Poll

Subwoofer noodzaak

Welles
3 (30%)
Nietes
5 (50%)
Geen idee
2 (20%)
Geen mening
0 (0%)
De hond van de benedenburen, dt is echt een subwoofer
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Poll gesloten: 18 januari 2019, 00:46:58

*

Alex

• 3165
  • HiFi virus besmet sinds 1978
Re:Tegenvallend geluid na verhuizing met Dynaudio Contour 1.8 MK2
« Reactie #60 Gepost op: 29 januari 2014, 11:24:49 »
Zo te lezen, is het grootste probleem:  "je vrouw " :-\
Zij is de baas in huis....  en bepaald hoe e.e.a. ingericht wordt.
Hoe vaak ik dat niet meemaak, met klanten  ::)

Sterkte.
Ik heb wel gemerkt dat hoe dikker mijn vrouw wordt, hoe beter het gaat klinken.
Zou zij steeds meer geluid absorberen?
Het is maar een ideetje.

idd, je schoonmoeder rechts naast de speaker plaatsen doet ook wonderen
*)  Success is getting what you want. Happiness is liking what you get.

VPI Scout - Grado Platinum wood
 Kenwood L-1000c/L1000m
 KEF R105/3
 Sony DVP-9000es
 Sony CDP-920Q
 Sonos Connect & RDAC
 Apple Airport Expres
 Sony STR-DA50es + KEF KTH2005

+ MicroSeiki / JBE / VPI / Technics / D

Re: Tegenvallend geluid na verhuizing met Dynaudio Contour 1.8 MK2
« Reactie #61 Gepost op: 4 januari 2019, 18:33:18 »
https://photos.app.goo.gl/vaq6FNU3YkrfS6KY6

=https://photos.app.goo.gl/famqj1YdfsnX6iXHA]https://photos.app.goo.gl/famqj1YdfsnX6iXHA

https://photos.app.goo.gl/LEKJAJ45pewWwrzK9

https://photos.app.goo.gl/GAjXYj65bH3Fy9gn8

https://photos.app.goo.gl/3xG3ZNbfME9asvtp9

Heel lang na het laatste bericht, wil ik toch nog even een update geven.
Zoals op de foto's is te zien, is er een en ander veranderd in de luisterkamer in de afgelopen jaren met als laatste de beweegbare afsluiting.
De massief eiken  vloerplanken zijn geschuurd en nu geolied ipv gelakt met glitsa.
Er is een tv meubel met wandkastje bij gekomen achter de speakers.
Ook zijn er div prints op canvas, div fotolijstjes en vele snuisterijen en wat kussens bij gekomen.
De laatste aanwinst is de belangrijkste en dat zijn de 2 barndoors die aan n zijde achterelkaar, naast de rechter luidspreker, schuiven tijdens geopende toestand. Ze zijn met een super matte krijtverf afgewerkt.

De akoestiek is door dit alles zelfs al met half open schuifdeuren hl erg verbeterd en het stem geluid veranderd van hol, echo en galm naar super eerlijk en duidelijk zonder bijgeluiden, wanneer je nu via de half gesloten doorgang van de oude kamer naar de luisterkamer loopt. Bij geheel gesloten deuren is dat nog beter.
De tv is nu goed verstaanbaar op geluidsterkte 8 en eerder was 13 zelfs vaak overstaanbaar.

Wat de muziek betreft ben ik bijna weer bij wat ooit zo goed beviel in ons vorige huis. Echter wat de laagste bastonen betreft ben ik nog zoekende naar een oplossing.
Ik heb met de luidsprekers zitten schuiven naar voor en naar achteren. Ook de luisterbank een halve meter naar achteren schuiven is niet de oplossing . Er is daar, vlak voor de achterliggende glazen schuifpui wl veel laag aanwezig, maar naar mijn gevoel niet echt zuiver.

Ik overweeg nu nog om onder de speakers de ondergrond te veranderen. Bijvoorbeeld door ter plaatse de afmeting van de ls uit de plank te zagen en de betonnen ondervloer te verhogen op die ls plaatsen om dan de luidsprekers met de spykes eronder rechtstreeks op het beton te plaatsen.

Ook kan ik er eventueel op die plaats waar de plank is uitgezaagd de dikke hardsteen in metselen .

Mogelijkheid 3 is de minst ingrijpende en ik weet niet of dat ooit eerder is gedaan. Ik zou in dat geval 4 ruime (10 mm)gaten door de houten vloer en in het onderliggende beton boren, exact op de plaats waar de 4 spikes komen te rusten. In die 4 gaten dan 4 dikke bouten in de betonnen ondervloer vastzetten, kop indraaien gelijk met plankhoogte, waarop dan de spikes in voorgeboorde putjes komen te staan.

Er is bij alle 3 deze mogelijkheden een nadeel en dat is dat de speakers op die plaats moeten blijven staan en in principe niet meer zijn te verplaatsen of te vervangen door een ander model.
« Laatst bewerkt op: 5 januari 2019, 11:47:30 door thei.douven »

*

richard

• 3996
« Reactie #62 Gepost op: 5 januari 2019, 17:15:29 »
Je hebt de natuursteen platen ontkoppeld van de ondergrond? Dus op een dik laag vilt of rubber dempers op de houten vloer?

Wat betreft een oplossing voor het laag; naar de kermis en bij de schiettent een paar beren schieten voor in de hoeken van je kamer.

Of eerst een paar dekbedden om te kijken of dit soelaas biedt.
« Laatst bewerkt op: 5 januari 2019, 17:17:44 door richard »
Genoeg is beter.

*

Markus

• 1782
« Reactie #63 Gepost op: 14 januari 2019, 10:07:33 »
Je hebt de natuursteen platen ontkoppeld van de ondergrond? Dus op een dik laag vilt of rubber dempers op de houten vloer?

Wat betreft een oplossing voor het laag; naar de kermis en bij de schiettent een paar beren schieten voor in de hoeken van je kamer.

Of eerst een paar dekbedden om te kijken of dit soelaas biedt.

Dat is zeker een goed idee. Ik zou naar de bouwmarkt gaan en eens twee (of vier) rollen Isover/Rockwool kopen en deze achter en/of voor in de hoeken plaatsen om te kijken wat het doet. In de verpakking laten zitten, bonnetje bewaren en je hebt 30 dagen niet-goed-geld-terug-garantie.

groet, Mark ;)

*

a.b.

• 9469
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #64 Gepost op: 14 januari 2019, 10:17:20 »
Als de verpakking luchtdoorlatend is.. Anders is het 100% nutteloos. En dan nog... Zomaar ergens een soort basstrapje neerpleuren is hetzelfde als gokken.

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

chansig

• 10940
« Reactie #65 Gepost op: 14 januari 2019, 12:47:39 »
Ooit gelezen van iemand (op het HTforum) dat het prima kan om de Rukwool in de verpakking te laten zitten.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

a.b.

• 9469
« Reactie #66 Gepost op: 14 januari 2019, 15:30:23 »
Er staat zoveel op het htforum?!

*

Wim72

• 1914
« Reactie #67 Gepost op: 14 januari 2019, 16:27:29 »
Ooit gelezen van iemand (op het HTforum) dat het prima kan om de Rukwool in de verpakking te laten zitten.

Gr. Hans

Rukwool, dat gaat jeuken... ::)

*

chansig

• 10940
« Reactie #68 Gepost op: 14 januari 2019, 16:55:25 »
Er staat zoveel op het htforum?!

Klopt....heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel. Dit was van een persoon met verstand. Dat je het even weet.

Gr. Hans

*

a.b.

• 9469
« Reactie #69 Gepost op: 14 januari 2019, 21:48:47 »
Vertel, vertel.

*

chansig

• 10940
« Reactie #70 Gepost op: 15 januari 2019, 13:57:25 »
Volgens mij is diegene inmiddels overleden. Was iemand die erg veel kennis had op akoestiek gebied. Zijn naam komt daar op momenten nog wel eens voorbij.

Gr. Hans

« Reactie #71 Gepost op: 16 januari 2019, 10:07:57 »
Loop even tegen dit draadje aan omdat ik even aan het pielen was met plaatsing en zo.

Dit verhaal beslaat dus een periode van 15 jaar (vanaf de verhuizing en begin van het probleem tot de voorlopige oplossing). Het is bijna cabaret.

Wat betreft het tekortschietend laag (dat blijft natuurlijk jeuken bij de TS). Wel eens gedacht aan een goeie sub? Op MP is genoeg te krijgen om te proberen. Je zou voor het zekere eens een REL Studio naar binnen kunnen slepen. En natuurlijk zullen sommige puristen je dan voor gek verklaren, maar who cares?
ARS Acoustica/REL Q200/Sonneteer Campion/AVL pass. pre/Advance Acoustic DAC/Monarchy DIP/Arcam 192 cd/Onkyo surroundprocessor/DALI/JKE interlinks/Chromecast audio voor af en toe Spotify

*

a.b.

• 9469
« Reactie #72 Gepost op: 16 januari 2019, 17:35:41 »
De echte purist neemt geen genoegen met 1 subwoofer. :)

*

jpio

• 4540
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #73 Gepost op: 16 januari 2019, 17:59:03 »
Whahaha
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

« Reactie #74 Gepost op: 16 januari 2019, 18:44:32 »
Loop even tegen dit draadje aan omdat ik even aan het pielen was met plaatsing en zo.

Dit verhaal beslaat dus een periode van 15 jaar (vanaf de verhuizing en begin van het probleem tot de voorlopige oplossing). Het is bijna cabaret.

Wat betreft het tekortschietend laag (dat blijft natuurlijk jeuken bij de TS). Wel eens gedacht aan een goeie sub? Op MP is genoeg te krijgen om te proberen. Je zou voor het zekere eens een REL Studio naar binnen kunnen slepen. En natuurlijk zullen sommige puristen je dan voor gek verklaren, maar who cares?

Misschien cares  een purist wel om de dingen die fout gaan met dergelijke maatregelen..

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden