*

Audiopaul

• 109
  • Muziekliefhebber
    • www.Audioreview.nl
Beste mensen,

Zoals enkelen wellicht als wisten ben ik afgelopen week op bezoek geweest bij Transrotor in Bergisch-Gladbach (Dld.).

Dat bezoek is een initiatief van Transrotor zelf, mede naar aanleiding van de uitgebreide en nogal unieke upgrade van mijn Leonardo. Mijn draaitafel is namelijk de eerste in Nederland n in Duitsland die deze upgrade krijgt.
De afspraak is verder georganiseerd door Theo de Jong, de importeur in Nederland (Monitor Audio). Langs deze weg wil ik daarvoor nogmaals Theo (en Marja) bedanken.
Op ons verzoek is ook Henk Niemeijer (Haudio) meegereisd en hebben we gedrien een hele gezellige en vooral leerzame dag gehad.

Ik ga dit verslag in twee delen brengen. Deel 1, het bezoek aan het bedrijf, staat inmiddels online op mijn website >> Audiopaul.nl <<. In het eerste deel van mijn verslag vertel ik wat meer over het bedrijf in het algemeen en schrijf ook wat over de werking van de M-drive. Verder kun je vooral heel veel foto's bekijken.

In het nog te verschijnen tweede deel laat ik stap voor stap de upgrade aan mijn draaitafel zien. Ik wacht met dit verslag wat langer omdat ik het lager de tijd wil geven om in te spelen en aan de hand van luisterervaringen wat meer over de upgrade wil schrijven.
Ik zal in deel 2 dan ook op een aantal zaken ingaan zoals;
- waarom heb ik voor deze uitgebreide upgrade gekozen?
- waarom is een andere motor noodzakelijk voor mijn bouwjaar Leonardo?
- wat maakt de M-drive nou zo bijzonder?
- wat zijn de (mechanische) verschillen tussen het oorspronkelijke lager/blok en keramische lager/M-drive?
- en ook niet onbelangrijk; hoe klinkt het?

Ik begrijp dat sommigen liever meteen deel 2 zouden lezen en bekijken, maar zij moeten dus nog even geduld hebben. Hier kun je wel alvast het eindresultaat bekijken:

Ik wens jullie alvast veel lees- en kijkplezier met deel 1.

v.l.n.r. Jochen Rke, Audiopaul, Theo de Jong

Vriendelijke groet, Paul
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2005, 20:25:24 door Audiopaul »
www.Audioreview.nl

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Re: Audiopaul bezoekt Transrotor, deel 1 - het bedrijf
« Reactie #1 Gepost op: 25 juli 2005, 16:35:40 »
Schitterende draaitafel Paul :-*
Ik ben benieuwd als die ingespeeld is of er een werkelijke verbetering op zal treden :)
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

*

tito

• 9874
« Reactie #2 Gepost op: 25 juli 2005, 16:40:11 »
Beste mensen,Zoals enkelen wellicht als wisten ben ik afgelopen week op bezoek geweest bij Transrotor in Bergisch-Gladbach (Dld.).

Yep. ;)

Ziet er goed uit.
Deel 2 laat nog ff op zich wachten?

*

Audiopaul

• 109
  • Muziekliefhebber
    • www.Audioreview.nl
« Reactie #3 Gepost op: 25 juli 2005, 17:07:12 »
Schitterende draaitafel Paul :-*
Ik ben benieuwd als die ingespeeld is of er een werkelijke verbetering op zal treden :)

Dank je, Theo, ik vind 'm zelf ook erg mooi. Ik neem uiteraard alle tijd om te beluisteren of er inderdaad verbeteringen zijn.

Groet, Paul  8)
www.Audioreview.nl

*

Audiopaul

• 109
  • Muziekliefhebber
    • www.Audioreview.nl
« Reactie #4 Gepost op: 25 juli 2005, 17:10:16 »
Beste mensen,Zoals enkelen wellicht als wisten ben ik afgelopen week op bezoek geweest bij Transrotor in Bergisch-Gladbach (Dld.).

Yep. ;)

Ziet er goed uit.
Deel 2 laat nog ff op zich wachten?

Dank je.  :) Inderdaad wacht ik nog even met deel 2.

Groet, Paul  8)
www.Audioreview.nl

« Reactie #5 Gepost op: 25 juli 2005, 20:04:04 »
Mooie draaitafel en site , heb het artikel gelezen over hoe je tot je keuze voor deze fraaie draaitafel bent gekomen en ik had toch even willen weten waarom Rega , bv de P7 , geen kans heeft gekregen , enkel omdat ie een meer traditionele look heeft ? Of had je nog andere redenen ?

*

Audiopaul

• 109
  • Muziekliefhebber
    • www.Audioreview.nl
« Reactie #6 Gepost op: 25 juli 2005, 20:34:06 »
Mooie draaitafel en site , heb het artikel gelezen over hoe je tot je keuze voor deze fraaie draaitafel bent gekomen en ik had toch even willen weten waarom Rega , bv de P7 , geen kans heeft gekregen , enkel omdat ie een meer traditionele look heeft ? Of had je nog andere redenen ?

Dag Bedrock,

De Rega P7 was sowieso geen optie geweest, want die was er in 2001 nog niet. De P7 is nl. pas vorig jaar op de markt gekomen.
Maar inderdaad, ik wilde na 25 jaar Thorens een hele mooie goedklinkende design draaitafel aanschaffen, het design van Rega spreekt mij ook niet echt aan.
Mijn oog viel daarbij destijds vooral op de Clearaudio Champion en de Transrotor Leonardo. In de luistersessie vond ik de Leo echter beter klinken, dat de betere "looks" en de  afwerking van de Leonardo me ook aanspraken was natuurlijk mooi meegenomen.

Groet, Paul
www.Audioreview.nl

« Reactie #7 Gepost op: 25 juli 2005, 20:54:39 »
Hoi Paul ,

had in het artikel zelf geen datum gezien , wel in de link er naar toe heb ik net gezien , moet erover gekeken hebben toen...nog veel luisterplezier toegewenst en ik wacht met spanning het tweede deel van uw verslag af .

*

Audiopaul

• 109
  • Muziekliefhebber
    • www.Audioreview.nl
« Reactie #8 Gepost op: 25 juli 2005, 21:17:05 »
Hoi Paul ,

had in het artikel zelf geen datum gezien , wel in de link er naar toe heb ik net gezien , moet erover gekeken hebben toen...nog veel luisterplezier toegewenst en ik wacht met spanning het tweede deel van uw verslag af .

Hoi Bedrock,

Bedankt! Je hebt overigens gelijk dat er geen datum in het artikel zelf staat, ik heb dat meteen even aangepast.

Groet, Paul
www.Audioreview.nl

*

Audiopaul

• 109
  • Muziekliefhebber
    • www.Audioreview.nl
« Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2005, 20:22:35 »
Beste mensen,

Ik heb na het eerste deel even wat extra tijd genomen om te luisteren.
Daarna was het "even" wat werk om alles op het scherm te krijgen, maar inmiddels staat deel 2 van het bezoek aan Transrotor online op >> Audiopaul.nl << en ik heb het weer met veel plezier gedaan.
In het tweede deel besteed ik veel aandacht aan de upgrade van de Transrotor Leonardo, in woord n beeld. Daarbij vertel ik nog iets meer over de M-drive, de motor en de voeding.
Ook komt de plaatsing en de afregeling van de draaitafel summier aan de orde. Uiteraard vertel ik ook iets meer over de luisterervaringen en kijk nog eens terug wat 4 jaar van upgraden uiteindelijk heeft opgeleverd.

Ik wens jullie veel lees- en kijkplezier.

Groet, Paul
www.Audioreview.nl

*

rdridder

• 4173
    • Informatie over Hoorn
Re: Audiopaul bezoekt Transrotor, deel 1 - het bedrijf + deel 2 - de upgrade
« Reactie #10 Gepost op: 31 juli 2005, 20:17:01 »
Mooi verhaal Paul !

Ik denk dat er weinig mensen in Nederland zijn met zo een fraaie draaitafel.

« Reactie #11 Gepost op: 1 augustus 2005, 16:06:33 »
Erg genoten van dit artikel Paul , mooi verhaal n foto's , wat een upgrade ! Is praktisch een kompleet nieuwe draaitafel , ziet er erg goed uit !

*

Fred B.

• 308
  • Attitudes zijn belangrijker dan feiten
    • Audiofriends
« Reactie #12 Gepost op: 3 augustus 2005, 23:50:00 »
Gegroet,

Mijn complimenten voor dit exclusieve verslag. Toppie!

Groeten, Fred
'was soll man sagen?'
H H, dat lucht op!