*

Nicolas

• 18345
  • Last night a DC saved my life with a song
Yamaha CP70 versus CP80
« Gepost op: 10 februari 2013, 10:11:25 »
Heeft er iemand up close & personal ervaring met deze twee elektro-akoestische piano's van Yamaha? Als ik op youtube af ga, klinkt de CP70 meer "CP" en de CP80 meer als een akoestische piano. Is dit in het echt ook zo? Ik heb alleen maar even op een CP80 gespeeld in het echt.
The more ambitious home installation
"There is a light that never goes out" - Lancia Dashboard

*

.

• 8215
Re:Yamaha CP70 versus CP80
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2013, 10:38:07 »
You need a Rhodes  8)

De CP70 klinkt inderdaad als de CP, ik noem het ook wel "de Herman Brood sound"  8)

Maar van de electromechanische piano's blijft de Rhodes de mooiste natuurlijk.

*

Nicolas

• 18345
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2013, 12:09:09 »
Ik ben op zoek naar iets wat ik ook voor de akoestische sounds kan gebruiken, en dan vallen apparaten met tines toch af. :) Daarom zocht ik richting een CP: die kan je elektro en akoestisch laten klinken. Maar ik denk dat ik dan toch aan de 80 moet, dat de akoestische klank van de 70 toch steeds die holle CP klank houdt.

Hoewel, misschien als ik een microfoon gebruik om de 70 akoestisch op te nemen dat ik ermee weg kom.

En daarmee bedenk ik nu dat een elektro-akoestisch instrument natuurlijk wel een nadeeltje heeft als de kinderkamers naast de studio liggen. Dan heeft digitaal toch weer zijn voordelen...
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2013, 12:13:16 door Nicolas »

*

.

• 8215
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2013, 12:43:45 »
Deze dame heeft het wel heel fraai voor elkaar  :o

http://www.youtube.com/watch?v=DIh7bm4YqxQ

8)

*

Nicolas

• 18345
« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2013, 13:01:56 »
Haar videos ken ik, dat is inderdaad wel een uithangbord voor een CP80. Wat een sound zeg.  8)

*

Niemand

• 20684
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2013, 18:51:38 »
Ik ben op zoek naar iets wat ik ook voor de akoestische sounds kan gebruiken, en dan vallen apparaten met tines toch af. :) Daarom zocht ik richting een CP: die kan je elektro en akoestisch laten klinken. Maar ik denk dat ik dan toch aan de 80 moet, dat de akoestische klank van de 70 toch steeds die holle CP klank houdt.

Hoewel, misschien als ik een microfoon gebruik om de 70 akoestisch op te nemen dat ik ermee weg kom.

En daarmee bedenk ik nu dat een elektro-akoestisch instrument natuurlijk wel een nadeeltje heeft als de kinderkamers naast de studio liggen. Dan heeft digitaal toch weer zijn voordelen...
Kinderen wennen erg snel aan geluiden eh sterker nog die horen ze al voor de geboorte .
Wanneer het te stil is in huis dan worden ze vaak juist onrustig omdat het dan raar is en niet vertrouwd  ;)
Muziek uit:

MS Bl91+Denon DL103R.
Td125MKII-Longbase+12inch arm+  Adc xlmII Imp
AstionTrew8000.

CD104SandalistischeKermiswerken
Chaos-Bocama
Tannoy Ardens
Speakerkabels door  THvW gemaakt volgens Van Der Heiden principe

NAD Dac2 usb
TV/DVD-geluid uit dezelfde set

*

Nicolas

• 18345
« Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2013, 20:35:03 »
Er is wel nog een verschil tussen "stil in huis" en iemand die 1 gyprocmuurtje verderop op een vleugelpiano ligt te rammen. :) Want een CP is gewoon een tolex vleugelpiano, dus nogal luid.

Verder wel eens met de strekking hoor, we gaan niet vanaf nu fluisterend door het leven. Gewoon normale dagelijkse geluiden om hem heen en daar slaapt hij vrolijk door.