Laptop aansluiten aan stereo instalatie
« Gepost op: 8 april 2013, 20:58:31 »
Beste Audiofreaks,

Ik ben zelf niet helemaal thuis op dit gebied en heb daarom een korte vraag voor jullie.

Ik was op marktplaats aan het zoeken voor een mooie set stereo speakers om te gebruiken met mijn computer, nu heb ik dus de kans om deze stereo installatie met een mooie set speakers te kopen: http://mercatinousatogenova.blogspot.nl/2011/06/hi-fi-philips-fp-9400-con-giradischi.html

Mijn vraag is nu, ik zie rechtsonderin bij deze stereo een 'phones' aansluiting, als ik een 3,5mm jack to 3,5mm jack kabel (heb ik nog liggen) tussen die aansluiting en mijn laptop knal, en ik doe die speakers aansluiten op de stereo installatie, zet de stereo dan op aux. Kan ik dan gewoon muziek draaien van mijn laptop via de speakers van de stereo installatie?

Ik heb de stereo verder niet echt nodig maar die moffel ik dan wel ergens weg onder mijn bureau of iets dergelijks.

Alvast bedankt!
Stijn
Denon DRA-F100
Denon SC-F1 (2x)
Shure SRH 440
Sony CDP-M205
X-mini 1

*

-.-

• 27852
Re:Laptop aansluiten aan stereo instalatie
« Reactie #1 Gepost op: 8 april 2013, 21:04:34 »
Nee gaat niet, de phones is een UITgang.

Je kan het wel doen op de CD-ingang achterop (2 tulpstekkertjes).

Je hebt dan een kabeltje nodig van 3.5 mm stereo-jack naar 2 x cinch (tulp).

Overigens is de kwaliteit van dat setje niet zo denderend ..... welke speakers ga je erbij gebruiken?

*

art

• 8850
« Reactie #2 Gepost op: 8 april 2013, 21:45:03 »

Overigens is de kwaliteit van dat setje niet zo denderend ..... welke speakers ga je erbij gebruiken?

Citaat
Ik heb de stereo verder niet echt nodig maar die moffel ik dan wel ergens weg onder mijn bureau of iets dergelijks.

;D ;D

*

JosV

• 1346
« Reactie #3 Gepost op: 8 april 2013, 21:50:51 »

Citaat

;D ;D

Vloeken in de kerk... ??? ???

« Reactie #4 Gepost op: 8 april 2013, 21:55:00 »
Ik heb toch maar afgezien van de koop, toch niet helemaal mijn ding.
Wel bedankt voor de uiterst snelle reactie, en mijn zoektocht naar nieuwe speakers gaat gewoon door, dus mocht ik nog eens een vraag hebben dan post ik het wel weer.

Bedankt!
Denon DRA-F100
Denon SC-F1 (2x)
Shure SRH 440
Sony CDP-M205
X-mini 1

*

JosV

• 1346
« Reactie #5 Gepost op: 8 april 2013, 21:57:13 »
Ik heb toch maar afgezien van de koop, toch niet helemaal mijn ding.
Wel bedankt voor de uiterst snelle reactie, en mijn zoektocht naar nieuwe speakers gaat gewoon door, dus mocht ik nog eens een vraag hebben dan post ik het wel weer.

Bedankt!

Ja, jij ook bedankt. ;)

*

bromzoeker

• 1823
  • Ik luister en pruts in Voorschoten
« Reactie #6 Gepost op: 19 april 2013, 08:26:58 »
Er zijn speciale setjes speakers voor naast de PC (of laptop)
Varieren van zeer goedkoop tot zeer duur. Hebben een eigen versterkertje en snoertje, stekkertje in je laptop, klaar. (wel aanzetten  ;D)
Van de simpele goedkope is de JBL Platinum series de beste die ik ken. Staat hier , werkt goed.
Op Marktplaats voor 1 of 2 tientjes.
Zolder HT: nadruk op stereo; FOCAL Chorus 726S zwart(!): Tannoy Eyris DCC;Sony Pascal achter; Marantz SR5008 ; LG 32LK450 ;v.v. B1 bufferamp ; Technics SL-1500 ; GRADO Red ; Philips bdp9500 ; Monoblokken UCD180 ST ; Hypex DS 4.0/Peerless sub ; CD Harman Kardon HD990 ; op reservebank weer tapedecks