Zelf bouw interlinks
« Gepost op: 25 juni 2013, 13:28:51 »
Hallo

Ik heb al zo veel gelezen over interlinks ik werd er gek van!!!
Ik heb div. interlinks getest, nou heb ik zelf een paar interlinks gemakt van utp kabel deze gevlochten (kimber style)
Deze heb ik getest tegen een set monster m550i ik was sterk verbaasd. Ik hoorde geen verschil tussen die twee je praat over een set kabels van monster van +/- 150 een de zelf bouw zo +/- 20  (18 voor de  nakamichi clinch pluggen)

*

TANNOY

• 39604
Re:Zelf bouw interlinks
« Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2013, 13:32:08 »
Hallo

Ik heb div. interlinks getest, nou heb ik zelf een paar interlinks gemakt van utp kabel deze gevlochten (kimber style)
Deze heb ik getest tegen een set monster m550i ik was sterk verbaasd. Ik hoorde geen verschil tussen die twee je praat over een set kabels van monster van +/- 150 een de zelf bouw zo +/- 20  (18 voor de  nakamichi clinch pluggen)
daarmee kan je de conclusie trekken dat er geen verschil is tussen kabels.
of de conclusie dat je geen verschil hoort tussen deze kabels.

maar niet dat er tussen alle kabels geen verschil is..
 ;D

« Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2013, 13:36:36 »
Dat klopt heb wel verschil gemerkt met div. speaker kabels 

*

Endhigh

• 1008
  • Musicus
« Reactie #3 Gepost op: 25 juni 2013, 13:47:52 »
Hallo

Wat weten we nu? Jij hoort geen verschil in jouw set-up en dat is mooi, want dat scheelt je een boel geld.
Mijn ervaring: soms hoor ik verschil en soms niet en een verschil is niet hetzelfde als een verbetering.
Verhip, ik zie nu voor het eerst in mijn leven dat daar het woord "tering"in zit. Tering zeg!
p.s. je moet ook behoorlijk gek zijn, om op dit forum te schrijven.
l.s. Millon Phantom v.v Spectral e.v. mono buizen dt Thorens TD124
cd Sony ES555

« Reactie #4 Gepost op: 25 juni 2013, 13:49:04 »
Hallo

;D

Dat klopt ik heb dat wel gemerkt met speaker kabel. En ik geloof ook best dat je bij interlinks waar een filter in/opzit dat he daar wel wat hoor maar dan hoor je niet de kabel maar de filter 

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #5 Gepost op: 25 juni 2013, 13:49:18 »
Citaat
Verhip, ik zie nu voor het eerst in mijn leven dat daar het woord "tering"in zit. Tering zeg!

???

nu al aan de drank?  :o

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #6 Gepost op: 25 juni 2013, 13:49:52 »
Hallo

;D

Dat klopt ik heb dat wel gemerkt met speaker kabel. En ik geloof ook best dat je bij interlinks waar een filter in/opzit dat he daar wel wat hoor maar dan hoor je niet de kabel maar de filter 
en toch zijn er dingen die ,vaag zijn  :o ;D

*

Endhigh

• 1008
  • Musicus
« Reactie #7 Gepost op: 25 juni 2013, 14:17:59 »
Citaat

???

nu al aan de drank?  :o
Niet storen tijdens mijn middagdutje s.v.p.
l.s. Millon Phantom v.v Spectral e.v. mono buizen dt Thorens TD124
cd Sony ES555

*

tito

• 9639
« Reactie #8 Gepost op: 25 juni 2013, 14:31:18 »
nou heb ik zelf een paar interlinks gemakt van utp kabel deze gevlochten

>> Zoiets <<  ???

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #9 Gepost op: 25 juni 2013, 14:32:57 »
Citaat
Een belangrijk punt ter verbetering is dan ook het vlechtproces. Met zulke dunne aders duurt het bijzonder lang om de twee interlinks in elkaar te vlechten. En ik zoek nog een methode om dat sneller te kunnen (of een vrijwilliger).

wat dacht je van een boormachine  ::)

*

Joske

• 5575
  • growing old is inevetable, growing up is optional.
« Reactie #10 Gepost op: 25 juni 2013, 14:39:29 »
Citaat
Een belangrijk punt ter verbetering is dan ook het vlechtproces. Met zulke dunne aders duurt het bijzonder lang om de twee interlinks in elkaar te vlechten. En ik zoek nog een methode om dat sneller te kunnen (of een vrijwilliger).

wat dacht je van een boormachine  ::)
een klopboor? ;D
Open Baffles + Tangband drivers + mini dsp, breedbanders / Quad 303, Woofers / Quad 405, Technicsdeck AU 676 ,Denon DP1700 +ortofon vms30, + Lehmann Black cube SE, quad 66 + scepter + AB, Beogram 4002 + MMC 20EN, Sennheiser HD 580 + Cute amp + voeding, Denon DCD 1550AR Tuner kenwood

*

tito

• 9639
« Reactie #11 Gepost op: 25 juni 2013, 14:40:48 »
Twisten is wat anders dan vlechten.   ;)
De draadjes zijn overigens al in de fabriek per paar getwist.
Ff manteltje weghalen, 1 paar draadjes van Neutrikjes voorzien en klaar is je interlink.
Werkt prima...

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #12 Gepost op: 25 juni 2013, 14:41:33 »
Twisten is wat anders dan vlechten.   ;)
De draadjes zijn overigens al in de fabriek per paar getwist.
Ff manteltje weghalen, 1 paar draadjes van Neutrikjes voorzien en klaar is je interlink.
Werkt prima...
daar heb jij weer gelijk in Tito  :D ;)

*

Joske

• 5575
  • growing old is inevetable, growing up is optional.
« Reactie #13 Gepost op: 25 juni 2013, 15:24:54 »
en overspraak??

ik heb nog wat anders, losse utp draad in katoenen kous, met afstand vlechten en dan weer een grotere katoen kous erover, geen PVC of teflon dus.............

Open Baffles + Tangband drivers + mini dsp, breedbanders / Quad 303, Woofers / Quad 405, Technicsdeck AU 676 ,Denon DP1700 +ortofon vms30, + Lehmann Black cube SE, quad 66 + scepter + AB, Beogram 4002 + MMC 20EN, Sennheiser HD 580 + Cute amp + voeding, Denon DCD 1550AR Tuner kenwood

*

tito

• 9639
« Reactie #14 Gepost op: 25 juni 2013, 15:41:40 »
en overspraak??

Hier de mobieltjes test gedaan, geen probleem.
Maar de situatie zou (evt) op `n andere locatie kunnen verschillen.
Dan zal katoen evenveel uitkomst bieden als teflon/pvc.
Geen dus.   ;D