Modelbouw
« Gepost op: 1 juli 2013, 22:18:22 »
Wie doet eraan ?
Misschien wel leuk om daar wat over te vertellen of eventueel plaatjes/videos van jezelf te posten.

Hier mijn ervaring wbt mijn radiografische verleden.
Eigenlijk nog niet eens zo lang geleden begonnen, zal rond 2004 zijn met RC Cars, uiteraard moest het weer zo'n snel ding worden, met een te grote motor op een te klein chassis .21 op een 1:10 auto met 3 versnellingen.
Dat ging als de brandweer maar kon eigenlijk alleen maar hard voorruit.
Maar wat een power, hehe :police:

*** klik op onderstaande plaatjes als je bijbehorende videos wilt zien ***

Diverse autos gehad totdat ik in aanraking kwam via m'n neef met modelvliegen, iets wat hij al meer dan 30 jaar deed.
Tja, toen was ik verkocht, dit is wat ik wilde!
Op aanraden flink geoefend op de sim en m'n eerste Easystar gekocht, dat ging eigenlijk gelijk al goed.
(toepasselijk nummer :laugh:)

Daar was ik al snel klaar mee, aangezien ik van snelheid houd, kort daarna een F16 gebouwd totdat deze vanwege een defecte esc volgas de grond in ging (letterlijk moeten graven).

Vervolgens een snelle Funjet gebouwd die ik nog steeds af en toe vlieg.
Al zijn de vleugens deels ingekort vanwege een botsing met een vogel, hierdoor vloog een deel van de wingtip eraf, grappige is dat deze daarna sneller en beter vloog (de dikke "tanks" waren eraf) en vanaf vorig jaar de nieuwere Funjets nu ook zo worden geleverd 8)

Dat waren allemaal "schuim modellen", leuk maar op een gegeven moment zit je aan de top wbt snelheid die het materiaal aankan.
In de tussentijd wat houten kisten gehad en weer verkocht tot ik in aanraking kwam met "hotliners", deze zijn van fiberglas en uiterst sterk.
Hier vlieg ik nog steeds mee en is 1 van mijn best vliegende kisten, helaas wel een joekel van een veld nodig om te landen want er zitten geen landingskleppen op.
Hier een leuk filmpje waarbij mijn neef filmt vanuit zijn kist (fpv)

Die wil je niet tegen je aan hebben :o

Stunt kisten van hout ook nog gehad maar is niet mijn tak van sport (geen filmpje), heb deze onlangs nog verkocht.

Andere uiterste is zweven, wat heerlijk ontspannend is, zeker in de avonduurtjes net na het eten ff zweven, geweldig.
Dit is wel een van mijn mooiste vluchten ooit tesamen met een grote buizerd zaten we in een termiekbel (way too high, ik zou het nu niet meer durven).
Na 45 minuten omhoog kijken verdween de 3meter zwever bijna uit zicht, ik moest naar beneden want m'n nek en concentratie waren op, maar wat een geweldige vlucht.

En zo heb ik nog wat indoor spul om te vliegen in de winter.
Op dit moment heb ik nog 2 projectjes lopen, mijn "schuim"vleugel voorzien van een beresterke 2W20 motor op 4S (800W) en het afbouwen van een vliegende vleugel die ik gekregen heb van m'n neef en ga voorzien van een Hacker motor op 4S.

Afgelopen weekend waren de Fly-in dagen bij RC Vliegclub Nijverdal, heb daar even een heel kort filmpje van gemaakt.

*

richard

• 3916
Re:Modelbouw
« Reactie #1 Gepost op: 1 juli 2013, 23:52:57 »
Wow; een hele luchtmacht in het klein.
In een grijs verleden heb ik ooit wat met een modelspoorbaan gedaan, maar die is als zoveel modelspoorbanen in een paar dozen op zolder geŽindigd.
Genoeg is beter.

« Reactie #2 Gepost op: 2 juli 2013, 00:26:10 »
Ik vind het prachtig!
Eigenlijk al jaren wil ik er ook eens aan beginnen maar soms gebeuren dingen gewoon niet. :-\

*

Endhigh

• 1008
  • Musicus
« Reactie #3 Gepost op: 2 juli 2013, 00:26:57 »
Mooie foto's en een mooi verslag.

Sinds 1995 doe ik aan slot-racen. Dat is bij vereniging MRTU in Uden. Op de website zijn o.a. de wingcars te zien, waar wij mee rijden. De topsnelheid van onze klasse is 85km/uur. Het wereldrecord van de snelste klasse is 200km/uur. Deze auto's gaan in 1,5 seconde rond.
Belangstellenden zijn altijd welkom om eens te komen kijken.
l.s. Millon Phantom v.v Spectral e.v. mono buizen dt Thorens TD124
cd Sony ES555

*

Tom!

• 5291
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #4 Gepost op: 2 juli 2013, 07:02:57 »
Jarenlang statische modelletjes gebouwd, nog steeds veel ongebouwd liggen. Ik heb ook twee Tamiya RC-auto's.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. SchŲnberger

*

Endhigh

• 1008
  • Musicus
« Reactie #5 Gepost op: 2 juli 2013, 08:24:34 »
Ik heb korte tijd met een Serpent op brandstof gereden. Dit bleek een zeer dure hobby en ik ben er na een half jaar mee gestopt. De auto haalde 130km/uur.
cd Sony ES555

*

Nicolas

• 18471
  • The more ambitious home installation
« Reactie #6 Gepost op: 2 juli 2013, 10:39:28 »
Ik heb nog steeds zin om een rallybaantje aan te leggen in de tuin en dan met wat RC wagens erop te spelen.  :angel:

Verder hebben we een bult oude modeltreinen en oude slots, en vroeger ook wat statische modelbouw gedaan.
about 0 seconds remaining

*

John Wx

• 1545
« Reactie #7 Gepost op: 2 juli 2013, 13:43:23 »
Binnenkort op zolder weer een baan bouwen voor slotcars 1/24 voor maar 1 auto dus 1 wissel ergens en rij je een buiten en een binnen baan

« Reactie #8 Gepost op: 2 juli 2013, 20:24:51 »

*

Lampje

• 7513
« Reactie #9 Gepost op: 2 juli 2013, 21:05:25 »
Ik vind het prachtig!
Eigenlijk al jaren wil ik er ook eens aan beginnen maar soms gebeuren dingen gewoon niet. :-\

X100

Jammer dat ik het niet wist, afgelopen weekend in Nijverdal! (maar misschien beter zo......hobby's genoeg)  ;D
"Opruimen....ja, het gaat lukken!"

*

Endhigh

• 1008
  • Musicus
« Reactie #10 Gepost op: 2 juli 2013, 22:03:06 »
Binnenkort op zolder weer een baan bouwen voor slotcars 1/24 voor maar 1 auto dus 1 wissel ergens en rij je een buiten en een binnen baan

Maak je een baan van MDF? Ik had er een van 22 meter op zolder voor twee auto's, maar deed er te weinig mee. Bij een vereniging bevalt beter.
cd Sony ES555

*

Nicolas

• 18471
« Reactie #11 Gepost op: 3 juli 2013, 20:37:30 »
Kan je in BelgiŽ/Nederland eigenlijk ook makkelijk losse Tamiya bodies kopen? Bv de 1/10 rallywagens, want ik kan me voorstellen dat je body er nogal wat eerder dan je chassis de brui aan geeft.

« Reactie #12 Gepost op: 3 juli 2013, 21:11:10 »
Kan je in BelgiŽ/Nederland eigenlijk ook makkelijk losse Tamiya bodies kopen? Bv de 1/10 rallywagens, want ik kan me voorstellen dat je body er nogal wat eerder dan je chassis de brui aan geeft.
Moet het specifiek Tamiya zijn, volgens mij past een gewone 1:10 bodyshell ook, let alleen even op de breedte en lengte.
http://www.pkracing.nl/ heeft een hoop van deze.

*

Nicolas

• 18471
« Reactie #13 Gepost op: 3 juli 2013, 21:53:17 »
Tamiya heeft enkele prachtige bodies voor hun rallychassis, vandaar. De 240Z, Integrale, A110.

« Reactie #14 Gepost op: 3 juli 2013, 22:03:10 »
Tamiya heeft enkele prachtige bodies voor hun rallychassis, vandaar. De 240Z, Integrale, A110.
Conrad dan?