zoals de pickup ingang.