*

paul

• 226
matrantz pm8200 (& proton am s3)
« Gepost op: 27 juli 2005, 11:13:23 »
Miv van heden beschik ik over deze versterker. Flink duurder dan mijn vorige Proton versterker en zit tevens wat ruimter in de uitrusting.

Het geluid is niet zoveel vooruitgegaan als ik op grond van het prijsverschil (900 tov 360 euro) verwachtte. Het laag is beter, strakker en gecontroleerder geworden, maar in het mid en hoog hoor ik nauwelijks verschil. Hierbij moet ik eerlijkheidshalve wel aantekenen dat mijn huidige speakers; de kef Coda 7 misschien niet in staat zijn het plus in kwaliteit weer te geven, één en ander onder voorbehoud dus.  Al met al bij deze een complimentje voor de proton!

Op het gebied van uitrusting vind ik de phono pre en de pre out een vooruitgang, deze versterker beschikt dus eigenlijk over alle features die ik me wensen kan, schitterend ;D

De marantz is afgewerkt met oa de WTB luidsprekeraansluitingen op de achterzijde, de chinchstekkertjes staan hier wat mij betreft weer in schril contrast mee, deze zijn namelijk slechts iets solidener dan wat je standaard aantreft op bv een 400 euro kostende av receiver. Én wat erger is, als ik de connector van mijn interlink "te" stevig aanduw maakt deze concact met het chassis van de versterker, en das niet zo wenselijk. Kortom erg slordig van Marantz. Wellicht dat ik deze aansluiting nog eens vervang door wat beters.

Al met al een prima klinkende en afgewerkte versterker maar ik vind hem, zeker in een direct vergelijk met de Proton, niet de adviesprijs van 900 euro waard (ik heb de versterker als occasion gekocht voor een heel lief prijsje)

« Laatst bewerkt op: 27 juli 2005, 11:22:39 door paul »
Marantz CD67 - UcD400 dual mono - Accuton / Seas zelfbouw... -project debut II-

Re: matrantz pm8200 (& proton am s3)
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2005, 14:32:55 »
Miv van heden beschik ik over deze versterker. Flink duurder dan mijn vorige Proton versterker en zit tevens wat ruimter in de uitrusting.

Het geluid is niet zoveel vooruitgegaan als ik op grond van het prijsverschil (900 tov 360 euro) verwachtte. Het laag is beter, strakker en gecontroleerder geworden, maar in het mid en hoog hoor ik nauwelijks verschil. Hierbij moet ik eerlijkheidshalve wel aantekenen dat mijn huidige speakers; de kef Coda 7 misschien niet in staat zijn het plus in kwaliteit weer te geven, één en ander onder voorbehoud dus.  Al met al bij deze een complimentje voor de proton!

Op het gebied van uitrusting vind ik de phono pre en de pre out een vooruitgang, deze versterker beschikt dus eigenlijk over alle features die ik me wensen kan, schitterend ;D

De marantz is afgewerkt met oa de WTB luidsprekeraansluitingen op de achterzijde, de chinchstekkertjes staan hier wat mij betreft weer in schril contrast mee, deze zijn namelijk slechts iets solidener dan wat je standaard aantreft op bv een 400 euro kostende av receiver. Én wat erger is, als ik de connector van mijn interlink "te" stevig aanduw maakt deze concact met het chassis van de versterker, en das niet zo wenselijk. Kortom erg slordig van Marantz. Wellicht dat ik deze aansluiting nog eens vervang door wat beters.

Al met al een prima klinkende en afgewerkte versterker maar ik vind hem, zeker in een direct vergelijk met de Proton, niet de adviesprijs van 900 euro waard (ik heb de versterker als occasion gekocht voor een heel lief prijsje)

Ik wens je veel plezier met de PM8200. Ik ken de versterker en vind de WBT aansluitingen erg mooi. Verder ziet deze versterker er netjes uit maar de prijs is inderdaad niet in verhouding met wat je ervoor krijgt. Er zijn betere versterkers te koop voor die prijs.

Ook in vergelijking met een PM7200 die erg grof is, zou ik de PM8200 prefereren. Ik begrijp ook niet waarom Marantz die niet meer maakt. Op de PM7200 zitten van dit plastic doppen. Het erge is dat je die niet eens fatsoenlijk kunt openschroeven, je kan er dus net 2,5mm2 draad in krijgen. 

De cinchstekkers horen geen contact te maken met het chassis. Ligt het niet aan je interlinkstekkers?

Kortom wat is de rede waarom Marantz de PM8200 niet meer maakt of geen opvolger heeft???  Het gemis is met name die WBT aansluitingen.
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2005, 15:59:44 door Austin Powers »

*

paul

• 226
Re: matrantz pm8200 (& proton am s3)
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2005, 22:55:43 »
Je kunt het natuurlijk ook zo zien dat het aan de stekkers ligt, maar das echt geen uitzonderlijk ontwerp dus zou marantz dat in mijn ogen moeten voorkomen.....

Waarom de 8200 niet meer gemaakt wordt, geen flauw idee, misschien dat ie qua prijs/prestaties te dicht bij de PM17 komt??
Marantz CD67 - UcD400 dual mono - Accuton / Seas zelfbouw... -project debut II-