*

luxman

• 1123
  • Indy
poolse jongens of wel de Tawospeaker van Celica.
« Gepost op: 28 augustus 2005, 14:14:28 »
Wel gisterenavond was het dan zover ,nadat Bert (Celica) vorige week bij mij was ,om de Teac amp te aanschouwen, aanhoren was het nu aan mij ,om zijn nieuwe speakers te beluisteren en aanschouwen.
Even vooraf Bert en ik houden van ongeveer het zelfde geluid ,waarbij dus smaken verschillen voorop zal staan mocht iemand anders de Tawo gaan beluisteren .

Tawo ??? wie had er al van gehoord ,ik denk nog niemand hier op het Forum ,en dus een vraagteken was niet misplaatst ,bij e.v.t aankoop .mn ook al vanwege de prijs ,hoewel deze niet misselijk is gezien enkele concurenten in de speakerbranche

Welnu deze speaker is in mijn ogen (  prijskaart gericht ) een waardige concurent ,voor speakers met bekende merknamen die regelmatig op dit forum de revue passeren . Hoewel Bert een foto van deze jongens had geplaatst ,moet ik toegeven dat de foto daadwerkelijk niet dat weergeeft ,dan wat ze uitstralen in  werkelijkheid ( dus houden we het erop dat het een slechte opname betreft ).

Bij binnekomst bij Bert vallen deze speakers direct in het oog , niet alleen vanwege het formaat , maar ook qua afwerking .
 Je ziet deze speaker is op een degelijke wijze gebouwd ( mogen we hier van vakmanschap praten ? ik vind van wel ) Ook de units zien er prachtig glanzend uit  welk netjes in het front liggen (ingefreesd) ,wat ik persoonlijk ook veel mooier vind , ook van belang vind ik persoonlijk geen frontdoek , wat met zich meebrengt dat er geen gaten in het front zitten waar normalerwijs frontdoeken ( frames in worden bevestigd ) welk direct in het oog vallen als men zonder frontdoek speelt . Dus al met al een mooie degelijke met veel  aandacht  gebouwde speaker ( voor mij een dikke tien waard )

Luisteren naar deze speaker . Via een ander forumlid heb ik een tijdje terug een test cd mogen ontvangen van de welbekende speakerbouwers  nl Usher . Deze cd zal ik voortaan als referentie cd gebruiken mocht ik voor andere speakers gaan of zo ( natuurlijk ook nog ander werk ) Bert heeft  hier een copie van gemaakt voor hem thuis .  Van deze cd werden 3 stukken gespeeld ,en direct bij het eerste stuk , liet deze speaker horen wat ie kan ,en das niet misselijk , een mooi hoog en mid ., en een ver diepgaand laag , ook werd de nieuwe LP van Lambchop gedraaid ,Eva Cassidy kwam voorbij (cd) tevens werd de bandrecorder aan gezet ,en nog wat andere muziek werd via lp gedraaid oa  1 viool concert van Max Bruch , dus al met al genoeg muziek om te oordelen over de weergave van deze speaker ,ik hoef niet achterwege te laten om te zeggen dat deze speaker hele kleine details weet bloot te leggen .
Ook werd er een test cd afgespeelt waar Bert misschien iets dieper op kan ingaan .
Voor mij persoonlijk waren de laatste 2 gedraaide cdees ,die mij overtuigden over de kwalitiet van deze speaker ,  cd  1 Missa Criolla uitgevoerd door Mercedes Soza , en cd 2  Linda Rondstad met Canciones de mi Padre , waarbij  ik altijd zeg Linda en country is beetje softie maar hier op deze cd noem ik haar steeds weer een wijf met ballen . Welnu deze 2 cdees zijn ernorm muziekaal ( verschillende instrumenten ) en qua stem hoef ik dus over beide dames niks meer te zeggen dan Top van de bovenste plank . En al die kwaliteiten werden door deze speaker voor getoverd ,alles klopte ., ja het bekende cliche  ze stonden met muziekanten en al in de woonkamer . Deze speaker geeft je geen enkele het gevoel van ,het is goed geweest zet maar af , neen eerder van meer meer meer . Maar aan elke luisteravond komt een end ,en dus zo ook gisterenavond jammer genoeg . Maar een ding is bewezen een prijskaartje zegt niet alles en ook niet alle reclames van bepaalde topmerken . Deze Tawo speaker heeft nu al een nieuwe fan erbij , en mocht ik ooit voor andere speakers gaan dan staan zij zeker bij mij op het lijstje .

Ook nu weer geen recensie van de bovenste plank , daar zijn anderen hier  stukken beter in ,maar gewoon geprobeerd dat neer te zetten in mijn eigen woorden  wat ik gisteren heb mogen ervaren .

Bert en Mia dank voor de gezellige avond , en hopelijk tot gauw bij mij

MVG Luxman

« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2005, 14:20:00 door luxman »
Pioneer A 7. amplifier
NAD D3020. Hibryde Digital amp.
Onkyo. DX. 7555  cd player
Pro-ject. Debut Carbon.
Sony PS 2250 .

Fostex FE206 E Fullrange .
Visonik Convection 1
Wharfdale Glendale 3 XP

Re: poolse jongens of wel de Tawospeaker van Celica.
« Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2005, 14:22:11 »
Ongeloofelijk, en dat voor die prijs ???

btw heerlijk stukje leesvoer Luxman ;) :)
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

*

nando

• 1004
  • I have a present for you
« Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2005, 14:54:42 »
Eeen paar vraagjes... Mag dat kosten dan...? Plaatjes???
nando

Allways look on the bright side of life.

*

luxman

• 1123
  • Indy
« Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2005, 16:52:08 »
  Beste Nando ga  naar topic  luidsprekers en subwoofers . pagina 2 bij de vraag Dali of B&W speakers geopend door Celica . in dit topic zul je een foto vinden van de Tawo en de kostprijs .  ik weet het niet zeker maar volgens mij kun je ook zijn set met deTawo zien bij het topic laat je set een zien .

MVG Luxman

b.t.w Theo dank voor je leesvoer reactie ;D ;D
Pioneer A 7. amplifier
NAD D3020. Hibryde Digital amp.
Onkyo. DX. 7555  cd player
Pro-ject. Debut Carbon.
Sony PS 2250 .

Fostex FE206 E Fullrange .
Visonik Convection 1
Wharfdale Glendale 3 XP

*

art

• 8726
« Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2005, 17:55:46 »

*

Dream

• 467
« Reactie #5 Gepost op: 29 augustus 2005, 11:46:21 »
Leuk stukje Luxman.
Ik vind het een netjes afgewerkte speaker, maar hij klinkt dus ook heerlijk. En wat een prijs :)
'''Het leven is dynamieK'''
'''Ik aanbid je eeuwig...dat weet je toch'''

*

Bert

• 15207
« Reactie #6 Gepost op: 29 augustus 2005, 16:06:32 »
Mooi geschreven Luxman,en wat een mooie prijs voor deze speakers.
Ze zien er ook nog mooi uit,tja en wat wil je dan nog meer,alleen nog maar luisteren.

*

TANNOY

• 40896
« Reactie #7 Gepost op: 29 augustus 2005, 16:18:17 »
Ongeloofelijk, en dat voor die prijs ???

btw heerlijk stukje leesvoer Luxman ;) :)
??? ja nou !!mooi stukkie niet??? ;D
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

muziekfreak

« Reactie #8 Gepost op: 2 september 2005, 17:04:08 »
Erg leuke ervaringen zijn dat ik had zoiets met de sonic t-amp...het ding verbaasde me ook zo enorm! Ivm met mijn sp991 toendertijd  :o

Hoe zit het met service? Ik bedoel stel er gaat iets stuk filter onderdeel oid? Waar stuur je hem dan heen enzenz?

*

Celica TA40

• 26591
  • Este nix pax christe nix
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
« Reactie #9 Gepost op: 2 september 2005, 18:19:15 »
2 jaar garantie op de speakers zoals ze er staan, dus op elk onderdeel. Probleem? Effe mailen of bellen naar de fabrikant en dan wordt er wat geregeld betreffende transport etc. Gaat meestal via een vaste transportfirma, die altijd voor hun zendingen zorgt.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos