*

a.b.

• 7734
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
bij BenCo in het Antwerpse
« Gepost op: 21 juli 2013, 22:39:27 »
In het ruime appartement van BenCo staan.. 5 (!) complete sets. Als ik me niet vergis. Twee in de studeerkamer, 1 op de slaapkamer, met B&W DM2a's,  en dan twee sets in de woonkamer. Dan sla ik de eethoek luidsprekertjes nog even over, en ook de luidsprekers op een kast en de achter kastdeuren verscholen apparatuur. Ik heb een paar tellen op de forumschrijfstoel van BenCo gezeten en grappig hoor, die 35 jaar oude speakers (of nog ouder) die een leuk geluid neerzetten, zo direct achter het beeldscherm. Een koptelefoon is absoluut niet nodig.

In de woonkamer staan 2 sets. BenCo vertelde dat zijn zelfbouwluidsprekers rommelig worden in het laag wanneer hij ze in de lengte opstelt. Daarom staan daar nu:

Thorens Td165
Lyngdorf CD1cd speler
Tact/Lyngdorf Sdai2175 geïntegreede versterker
Tact/Lyngdorf Sda2175 eindversterker
Isol-8 minisub2 natstroomfilter
Focal Electr 906 technic monitor speakers

Waarbij de Focals de naam hebben fel te zijn in het hoog. Nuja, kritisch wil ik ze wel noemen, niet zuinig in het hoog ook, fel vind ik een groot woord. Schel of onprettig zou ik ook niet willen zeggen. Pittig dan? Het plafond is akoestisch gedempt, en er hangt een grote badhanddoek op een glazen deur achter een van de focals. Verder is de vloer van hout en staat er een grote lederen zitbank: dat is weer minder ideaal.

We begonnen met de hoofdset, dus met de Focals. Ik had een stapeltje CD-s meegebracht maar daar zijn we niet goed aantoe gekomen. Mijn eerste indruk was dat de plaatsing prima was en het laag van de Focals ook prima. Peace Orchestra – Peace Orchestra klonk lekker ruimtelijk. Ik sloot mijn ogen en droomde een beetje weg. Het kwam wel lekker op me af.

We hebben ook naar een live concert van Simply Red geluisterd en alhoewel de muziek best aardig is, moet gezegd worden dat die man echt wel kan zingen. Op de zelfbouw luidsprekers met de tannoy woofers (http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=7406.msg318688#msg318688) vond ik de muziek toch wel erg fraai en alhoewel het laag wat aangedikt werd, vond ik S.R. fijner hierop dan op de Focals. Dan wordt zijn stem toch wat dun en laag blijft achter.

BenCo vertelde dat hij de Focals detailrijker vond, ik weet dat zo nog niet. Eigenlijk was ik erg gecharmeerd van de klank van de zelfbouw luidsprekers, en misschien, zo bedacht ik onderweg naar huis, is een  DSP, niet persé de Lyngdorf RP, een goed idee voor BenCO. Kan hij lekker zijn "tannoys" neerzetten en de Focals bij de TV.

Uiteindelijk zette BenCo, vlak voor ik naar huis ging, een door hem besnotte CD op (op de Focals). Met Tracy Chapman maar ook met Georgia On My Mind van Marie Nakamoto. Dit nummer viel helemaal op zijn plaats. Het laag klonk mooier, de plaatsing werd preciezer dan wat ik die middag had gehoord. Ik zag een CD liggen van Chris Jones, Roadhouses and Automobiles. Een audiofiel dingetje dat tweede nummer Thank You, en dit nummer klonk vlakker. Minder ruimtelijk. Lag het dan aan het snot? Thuis heb ik Georgia nog eens opgezet. Hier klonk het ook goed, en Thank you klinkt hier ook wat vlakker. En zo blijft dat gesnot en gehakt voor mij iets ongrijpbaars.

Ik heb veel nieuwe muziek gehoord :) Interessante en leuke gesprekken gevoerd en opnieuw kennis gemaakt met een aardige man die echt zijn best deed om een goed gastheer te zijn en het is altijd leuk om gewenst te zijn - zeker met het besef van de prijs die hij betaalt voor een voor hem intensieve dag. Terwijl BenCo ging koken (en het eten was erg lekker), heb ik nog naar Emiliana Torrini – Love in the Time of Science geluisterd. Ik vond het gewoon lekker klinken. Mooie muziek!

Benny, bedankt voor je gastvrijheid en tot de volgende keer!

« Laatst bewerkt op: 21 juli 2013, 22:58:53 door a.b.d.o.n. »
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Benco

• 5320
  • Music was my 1st love and it will be my last !
Re:bij BenCo in het Antwerpse
« Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2013, 22:53:56 »
Thanks , u was een fijne gast en mercie voor het leuke verslag ... vandaag idd heel veel gerust maar dat kwam goed uit met dit weer  ;)

*

minplus

• 6464
  • relax, don't do it
« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2013, 23:50:27 »
Leuk verslag en erg interessant.
Tot vandaag dacht ik dat de Lyngdorf versterkers ook een DSP zoals de RF ingebouwd hebben, maar dat is dus niet zo.
Ik kom maar eens in de zoveel jaar in Antwerpen maar zal de volgende keer eens vragen of ik even langs mag komen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

a.b.

• 7734
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2013, 23:54:52 »
Tot vandaag dacht ik dat de Lyngdorf versterkers ook een DSP zoals de RF ingebouwd hebben, maar dat is dus niet zo.
Ik kom maar eens in de zoveel jaar in Antwerpen maar zal de volgende keer eens vragen of ik even langs mag komen.

Sommige Lyngdorf wel, andere niet...

*

jopie

• 3638
« Reactie #4 Gepost op: 22 juli 2013, 06:32:01 »
In het ruime appartement van BenCo staan.. 5 (!) complete sets. Als ik me niet vergis. Twee in de studeerkamer, 1 op de slaapkamer, met B&W DM2a's,  en dan twee sets in de woonkamer. Dan sla ik de eethoek luidsprekertjes nog even over, en ook de luidsprekers op een kast en de achter kastdeuren verscholen apparatuur. Ik heb een paar tellen op de forumschrijfstoel van BenCo gezeten en grappig hoor, die 35 jaar oude speakers (of nog ouder) die een leuk geluid neerzetten, zo direct achter het beeldscherm. Een koptelefoon is absoluut niet nodig.

In de woonkamer staan 2 sets. BenCo vertelde dat zijn zelfbouwluidsprekers rommelig worden in het laag wanneer hij ze in de lengte opstelt. Daarom staan daar nu:

Thorens Td165
Lyngdorf CD1cd speler
Tact/Lyngdorf Sdai2175 geďntegreede versterker
Tact/Lyngdorf Sda2175 eindversterker
Isol-8 minisub2 natstroomfilter
Focal Electr 906 technic monitor speakers

Waarbij de Focals de naam hebben fel te zijn in het hoog. Nuja, kritisch wil ik ze wel noemen, niet zuinig in het hoog ook, fel vind ik een groot woord. Schel of onprettig zou ik ook niet willen zeggen. Pittig dan? Het plafond is akoestisch gedempt, en er hangt een grote badhanddoek op een glazen deur achter een van de focals. Verder is de vloer van hout en staat er een grote lederen zitbank: dat is weer minder ideaal.

We begonnen met de hoofdset, dus met de Focals. Ik had een stapeltje CD-s meegebracht maar daar zijn we niet goed aantoe gekomen. Mijn eerste indruk was dat de plaatsing prima was en het laag van de Focals ook prima. Peace Orchestra – Peace Orchestra klonk lekker ruimtelijk. Ik sloot mijn ogen en droomde een beetje weg. Het kwam wel lekker op me af.

We hebben ook naar een live concert van Simply Red geluisterd en alhoewel de muziek best aardig is, moet gezegd worden dat die man echt wel kan zingen. Op de zelfbouw luidsprekers met de tannoy woofers (http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=7406.msg318688#msg318688) vond ik de muziek toch wel erg fraai en alhoewel het laag wat aangedikt werd, vond ik S.R. fijner hierop dan op de Focals. Dan wordt zijn stem toch wat dun en laag blijft achter.

BenCo vertelde dat hij de Focals detailrijker vond, ik weet dat zo nog niet. Eigenlijk was ik erg gecharmeerd van de klank van de zelfbouw luidsprekers, en misschien, zo bedacht ik onderweg naar huis, is een  DSP, niet persé de Lyngdorf RP, een goed idee voor BenCO. Kan hij lekker zijn "tannoys" neerzetten en de Focals bij de TV.

Uiteindelijk zette BenCo, vlak voor ik naar huis ging, een door hem besnotte CD op (op de Focals). Met Tracy Chapman maar ook met Georgia On My Mind van Marie Nakamoto. Dit nummer viel helemaal op zijn plaats. Het laag klonk mooier, de plaatsing werd preciezer dan wat ik die middag had gehoord. Ik zag een CD liggen van Chris Jones, Roadhouses and Automobiles. Een audiofiel dingetje dat tweede nummer Thank You, en dit nummer klonk vlakker. Minder ruimtelijk. Lag het dan aan het snot? Thuis heb ik Georgia nog eens opgezet. Hier klonk het ook goed, en Thank you klinkt hier ook wat vlakker. En zo blijft dat gesnot en gehakt voor mij iets ongrijpbaars.

Ik heb veel nieuwe muziek gehoord :) Interessante en leuke gesprekken gevoerd en opnieuw kennis gemaakt met een aardige man die echt zijn best deed om een goed gastheer te zijn en het is altijd leuk om gewenst te zijn - zeker met het besef van de prijs die hij betaalt voor een voor hem intensieve dag. Terwijl BenCo ging koken (en het eten was erg lekker), heb ik nog naar Emiliana Torrini – Love in the Time of Science geluisterd. Ik vond het gewoon lekker klinken. Mooie muziek!

Benny, bedankt voor je gastvrijheid en tot de volgende keer!

mooi en duidelijk verslag, chapeau.

*

groovy.

• 10947
  • Looking for fun and feeling groovy.
« Reactie #5 Gepost op: 22 juli 2013, 09:34:12 »
Leuk verslag.
Toen Benny daar pas woonde was het geluid nog niet wat het zijn moest.
Maar komt meer voor als je verhuist,de keren daarna dat ik er was klonk het goed.
Hij heeft mooie sets staan.
Garrard 301 sme 3009. Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 sme 3009  Ortofon as212.  Luxman l507s. Elipson 401. Rodec sm200.
Elementen.At12s-Goldring Eroica-At-f5occ. Akai x201d.
Satin 117g.

*

Benco

• 5320
« Reactie #6 Gepost op: 22 juli 2013, 11:11:48 »

Just ask , youre welcome  ;)
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2013, 15:53:16 door Benco »

*

a.b.

• 7734
« Reactie #7 Gepost op: 22 juli 2013, 19:59:51 »
Leuk verslag.
Toen Benny daar pas woonde was het geluid nog niet wat het zijn moest.
Maar komt meer voor als je verhuist,de keren daarna dat ik er was klonk het goed.
Hij heeft mooie sets staan.

Ja het klonk zeker goed. Na een verhuizing moet alles wennen.

*

mumsoft

• 2746
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #8 Gepost op: 22 juli 2013, 21:55:14 »
Mooi stukske over onze Antwerpse vriend, eh, diens set(s)
Marc
Do re mi fa so la ti do
Geef om/aan muziek van nu!
Lekker hangen op de Redsofa...

*

Benco

• 5320
« Reactie #9 Gepost op: 24 juli 2013, 21:03:36 »
heb nog een paar  (niet echt supergoeie) foto's van de andere setjes ook :-)

PC 1 set : Lenco A50 , Akai AT2400 , Denon DRS640 , Sony RCDW100 , Leak 2020.

PC2 set : Leak Delta30 , Teac CD5 , Leak 200.

Slpk set : Nakamichi Amplifier 1 , Nakamichi Tuner 2 , Nakamichi CDplayer 4 , Nakamichi Cassette deck 2 , Pioneer PL260 , B&W DM2a.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2013, 21:24:49 door Benco »

*

minplus

• 6464
  • relax, don't do it
« Reactie #10 Gepost op: 24 juli 2013, 22:18:08 »
Leuk, Leakjes en Nakjes! :-*
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Benco

• 5320
« Reactie #11 Gepost op: 24 juli 2013, 22:41:54 »
Leuk, Leakjes en Nakjes! :-*
Heb  nog een Delta 30 , Delta 70 & Delta tuner  in de kast staan , in afwachting dat ik ze ooit door Jerry een grondige servicebeurt laten geven , van de tuner en de Delta70 heb ik geen origineel kastje , maar dat van de Delta 30 pst op de 70... de tuner is iets smaller dan de versterkertjes  dus is een ander kastje , en zoëen zoek ik dus nog

« Laatst bewerkt op: 24 juli 2013, 22:47:13 door Benco »

*

mumsoft

• 2746
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #12 Gepost op: 24 juli 2013, 22:50:13 »
Wil de echte audiofreak opstaan?
O wacht, daar heb je hem!
Marc
Do re mi fa so la ti do
Geef om/aan muziek van nu!
Lekker hangen op de Redsofa...

*

Benco

• 5320
« Reactie #13 Gepost op: 24 juli 2013, 22:53:06 »
Wil de echte audiofreak opstaan?
O wacht, daar heb je hem!

LOL    ik heb nog kasten met audiospul  ;D
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2013, 11:16:25 door Benco »

*

nefertiti

• 2562
  • Luisteren doe je ook met je ogen
« Reactie #14 Gepost op: 25 juli 2013, 03:01:51 »