ZIP-drive probleem Roland VA76 keyboard.
« Gepost op: 14 mei 2013, 17:32:46 »
Ik heb een probleem met mijn Roland VA76 keyboard.
De ZIP-drive lijkt wel defect namelijk. Het probleem is dat de ZIP diskette in het ding zit, niet gelezen wordt door het keyboard en ook nog eens vergrendeld blijft zitten waardoor ik de disk niet meer kan verwijderen. Het lampje brand wel constant, maar het heeft geen enkel effect als ik op het knopje druk.
Ook het interne commando om de disk uit te werpen werkt niet.

Om het probleem nog erger te maken zit er ook geen eject-hole waardoor je dmv een speld het loopwerk kan ontgrendelen en de disk dus kan verwijderen. Dit gaatje zit zeer waarschijnlijk aan de achterkant van de drive.

Ik denk dat ik het gehele keyboard moet open schroeven, maar waar ik zo bang voor ben is dat ik hem niet meer in elkaar krijg.

Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste doen, veel geld heb ik niet om te besteden en laten repareren gaat nou juist een heleboel geld kosten??? Wie weet raad?

Een wereld zonder getallen is een waardeloze wereld ;)

*

-.-

• 27852
Re:ZIP-drive probleem Roland VA76 keyboard.
« Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2013, 19:07:24 »
Zit daar echt een ZIP drive in?  :o
Geen floppy drive?

Indien een ZIP: vervang het loopwerkje maar, die zijn er nog wel (IOmega).
En anders de floppydrive vervangen. In al mijn ouwe synths zitten floppydrives, nog nooit een ZIP tegengekomen.
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2013, 19:14:28 door KT88 »

*

Nicolas

• 18394
  • Last night a DC saved my life with a song
« Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2013, 20:02:33 »
Het verbaasde me ook, maar dat ding heeft werkelijk een ingebouwde ZIP100 drive.

Ik weet niet waar je woont Slippers, maar ik heb al behoorlijk wat Roland synths gedemonteerd en met succes terug kunnen monteren (D50, JX3P, JX8P) dus ik wil dat wel voor je doen als de synth hier wordt afgeleverd en opgehaald. Een passende ZIP drive heb ik niet liggen, die zou je ergens moeten op de kop kunnen tikken.
The more ambitious home installation
"There is a light that never goes out" - Lancia Dashboard

« Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2013, 22:02:14 »
Het verbaasde me ook, maar dat ding heeft werkelijk een ingebouwde ZIP100 drive.

Ik weet niet waar je woont Slippers, maar ik heb al behoorlijk wat Roland synths gedemonteerd en met succes terug kunnen monteren (D50, JX3P, JX8P) dus ik wil dat wel voor je doen als de synth hier wordt afgeleverd en opgehaald. Een passende ZIP drive heb ik niet liggen, die zou je ergens moeten op de kop kunnen tikken.

Hoogvliet, nabij R'dam
Ik zal kijken of ik aan een passend replacement kan komen.

Zit daar echt een ZIP drive in?  :o
Geen floppy drive?

Indien een ZIP: vervang het loopwerkje maar, die zijn er nog wel (IOmega).
En anders de floppydrive vervangen. In al mijn ouwe synths zitten floppydrives, nog nooit een ZIP tegengekomen.

De VA76 van Roland is voorzien van zowel een 3,5" floppydrive als een zip 100 drive.
Gelukkig heb ik nog een back-up van die schijf.
Een wereld zonder getallen is een waardeloze wereld ;)