IQ speakers
« Gepost op: 1 augustus 2005, 01:25:57 »
Ik lees nu al een hele tijd mee hier, en plaats zo af en toe eens een bericht, maar heb nog nooit gelezen dat iemand hier ook IQ (intelligent quality) speakers gebruikt. Zelf gebruik ik ze dus wel, heb twee mooie zuiltjes van IQ,  waar ik zeer tevreden over ben. Echt niemand anders die een paar iq-tjes heeft? Ik ken zelf persoonlijk wel nog wat mensen die ze hebben er er net als mij heel blij mee zijn.

*

Hobbes

• 1816
  • alles voor koekjes....
    • Tiara Audio Produkten
Re: IQ speakers
« Reactie #1 Gepost op: 1 augustus 2005, 11:52:47 »
Hoi chronix,

Kun je een link of een plaatje posten ?! Ik vind op Google dat Boss en JBL  "IQ series" luidsprekers hebben.
Contactspray is als een atoombom; het gebruik ervan is niet te rechtvaardigen en het maakt alles kapot waar je het op gebruikt. Toch vindt men het een prachtig middel.

« Reactie #2 Gepost op: 1 augustus 2005, 13:08:33 »
Nee , het gaat dus echt om het merk IQ Intelligent Quality, duits fabrikaat. Hier is een fotootje van de mijne, er moet ook een site zijn, Stijn heeft die wel eens gevonden, maar ik kan de site zelf zo snel niet vinden, kom ook steeds bij Boss uit...vreemd...

« Laatst bewerkt op: 1 augustus 2005, 13:10:50 door chronix »

« Reactie #3 Gepost op: 1 augustus 2005, 13:19:30 »
Dit is de enige link die ik zover heb kunnen vinden, ook over een serie iq speakers:  http://www.hometheaterhifi.com/volume_3_1/v3n1n.html

« Reactie #4 Gepost op: 1 augustus 2005, 13:23:01 »
ok ok, simpeler kan het eigenlijk niet  ;)

Hier istie:

http://www.intelligent-quality.de/

« Reactie #5 Gepost op: 22 augustus 2005, 11:44:14 »
Nou, gooi deze maar dicht hoor. Blijkbaar ben ik de enige die van deze fantastische speakers mag genieten elke dag  :D

« Reactie #6 Gepost op: 2 januari 2007, 17:34:06 »
Heb ze sinds vorige week ook !! ;)

*

Wilmo

• 7937
« Reactie #7 Gepost op: 2 januari 2007, 19:53:11 »
Gefeliciteerd! Hoe klinken ze?

« Reactie #8 Gepost op: 3 januari 2007, 14:25:09 »
Mijn ouders bezitten een paar I.Q 2140 AT, op de duitse ebay vind je veel van dit merk, en KleineLux heeft er twee aangesloten staan op zijn luxman versterker.

Mijn ouders bezitten de speakers al iets van 20 jaar, ze spelen nog steeds perfect, en de geluidskwaliteit van de relatief kleine (iets van 80 cm hoog) speakers is zeer goed,

IQ was vroeger een groot bedrijf, maar is sinds een paar jaartjes overgenomen door een of ander meubel bedrijf, ook te zien op:
http://www.intelligent-quality.de/

Sinds dat dit bedrijf het heeft overgenomen maken ze ook 5,1 en dat soort onheil, en is de 'quality' van de producten heel sterk afgenomen en het ziet er ook allemaal plastick-look uit als je ziet watvoor echt-houten kasten en watvoor bouwkwaliteit ze vroeger hadden.
En wat je ook snel zult zien is dat ze voor de overname goede kwaliteits Vifa units gebruikten en nu zo'n onbekend spul (voor mij dan)..

Ik zal binnekort es wat foto's posten van mijn ouders setje.
Reference 3A Adagio Audiophile Serie, I.Q. 5180AT, Translator Reference, Luxman M-383 poweramp, Luxman C-383 preamp, Marantz DV-17, Sansui SR-222mkV met een Goldring AC500.

*

RJ

• 150
« Reactie #9 Gepost op: 3 januari 2007, 15:11:15 »
Vriend van me heeft een HT set hiervan. Je komt ze volgens mij in NL alleen bij Stassen tegen  ;)

« Reactie #10 Gepost op: 3 januari 2007, 18:02:06 »
Gefeliciteerd! Hoe klinken ze?

Waanzinnig goed !!!!!! Was het ritje naar Moers (Duitsland),waar ik ze kocht, mr dan waard !!

« Reactie #11 Gepost op: 3 januari 2007, 18:19:25 »
Vriend van me heeft een HT set hiervan. Je komt ze volgens mij in NL alleen bij Stassen tegen ;)

Jup, mijn ouders hebben ze bij Stassen in Venlo gehaalt, daar waren ze vrij voordelig en de man daar van de verkoop gaf er een mooie AKG hoofdtelefoon gratis bij om ons om te kopen want we hadden hetzelfde setje net over de grens voor de zelfde prijs gezien ;D
Reference 3A Adagio Audiophile Serie, I.Q. 5180AT, Translator Reference, Luxman M-383 poweramp, Luxman C-383 preamp, Marantz DV-17, Sansui SR-222mkV met een Goldring AC500.

« Reactie #12 Gepost op: 4 november 2017, 23:18:37 »
Ik zal eens een oud topic omhoog gooien.
Ik ben nieuw hier en heb me aangemeld omdat ik wat meer informatie zocht over mijn luidsprekers. Vandaar de reactie in dit topic. De luidsprekers die ik heb zijn de IQ 5180 AT.  Heerlijk geluid!
Zijn er nog meer IQ liefhebbers/gebruikers?

« Reactie #13 Gepost op: 13 november 2017, 22:12:35 »
Echt niemand dus?

*

• 401
« Reactie #14 Gepost op: 24 oktober 2018, 14:43:37 »
Echt niemand dus?

Mijn derde speakerset betrof een zet IQs type 3140 AT. Dappolito speaker. Was in die tijd voor mij een flinke stap voorwaarts. Volgens mij gebruikte dit merk in die tijd ook veel Vifa units. In combinatie met een Philips DFA888 en CDD882 een mooi geluid. Het filter maakte hier en daar ook gebruik van MKTs herinner ik me. Dat is zelfs tegenwoordig nog wel eens anders. Ik kocht daarna Tannoy D500s en dat was wel weer een stap verder. We spreken wel van begin jaren negentig voor wat betreft de IQs.