*

TEACje

• 132
  • Een goed stukje muziek mag best hard ! 125db.
    • Mijn Hifi en HT Thuis.
Goede bas met veel druk
« Gepost op: 25 augustus 2005, 15:30:59 »
Dit lijkt mij wel wat voor Dolby-setje, beamertje, schermpje  ;D ;D ;D

1 x Ram audio DQX 4.0 ( 2 x 1300 W op 4 ohm)
1 x Ram audio DQX 7.0 ( 2 x 2300 W op 4 ohm)
1 x Ram audio LMS 244 digitale cross-over/processor
2 x RS3000MH topkast, 80 hz -20 khz , 900 Watt RMS op 4 ohm, SPL mid 136 DB, 2 x 15 inch aluminium driver en 2 inch titanium HF driver
4 x RS3000L baskast 25 – 100 hz, 1700 Watt RMS op 8 ohm, SPL 139 DB, 1 x 18 inch sub
** Deze set is de komende drie maanden zeer scherp geprijsd voor slechts € 17500,- incl. BTW**
Zoekende in het land der geluidsgolven naar het ultieme geluids-licht !!!.

*

leen

• 946
  • muiziek is het hoofdmaal, appartuur het nagerecht
Re: Goede bas met veel druk
« Reactie #1 Gepost op: 1 oktober 2005, 14:27:27 »
Hoi, nu nog een svs subje er bij ;D ;D ;D

Mvg Leen.
H/K avr 130 receiver 2×Mission 704.  4 × Mission 731imp pro en een NAD 315BEE amp
diy sub cassete deck Sony 750ES Technics sl120+ sme 3009 mkII imp Philips 412mkII sat tuners digital Philips 2200
Yamaha CDX-497 cd speler dvd philips520 Bekabeling interlink rg 58u
Luidsprekerkabel koperdraad 4mm˛

*

muziekfreak

« Reactie #2 Gepost op: 2 oktober 2005, 08:05:54 »
TJa wat zal ik zeggen   ::) kun je netzogoed een pa setje erop zetten zelfde effect weetje en stukken goekoper  ;D

*

turbomarco

« Reactie #3 Gepost op: 2 oktober 2005, 11:03:50 »
Ram audio moet haast wel top zijn!,zegt iemand die eind Maart geboren is ;)

*

muziekfreak

« Reactie #4 Gepost op: 2 oktober 2005, 11:31:47 »
Ram is PA  ;D

*

baloo the bear

• 944
  • www.jmfotografie.nl mijn eigen foto website.
    • www.jmfotografie.nl
« Reactie #5 Gepost op: 2 oktober 2005, 11:45:51 »
is pa een ram? ;D

Gr: ik ben weegschaal zegt Baloo

*

art

• 8726
« Reactie #6 Gepost op: 2 oktober 2005, 16:32:32 »
Ram is PA  ;D

Wat bedoel je daar eigenlijk mee?

*

baloo the bear

• 944
  • www.jmfotografie.nl mijn eigen foto website.
    • www.jmfotografie.nl
« Reactie #7 Gepost op: 2 oktober 2005, 16:34:31 »
een rammende pa kan ook natuurlijk ;D

*

muziekfreak

« Reactie #8 Gepost op: 2 oktober 2005, 21:31:22 »
Ram is PA  ;D

Power Audio...Onstage spullen zegmaar amps die superdun zijn en immense vermogens leveren dikke koelfans erin enz. Is puur rammen met die hap weinig kwalitatief spul als je het mij vraagt nahja ieder zijn smaak natuurlijk.  :)

*

art

• 8726
« Reactie #9 Gepost op: 3 oktober 2005, 14:33:28 »
Ram is PA  ;D

Power Audio...Onstage spullen zegmaar amps die superdun zijn en immense vermogens leveren dikke koelfans erin enz. Is puur rammen met die hap weinig kwalitatief spul als je het mij vraagt nahja ieder zijn smaak natuurlijk.  :)

Ja, ik vermoedde al dat je er zo tegenaan keek.

PA staat oorspronkelijk voor "public address" dat betekend "omroepinstallatie" en kan zowel de vorm hebben van een kantooromroepinstallatie als b.v. de bekende hoorn op b.v. voetbalvelden.
Die zijn inderdaad gericht op veel vermogen en kwaliteit komt op de tweede plaats.
PA staat tegenwoordig ook voor professional audio en natuurlijk al jaren voor "power amplifier" = eindversterker.

Hoewel er onder de muziek installaties voor professioneel gebruik bij concerten e.d. (maar ook voor HiFi omroep, in muziekzalen en aanverwante) natuurlijk kaf onder het koren zit, zit er ook erg veel uitstekend spul bij. Het is wellicht voor sommige prive gebruikers niet zo aantrekkelijk door hun strakke (weinig fancy) uiterlijk, maar wat er in de doos zit is vaak van topkwaliteit!
Ik kan mij wel vinden in jouw visie waar het de luidsprekers betreft. Vooral de producten voor "rondreizende artisten" hebben naast een lelijk uiterlijk ook vaak een rottige weergave. Je kan ze al van kilometers afstand herkennen door de "plokbas".  ;D

Het product van RAM kent mindere en betere; kwestie van specs lezen en luisteren voordat je koopt.