*

richard

• 3631
Re: Metaal..
« Reactie #1155 Gepost op: 20 april 2017, 20:53:11 »
Ik kwam er onlangs achter dat mijn buurman zich ook niet helemaal onverdienstelijk maakt in een bandje:
https://www.youtube.com/watch?v=vCGOyvfzd-U
« Laatst bewerkt op: 20 april 2017, 20:57:29 door richard »
Genoeg is beter.

*

m44

• 7468
  • ďIf there is magic.... it is contained in water"
« Reactie #1156 Gepost op: 20 april 2017, 23:33:12 »
deathcore...leuk, niet helemaal mijn ding...zit mij iets teveel op de techniek.
Maar zeker niet slecht dit
If someone claims to have free will, ask them, "free from precisely what?"

*

dimitri

• 1236
  • dŲd Śt vek punk!
« Reactie #1157 Gepost op: 21 april 2017, 09:57:28 »
Ik kwam er onlangs achter dat mijn buurman zich ook niet helemaal onverdienstelijk maakt in een bandje:
Aborted!
Ik ken 'm niet, maar het is vast een erg leuke buurman ;)
Lenco L75                  | SME3009 imp.      | Denon DL-304
Cinemag 3440-A SUT
Pioneer SX-5560
Tannoy Arden mk.1

*

m44

• 7468
« Reactie #1158 Gepost op: 21 april 2017, 14:15:08 »
meeste metal liefhebbers zijn relaxte gasten...de meeste

*

richard

• 3631
« Reactie #1159 Gepost op: 22 april 2017, 07:23:17 »
Aborted!
Ik ken 'm niet, maar het is vast een erg leuke buurman ;)
Jazeker, niks mis mee.
Ik had hem een tijdje niet gezien, hij vertelde dat ze een maand op tournee waren geweest. Anders had ik het niet geweten, blijkbaar oefent hij thuis op de luchtgitaar.
Genoeg is beter.

*

dimitri

• 1236
  • dŲd Śt vek punk!
« Reactie #1160 Gepost op: 22 april 2017, 11:56:03 »
Volgens mij zijn ze al meer dan een jaar met kleine tussenpozen over de hele wereld aan het touren.
Gelukkig woon je niet naast de drummer ;)
Lenco L75                  | SME3009 imp.      | Denon DL-304
Cinemag 3440-A SUT
Pioneer SX-5560
Tannoy Arden mk.1

*

m44

• 7468
« Reactie #1161 Gepost op: 11 september 2017, 14:45:58 »
Mijn afscheid van dit flink door mij gevoede draadje zal ik in ere doen

met dit meesterwerk waar ik 10 jaar op heb moeten wachten.

en het was het wachten waard

akercocke:

https://www.youtube.com/watch?v=-DX21xOdQo0

laat je niet afschrikken door de grunt in het begin...er is veel cleane zang op deze schrijf
muzikaal briljant

*

minplus

• 6917
  • relax, don't do it
« Reactie #1162 Gepost op: 11 september 2017, 17:37:52 »
.
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2017, 19:44:29 door minplus »
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

« Reactie #1163 Gepost op: 13 oktober 2017, 13:43:30 »
Lekker muziekje!

« Reactie #1164 Gepost op: 13 oktober 2017, 18:45:15 »
Wintersun, het beste nummer van hun laatste plaat zo heerlijk melancholisch.

https://youtu.be/cwB3BQ0zWOw

*

Jeronimo

• 6339
« Reactie #1165 Gepost op: 14 oktober 2017, 13:41:23 »
Myrkur,
Een Deense band met best een mooie dame als zangeres/gitarist
https://youtu.be/6jrfX1FpXAQ
Wat ik gehoord heb klinkt goed. Een beetje Alcest met vrouwenstem.
Edit..Nu het hele album geluisterd, maar te veel "harsh vocals" naar mijn zin. Dat vind ik erg storend, nee zelfs irritant, omdat het niet haar normale stem is, en er een behoorlijk effect op zit, waardoor het ook n og eens onnatuurlijk klinkt. Jammer, want voor de rest een goede plaat. Ik download de goede nummers maar die zonder die harde vocalen zijn. Hou ik pln 60 procent over.
myrkur vind ik nogal nep eerlijk gezegd.
modepop die veel verhalen verteld over haar black metalk roots maar tegelijkertijd er fashionblogs op na houd. Voor mij klopt er iets niet en vind de composities ook niet denderend iig
ik weet het niet...speelt in voorprogramma van deafheaven 9 maart...denk dat ik niet op tijd daar ga zijn 8)
Mooie mode pop ''zo hoort een vrouw te zijn'', die van Myrkur, zou dr direct trouwen, iemand van Ulver schijnt achter de muziek te zitten.
Ach zo zijn er wel meer, Monica Braten en Runhild Gammelsśter waren ook welkome types.  ;)
Mooie vrouw, maar zo ken ik er meer in de metal wereld. Marta Gabriel (Crystal Viper), Liv Kristine (Leaves Eyes), onze eigen Floor Janssen (Nightwish), Simone Simons (Epica), enz, enz. Ik geloof niet dat hier een marketing strategie achter zit, niet meer dan bij andere artiesten. Daarvoor is de niche te klein in dit (sub)genre.
Ik heb geen zwaar metaalhoofd, zoals menigeen van jullie hier in dit draadje en ben daarom voorzichtig in mijn commentaren en bijdragen. Moet naar aanleiding van de laatste posts toch even wat kwijt. Ik denk m44 te snappen met zijn commentaar m.b.t. Myrkur. De combinatie van stijlen op dit album klopt niet. Laat Myrkyr wat mij betreft zich verder ontwikkelen op de meer prog en ambient (!) kant van hun harde lijn. Die klinkt wel eigen; maar wat bij hen black metal zou moeten zijn, niet fris, d.w.z. gelet op hetgeen al sinds de jaren 80 aan metal wordt gemaakt, gedateerd. Hetzelfde heb ik bij Abbath, zowel in geluid en looks (combinatie van Slipnot en Kiss?). Bij het beluisteren van beide bands moest ik diverse keren denken aan de ouwe fav van mij, die (gokje) hoogstens onder de voorlopers van black metal te rekenen is? Negazione - Lo spirito continua (1986) https://www.youtube.com/watch?v=neJQWDnwkAY  https://www.youtube.com/watch?v=OXXgMjupSps  https://www.youtube.com/watch?v=_UcMXib1bgY
Naar aanleiding van deze posts en het recent ontvangen nieuwe album van Myrkur, ook in dit draadje een reactie. Vond ik het eerdere album "M" (2015) met anderen hier op diverse punten niet top, met dit album speelt ze echt in een hogere competitie. En ik ben om. Uiteraard is een deel van de BM Community (ook) over dit album compleet over de zeik. Ik denk, omdat men hier met het album en de persoon Myrkur eigenlijk geen raad (meer) weet. Ontegenzeggenlijk is het fundament BM, een enkel nummer is dat zelfs rechttoe en rechtuit, maar het heeft elementen dat verder gaat dan dit "hokje". Geen (commerciŽle) pop-invloeden, maar iets totaal anders, voortgebracht als project van een en ťťn vrouw. En dat jeukt blijkbaar! Opmerkelijk, het ergst bij de vrouwelijke BM kritikasters (ik denk vanuit een drang tot overcompensatie). En heftig! In de oksels, in de neus, op de trommelvliezen, en op plekken die ik hier verder onvermeld laat. ;D Waarom die geuite - haat, lijkt het wel.  Het komt allemaal neer op verondersteld gebrek aan "credbility". En het gemak waarmee je tegenwoordig digitaal je mentale vuil buiten kan zetten, vul ik dan maar even aan.

Dit vind ik een objectieve en geloofwaardige bespreking van het hele album vanuit de BM-kring. Afgewogen conclusie: vanuit Metal-oogpunt niet de maximale vijf steren, maar een opmerkelijk album dat waardering verdient.   
https://www.youtube.com/watch?v=TwgItAGdSoU bespreking door Overkill Reviews

Myrkur - Mareridt (2LP, gekleurd vinyl, met download code, 2017 deluxe lim. ed., US). Gelimiteerd tot 900 exemplaren wereldwijd.

AVM CD1 Plus incl. Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Dual CS-5000+Denon DL-304 MC, Micro Seiki DD-5E+Audio Technica AT33 PTG/II MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classť CP-500, Classť CA-2100, Graham Slee Reflex C+PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

Jeronimo

• 6339
« Reactie #1166 Gepost op: 14 oktober 2017, 14:26:15 »
Eens even kijken - als experiment - of ik M44, nog tot een reactie kan verleiden:  ;) ;D

Kijk en beluister eens deze clip van een van de meest goed in het gehoor liggende nummers van het nieuwe album van Myrkur:
https://www.youtube.com/watch?v=M9cNZQIzShc Ulvinde
Toen ik hiermee klaar was werd mij duidelijk waarom ik een (hoofd)ingrediŽnt uit de DM/TM/BM e.d. niet serieus kan nemen: het gegrunt. Een totaal artificiŽle vocale uiting, dat ik, zoals bij dit album, met mate gedoseerd best kan hebben. Net als het strottehoofdzingen. Een muzikaal snelwandelen zo te zeggen. Maar waar het strottehoofdzingen nog bij mij een beeld van een trilling met de natuur, met het heden en het verleden veroorzaakt, heb ik dat alleen bij bijvoorbeeld BM alleen met het door instrumenten voortgebrachte, dat ik veelal ronduit indrukwekkend vind. Om het punt figuurlijk duidelijk te maken, in de clip zie je Myrtur staan in Scandinaviische natuurlijke omgeving: bos, strand, zee, fjorden. Muziek en vocals inclusief gegrunt doen in die omgeving spreken naar tijd, ruimte en verleden. er is een connectie. Met respect en nederigheid onderzocht. Beeld je nu eens in dat in die omgeving daar een hard core BM band staat, met een vocalist die al gruntend uit zijn dak gaat. Daar gaan de Scandinavische goden toch van door de knieŽn van het lachen? Of kijken het geheel wat meewarig aan? Met alle bescheidenheid die mij in dit opzicht past <na zo'n relativerende inleiding volgt steevast een totaal onbescheiden uitspraak>: ik heb altijd die laatste aanvechting en kan het gegrunt als vocaal hoofdbestanddeel dus niet serieus nemen. Het betreft een stuk make-believe. Hetgeen helemaal niet erg is natuurlijk, maar maak het (je) allemaal niet belangrijker dan het is (je bent). Laat "credibility" als enig doorslaggevend toetskader dan ook maar fijn voor wat het is, zou ik zeggen. In ieder geval als argument tot het doen van haatuitingen.

Edit: Voor het goede begrip. De laatste twee zinnen zijn niet gericht tot M44, maar in het algemeen gesproken en in het bijzonder ten aanzien van de vele bittere en onverdraagzame commentaren die ik op het internet op haar persoon gemaakt zie worden. Door openingszin van deze post, zou dat wellicht kunenn worden misverstaan.

« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2017, 14:36:10 door Jeronimo »
Heil AMT Syrinx
Audioquest

« Reactie #1167 Gepost op: 14 oktober 2017, 15:21:19 »
Eens even kijken - als experiment - of ik M44, nog tot een reactie kan verleiden:  ;) ;D

Kijk en beluister eens deze clip van een van de meest goed in het gehoor liggende nummers van het nieuwe album van Myrkur:
Toen ik hiermee klaar was werd mij duidelijk waarom ik een (hoofd)ingrediŽnt uit de DM/TM/BM e.d. niet serieus kan nemen: het gegrunt. Een totaal artificiŽle vocale uiting, dat ik, zoals bij dit album, met mate gedoseerd best kan hebben. Net als het strottehoofdzingen. Een muzikaal snelwandelen zo te zeggen. Maar waar het strottehoofdzingen nog bij mij een beeld van een trilling met de natuur, met het heden en het verleden veroorzaakt, heb ik dat alleen bij bijvoorbeeld BM alleen met het door instrumenten voortgebrachte, dat ik veelal ronduit indrukwekkend vind. Om het punt figuurlijk duidelijk te maken, in de clip zie je Myrtur staan in Scandinaviische natuurlijke omgeving: bos, strand, zee, fjorden. Muziek en vocals inclusief gegrunt doen in die omgeving spreken naar tijd, ruimte en verleden. er is een connectie. Met respect en nederigheid onderzocht. Beeld je nu eens in dat in die omgeving daar een hard core BM band staat, met een vocalist die al gruntend uit zijn dak gaat. Daar gaan de Scandinavische goden toch van door de knieŽn van het lachen? Of kijken het geheel wat meewarig aan? Met alle bescheidenheid die mij in dit opzicht past <na zo'n relativerende inleiding volgt steevast een totaal onbescheiden uitspraak>: ik heb altijd die laatste aanvechting en kan het gegrunt als vocaal hoofdbestanddeel dus niet serieus nemen. Het betreft een stuk make-believe. Hetgeen helemaal niet erg is natuurlijk, maar maak het (je) allemaal niet belangrijker dan het is (je bent). Laat "credibility" als enig doorslaggevend toetskader dan ook maar fijn voor wat het is, zou ik zeggen. In ieder geval als argument tot het doen van haatuitingen.

Edit: Voor het goede begrip. De laatste twee zinnen zijn niet gericht tot M44, maar in het algemeen gesproken en in het bijzonder ten aanzien van de vele bittere en onverdraagzame commentaren die ik op het internet op haar persoon gemaakt zie worden. Door openingszin van deze post, zou dat wellicht kunenn worden misverstaan.

Goed nummer inderdaad van Myrkur, enige manco is de korte duur.

Het verhaal over grunten begrijp ik niet, voor mij is zang maar bijzaak net als de lyrics, de muziek is het verhaal dat me in een soort trance doet raken zonder drug of alcohol, werk als een psychologische uitlaatklep.
Er zal ook wel enige gewenning nodig zijn om grunts en BM gekrijs te kunnen filteren en bovendien valt het niet mee om de krenten uit te pap halen uit de gigantische hoeveelheid metal releases.

*

Jeronimo

• 6339
« Reactie #1168 Gepost op: 14 oktober 2017, 15:36:29 »
Het verhaal over grunten begrijp ik niet, voor mij is zang maar bijzaak net als de lyrics, de muziek is het verhaal dat me in een soort trance doet raken zonder drug of alcohol, werk als een psychologische uitlaatklep.
Er zal ook wel enige gewenning nodig zijn om grunts en BM gekrijs te kunnen filteren en bovendien valt het niet mee om de krenten uit te pap halen uit de gigantische hoeveelheid metal releases.
Hoi Goedglaswijn. Het is niet te geloven als je leest welke verwensingen en zelfs doodsbedreigingen zij naar hoofd geslingerd heeft gekregen en krijgt uit de BM-gemeenschap. Het verhaal over het grunten heb ik als kapstok gebruikt om aan te geven dat dat deel van die BM gemeenschap best wat relativerings-zin kan gebruiken. En heb het ook aangegrepen om een poging te doen om te beschrijven waarom bepaalde muziek mij raakt, hetgeen mij weer opviel toen ik beeld en muziek in de clip op mij liet inwerken.

Wat betreft die filterfunctie. 2x. Vandaar dat ik alle tips die hier gegeven worden onderzoek. 
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2017, 15:39:21 door Jeronimo »
Heil AMT Syrinx
Audioquest

« Reactie #1169 Gepost op: 14 oktober 2017, 15:59:52 »
Hoi Goedglaswijn. Het is niet te geloven als je leest welke verwensingen en zelfs doodsbedreigingen zij naar hoofd geslingerd heeft gekregen en krijgt uit de BM-gemeenschap. Het verhaal over het grunten heb ik als kapstok gebruikt om aan te geven dat dat deel van die BM gemeenschap best wat relativerings-zin kan gebruiken. En heb het ook aangegrepen om een poging te doen om te beschrijven waarom bepaalde muziek mij raakt, hetgeen mij weer opviel toen ik beeld en muziek in de clip op mij liet inwerken.

Wat betreft die filterfunctie. 2x. Vandaar dat ik alle tips die hier gegeven worden onderzoek.

Die bedreigingen is iets van deze tijd, het is makkelijk scoren op you tube, ik steek er geen energie in, zet liever een plaat op "al dan niet metal".