Poll

Subwoofer noodzaak

Welles
3 (30%)
Nietes
5 (50%)
Geen idee
2 (20%)
Geen mening
0 (0%)
De hond van de benedenburen, dát is echt een subwoofer
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Poll gesloten: 18 januari 2019, 00:46:58

*

KT88

• 27942
  • Emeritus Technicus
Re:Tegenvallend geluid na verhuizing met Dynaudio Contour 1.8 MK2
« Reactie #30 Gepost op: 5 april 2013, 21:31:53 »
Als TS slim is dan zoekt ie een andere vrouw uit

Nou JA zeg!
Audiodidact

*

A. Buys

• 2496
  • thuis bij de buis
« Reactie #31 Gepost op: 5 april 2013, 21:34:47 »
 ;D
|         |        |       |      |     |    |   |    |     |      |       |        |         |

*

tubejack

• 2731
    • TubeJack
« Reactie #32 Gepost op: 5 april 2013, 22:47:27 »
Als TS slim is dan zoekt ie wat nummers uit haar collectie uit,  die het slechtst tot hun recht komen in de huidige akoestiek.

Briljant !!!  8)

*

robx

• 249
« Reactie #33 Gepost op: 5 april 2013, 22:58:53 »
heb ik het beter gedaan: mijn huidige vriendin (ik wissel niet zo vaak trouwens, ze gaat al 12 jaar mee :laugh:) kwam na mijn set. all in-deal haha

groet

afijn: wel heel herkenbaar hoor, na verhuizen een ander geluid. de kamer ziet er idd 'hard' uit.

« Reactie #34 Gepost op: 5 april 2013, 23:24:24 »
toch denk ik wel dat de houten vloer het probleem kan zijn dat het geluid wat tegenvalt,
wat heb je voor een ondervloer ,als je loopt over de vloer dan moet het ''massief'' klinken zeg maar,
en niet hol en als er delen omhoog komen als je loopt en weer zakken dan heeft het echt te maken met de
kwaliteit van de ondervloer
helaas wordt er teveel daarop bezuinigd en wordt er vaak gekozen voor een goedkopere variant, als voorbeeld de groene platen die je kan kopen bij een bouwmarkt

« Reactie #35 Gepost op: 6 april 2013, 16:31:14 »
toch denk ik wel dat de houten vloer het probleem kan zijn dat het geluid wat tegenvalt,
wat heb je voor een ondervloer ,als je loopt over de vloer dan moet het ''massief'' klinken zeg maar,
en niet hol en als er delen omhoog komen als je loopt en weer zakken dan heeft het echt te maken met de
kwaliteit van de ondervloer
helaas wordt er teveel daarop bezuinigd en wordt er vaak gekozen voor een goedkopere variant, als voorbeeld de groene platen die je kan kopen bij een bouwmarkt

Er  ligt geen extra ondervloer onder en alleen aluminium folie. In de oude bestaande woonkamer liggen er nog tegels onder die er voorheen in lagen en in de aanbouw ligt een afgewerkte betonvloer eronder.

De akoestiek in de luisterkamer is in principe niet slecht en heeft de maten br.445 cm x L 600 cm. De hoogste hoogte is 330 cm.
Ik vermoed zelfs dat deze kamer indien gesloten zeer goed zou klinken.

Al pratende komend vanuit de oude kamer in de nieuwe is het positief veranderende stem geluid heel duidelijk hoorbaar.

Klappend door de oude kamer lopend, is er behoorlijk wat geklets  >:(te horen. Ik ga als eerste eens wat meer aan de muren hangen in die kamer en denk daar bij aan bijvoorbeeld canvas fotoprints en/of wandkleden. Dat is goed een keer te testen met bijvoorbeeld dekens en badhanddoeken e.d.

Hier nog een indruk van de oude kamer van waaruit de hoorbare flutter/echo, genomen vanuit de luister(zit)kamer:

« Laatst bewerkt op: 7 april 2013, 00:09:12 door thei.douven »

*

a.b.

• 9706
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #36 Gepost op: 6 april 2013, 19:46:47 »
Probeer eens een roomcorrectiesysteem?

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

« Reactie #37 Gepost op: 6 april 2013, 20:42:46 »

Probeer eens een roomcorrectiesysteem?

??? ??? Wat is dat en kun je zoiets ergens huren?

*

André

• 7735
  • kuch,kuch......
« Reactie #38 Gepost op: 6 april 2013, 21:18:01 »
o.m.g.! :o

dsp!!
Classé cp-45 Maas edition,Perreaux reference 3400 Maas edition,Acoustic Siganture challenger,Benz ace s lo,Bluenote b5 titanium,Sonos zp90 Magna,zelfbouw speakers,Black Lion Red Sparrow dac.

Kringlopers zitten in een visuele cirkel.

« Reactie #39 Gepost op: 6 april 2013, 21:21:09 »
o.m.g.! :o

dsp!!
En dat betekent in het nederlands........???

*

chansig

• 10992
« Reactie #40 Gepost op: 6 april 2013, 21:31:47 »
oh mijn God en dan in het Engels...en DSP = digitale signaal bewerking...en dan in het Engels.

Gr Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

André

• 7735
  • kuch,kuch......
Classé cp-45 Maas edition,Perreaux reference 3400 Maas edition,Acoustic Siganture challenger,Benz ace s lo,Bluenote b5 titanium,Sonos zp90 Magna,zelfbouw speakers,Black Lion Red Sparrow dac.

Kringlopers zitten in een visuele cirkel.

« Reactie #42 Gepost op: 7 april 2013, 00:12:36 »
oh mijn God en dan in het Engels...en DSP = digitale signaal bewerking...en dan in het Engels.

Gr Hans
Digital signal processing ?

« Reactie #43 Gepost op: 7 april 2013, 00:23:56 »
zo`n dinges. ;)

http://lyngdorf.com/products/processors/rp-1/product
Ik heb de link eens bekeken en ook nog enkele tests gelezen van de RP-1 en ik wist niet dat er zo iets bestaat. Het lijkt DE oplossing te zijn. 2500 € is in verhouding met de prijs van mijn voor/eind versterker wel behoorlijk aan de prijs, maar afgezet tegen de kosten voor het laten meten en daarna verbeteren van de kamer akoestiek misschien toch een overweging waard.
Wordt zoiets ook wel eens als gebruikt aangeboden voor een schappelijke prijs? Mijn interesse is in elk geval gewekt en ik heb weer de hoop om toch weer ooit het vertrouwde geluid nog eens te horen uit mijn instalatie.

*

a.b.

• 9706
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #44 Gepost op: 7 april 2013, 09:14:50 »
zo`n dinges. ;)

http://lyngdorf.com/products/processors/rp-1/product
Ik heb de link eens bekeken en ook nog enkele tests gelezen van de RP-1 en ik wist niet dat er zo iets bestaat. Het lijkt DE oplossing te zijn. 2500 € is in verhouding met de prijs van mijn voor/eind versterker wel behoorlijk aan de prijs, maar afgezet tegen de kosten voor het laten meten en daarna verbeteren van de kamer akoestiek misschien toch een overweging waard.
Wordt zoiets ook wel eens als gebruikt aangeboden voor een schappelijke prijs? Mijn interesse is in elk geval gewekt en ik heb weer de hoop om toch weer ooit het vertrouwde geluid nog eens te horen uit mijn instalatie.

Een heel enkele keer komt er weleens een tweedehands lyngdorf versterker + RP voorbij, maar dan zit de vraagprijs nog dichtbij de aanschafprijs. De RP alleen, heb ik nog niet 2e hands gezien.
Maar: de betere audiozaken komen het ding graag bij je thuis demonstreren. Vraag wel een week luistertijd.

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin