*

S.B.Marantz

• 23517
  • CLASSIC MARANTZ POWER! There can be only one...
Re:Uitbreiding stereo naar Home cinema
« Reactie #30 Gepost op: 9 november 2012, 09:47:59 »

LOL!
Welnee man.
Ik heb zelf (min of meer toevallig) zelf zo'n AVR9900 staan! En daar heb ik met Philips, maar ook met NAD
een beetje over gemail'd.  :)

Voor de rest is het wel zo dat ik bijzonderheden van bepaalde electronische apparatuur beter onthoud dan mijn trouwdatum!  :-\

Je wordt ouder papa.. ;D ;)

*

DEPOM

• *
  • 29
« Reactie #31 Gepost op: 16 november 2012, 13:57:45 »
Art heb jij echt alle gegevens in je hoofd zitten?
Dit bedoel ik niet respectloos integendeel .
Echt ongelooflijk die kennis  ;)

LOL!
Welnee man.
Ik heb zelf (min of meer toevallig) zelf zo'n AVR9900 staan! En daar heb ik met Philips, maar ook met NAD
een beetje over gemail'd.  :)

Voor de rest is het wel zo dat ik bijzonderheden van bepaalde electronische apparatuur beter onthoud dan mijn trouwdatum!  :-\

je bescheidenheid siert je  ;)

Net de service man van Philips op bezoek gehad.
Gaf aan dat het probleem niet geheel vreemd was en dat het al vaker had geconstateerd, op de reparatie afdeling is er al eens getest door alle printen te vervangen maar de klacht bleef destijds.
Kreeg 2 opties aangeboden : Leven met ongemak, of de set inleveren en dan restitutie van Philips.
In principe wil ik geen van beide. Dus heb bedenktijd gevraagd.

*

Niemand

• 21132
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #32 Gepost op: 16 november 2012, 14:01:02 »
WEL NETJES HOOR  ;)
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

*

DEPOM

• *
  • 29
« Reactie #33 Gepost op: 16 november 2012, 14:16:09 »
WEL NETJES HOOR  ;)

Begin de set wel steeds meer te waarderen. Dus eigenlijk blijft optie 1 over.
Had gehoopt dat ze gewoon een andere AVR naar binnen hadden geschoven.

Wat ik me afvraag of deze problemen ook bij de NAD voorkomen.

*

art

• 8726
« Reactie #34 Gepost op: 16 november 2012, 23:35:17 »
De NAD heeft een iets flexibeler menu. De Philips is wat dat betreft afgestemd op de simpeler gebruiker.  ;D

Het videodeel van de NAD is ook flexibeler, maar geeft voortdurend problemen. Komt (denk ik) omdat NAD minimale videokennis in huis heeft vergeleken met Philips.

Ik vind die 747 minder z'n geld waard dat de 9900.

DE AVR9900 heeft pre-outs.
Dat is wat mij betreft een + want dan kun je er simpel class-D eindversterkers aan hangen i.p.v. de standaard torreneindbak gebruiken die erin zit.  ;)
Een DFR9000 is overigens véél flexibeler, maar heeft het nadeel dat het videodeel zwaar verouderd is .....

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #35 Gepost op: 16 november 2012, 23:37:46 »
De NAD heeft een iets flexibeler menu. De Philips is wat dat betreft afgestemd op de simpeler gebruiker.  ;D

Het videodeel van de NAD is ook flexibeler, maar geeft voortdurend problemen. Komt (denk ik) omdat NAD minimale videokennis in huis heeft vergeleken met Philips.

Ik vind die 747 minder z'n geld waard dat de 9900.

DE AVR9900 heeft pre-outs.
Dat is wat mij betreft een + want dan kun je er simpel class-D eindversterkers aan hangen i.p.v. de standaard torreneindbak gebruiken die erin zit.  ;)
Een DFR9000 is overigens véél flexibeler, maar heeft het nadeel dat het videodeel zwaar verouderd is .....

of een paar mooie actieve luidsprekers   ;D ;)

*

DEPOM

• *
  • 29
« Reactie #36 Gepost op: 12 augustus 2014, 19:53:45 »
Na veel luisterplezier heeft de avr9900 de brui er aan gegeven, erg jammer helaas. Als ik hem aanzet werkt hij perfect maar na een paar minuten begint hij te bassen en te storen en daarna doet ie niks meer.
Omdat er op dit produkt 2 jaar garantie zit heb ik hem af laten halen door E-care reparatie service ( in opdracht van Philips).
Vandaag een telefoontje, "kan niet meer gerepareerd worden meneer, de onderdelen zijn niet meer verkrijgbaar! ". Heb aangeven dat ik dat vreemd vond voor een apparaat wat recentelijk nog in de handel was.
Ze hebben het probleem bij Philips neergelegd en die zouden gaan overleggen hoe ze dit gaan oplossen.
Vind het zéér jammer dat ze hem niet kunnen repareren.

*

art

• 8726
« Reactie #37 Gepost op: 12 augustus 2014, 22:36:31 »
Lijkt mij een smoes, danwel ze kunnen alleen maar boards swappen.  ;D
Zo exotisch zijn de parts in de AVR9900 nu ook weer niet!

Nah ja, wellicht heeft Philips nog wat om te kannibaliseren en kan het probleem simpel opgelost worden.

Indien je geen andere (tweedehands) wilt kopen maar wel een reparateur weet te vinden die nog kan foutzoeken, heb ik het servicemanual voor je beschikbaar.

*

DEPOM

• *
  • 29
« Reactie #38 Gepost op: 12 augustus 2014, 23:18:01 »
Ja dat onderbuik gevoel heb ik ook. Wacht wel even af. En dan zoek ik wel een reparateur. Misschien wel iemand van het forum....hou me dus aanbevolen voor het service boek!

*

DEPOM

• *
  • 29
« Reactie #39 Gepost op: 18 augustus 2014, 17:43:48 »
Vandaag contact gehad met philips, ze zeggen dat het moederboard defect is deze niet te repareren is. Een vervangend board is niet leverbaar volgens philips. Ze gaan me een oplossing aanbieden. Ben benieuwd wat ze gaan brengen.

*

DEPOM

• *
  • 29
« Reactie #40 Gepost op: 20 augustus 2014, 21:19:25 »
Vandaag contact gehad met philips, ze zeggen dat het moederboard defect is deze niet te repareren is. Een vervangend board is niet leverbaar volgens philips. Ze gaan me een oplossing aanbieden. Ben benieuwd wat ze gaan brengen.

Ze gaan me het aankoop bedrag teruggeven, zéér netjes.
Nu moet ik gaan zoeken voor een alternatief.

Iemand nog suggesties?

Onkyo
Denon
Sony
Nad

Budget 800 tot 1000 euro

*

rob768

• 203
« Reactie #41 Gepost op: 20 augustus 2014, 21:33:10 »
Ik heb een pioneer sc-lx56. Daar ben ik zeer tevreden over, met name over alle mogelijke instełingen en de optie een subwofer als "+" in te stellen. Dus dan heb je niets met de crossover in de versterker te maken,maar krijgen speakers en sub hetzelfde signaal. Geluidskwaliteit met film en stereo is perfect.
Zeer goed getest ook en binnen je budget:-)

*

DEPOM

• *
  • 29
« Reactie #42 Gepost op: 27 augustus 2014, 23:44:58 »
Bedankt voor je reactie.

De mooie luidsprekers heb ik nog.
Wil ze hangen aan een X4000.
Iemand ervaring hiermee?