*

dimitri

• 1227
  • död ĺt vek punk!
Re:bij BenCo in het Antwerpse
« Reactie #15 Gepost op: 25 juli 2013, 08:57:14 »
wow, wat stoer om verschillende sets verspreid over het hele huis te hebben.  ziet er erg goed uit!
Lenco L75                  | SME3009 imp.      | Denon DL-304
Cinemag 3440-A SUT
Pioneer SX-5560
Tannoy Arden mk.1

*

Benco

• 5361
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #16 Gepost op: 25 juli 2013, 11:15:50 »
Mooi setje zeg die Naks met DM2a! :-*
Thanks , komt best goed geluid uit ook  ;)
wow, wat stoer om verschillende sets verspreid over het hele huis te hebben.  ziet er erg goed uit!
thanks , is best leuk ook , hebben allemaal een verschillend karakter en toch zijn ze allemaal leuk om naar te luisteren  :)

*

Alf

• 375
    • mijn blog
« Reactie #17 Gepost op: 13 augustus 2013, 19:20:24 »
Leuk verslag en nog leuker om mijn gouwe ouwe TD165 met de marmeren plinth weer eens te zien, toch nog goed terecht gekomen.

*

Benco

• 5361
« Reactie #18 Gepost op: 13 augustus 2013, 22:51:41 »
Leuk verslag en nog leuker om mijn gouwe ouwe TD165 met de marmeren plinth weer eens te zien, toch nog goed terecht gekomen.
ik draag er zorg voor  ;)

*

Benco

• 5361
« Reactie #19 Gepost op: 2 september 2013, 16:23:01 »
hmmm bij gebrek aan centjes om te doen wat ik graag wil doen  is er nu twijfel om de eventueel de Nakamichi set met meubel en Driade 71mkII te koop te zetten

*

a.b.

• 7879
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #20 Gepost op: 2 september 2013, 19:00:18 »
En dat is de Lyngdorf RP en dan je zelf gemaakte speakers weer als hoofdspeakers?

Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Benco

• 5361
« Reactie #21 Gepost op: 2 september 2013, 19:35:14 »
En dat is de Lyngdorf RP en dan je zelf gemaakte speakers weer als hoofdspeakers?

ben ik nog lang niet aan toe , ik heb nog andere kosten ... heb een klein medisch tegenvalletje en de prijs die ik daarvoor moet ophoesten (daar het ziekenfonds er niet genoeg intussen wil komen) is ook weer een tegenvaller ... enfin , niks is zeker ... ik ben aan het overwegen wat kan en wat voorrang krijgt , normaal gezien is dat mijn gezondheid , al heb ik het nu wel weer even gehad daar het gewoon niet ophoud met dat kl*te lijf van mij

*

a.b.

• 7879
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #22 Gepost op: 2 september 2013, 19:44:41 »

ben ik nog lang niet aan toe , ik heb nog andere kosten ... heb een klein medisch tegenvalletje en de prijs die ik daarvoor moet ophoesten (daar het ziekenfonds er niet genoeg intussen wil komen) is ook weer een tegenvaller ... enfin , niks is zeker ... ik ben aan het overwegen wat kan en wat voorrang krijgt , normaal gezien is dat mijn gezondheid , al heb ik het nu wel weer even gehad daar het gewoon niet ophoud met dat kl*te lijf van mij

Oh jammer. Dat is echt vervelend. Ik hoop dat je er uitkomt. Zou erg zonde zijn als je daarvoor je set moet verkopen.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Raaf

• 1067
  • Muziek !
« Reactie #23 Gepost op: 27 december 2013, 13:11:28 »
Omdat Benny er mee dreigde wat interessant spul naar het containerpark te brengen gauw een pm gestuurd en gevraagd of ik de volgende dag wat spullen op mocht halen.
Gelukkig was ik welkom, dus de volgende dag het ritje naar Antwerpen gemaakt.

Benny is echt een goede en sympathieke gastheer, de koffie stond al klaar en na een kort inleidend gesprekje werd ik verzocht om plaats te nemen voor een luistersessie met de Lyngdorf - Focal set  en daarna aansluitend de set met de zelfbouw Tannoy's.
Ik ben het eigenlijk helemaal eens met wat a.b. eerder schreef, de Focals hebben een nadrukkelijk hoog en audiofiel gepingel klinkt er detailrijk op ook het laag is lekker .
Maar Benny is niet tevreden met de akoestiek van zijn woonkamer en die laat inderdaad te wensen over er is niet genoeg demping .
Dat akoestiek erg belangrijk is en niet eenvoudig aan te passen is daar ben ik zelf net achter gekomen na het verhuizen naar de zolder ivm mijn verbouwing .
Ik ben er dan ook van overtuigd dat de sets in de woonkamer beter kunnen klinken dan nu mogelijk is .
Tijd om de Media set met de Tannoy's te beluisteren, dit zou de "mindere" set zijn, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens, dat komt natuurlijk ook omdat ik zelf besmet ben met het DC virus .
Benny zette eerst wat Diana Krall op, tja...... dat is techisch natuurlijk erg verantwoord maar er zit geen spat emotie in maar gelukkig wist Benny precies wat ik daarmee bedoelde, het volgende nummer van Chris Izaak had die emotie wel en dan wordt het echt genieten met die DC's.
Benny heeft zelf de kasten en filters gebouwd omdat het originele Tannoy ontwerp erg magertjes was, nu, het resultaat is erg geslaagd te noemen .
Ondanks de akoestiek zetten de Tannoy's een mooi compleet beeld neer, het laag zou beter kunnen maar dat ligt echt aan de ruimte ( ik ervaar thuis het zelfde , ik weet dat mijn speakers goed laag weergeven maar dat komt nu ook niet uit de verf )
Kortom Benny heeft 2 mooie sets staan in de woonkamer, en daarbij een lekkere muziek verzameling we hebben zelfs nog Chic beluisterd, lekker hoor die oldskool disco.  ;D
Maar je gaat bij Benny de deur niet uit voor je zijn Leak setjes hebt beluisterd , en die zijn erg de moeite waard, vooral het oudste 70's setje klinkt erg lekker daar heeft hij wat in zitten snotten dus dat zou heel goed de reden kunnen zijn dat dat verrassend goed klinkt .
ondertussen waren we 2 uur verder en ik begon wat op hete kolen te zitten omdat ik vanaf Antwerpen zou carpoolen richting Eindhoven Ik had dan ook graag wat uitgebreider naar de Leak sets geluisterd maar dat is misschien voor een volgende keer .
Tijd voor de berging waar ik een Denon versterker en 2 mooie Philips 12" breedbanders van het container park kon redden.
Zou je die breedbanders echt weggegooid hebben Benny ? ik heb ze even aangesloten zonder baffle of kast en dat belooft wat en ook nog eens 100dB rendement, volgens mij zijn dit juweeltjes .

"Tubes are for Music, transistors are for electronics in general"

*

Benco

• 5361
« Reactie #24 Gepost op: 27 december 2013, 15:26:13 »
die breedbanders zijn idd goeie breedbanders ik heb reviews gelezen  maar het zijn enkel juwelen als je er wat mee doet / mee kan doen , ze lagen hier al jaren te liggen wat erg zonde is en plaats vreet ... , ik heb hier niet de mohelijkheid te doen wat aanvankelijk het plan was , in mijn vorige woning had ik er een kamertje aan over gehad om eer twee giga open baflles mee te bouwen  op eventueel de  besnotte leak amp die  dankzij het rendement van de phlipsen  geen pk's te kort zou gekomen zijn , hier heb ik er geen plaats voor ... en gaan ze dus naar iemand die er wel plaats en moeite voor over heeft er wat mee te doen..., over de jaren heen dat ze in mijn weg liggen hebben er al meer gezegd en geschreven dat ze er interesse in hadden maar er is nooit iemand ze komen ophalen , dus  weg = weg op dat moment , van je hart een steen maken noemt zoiets ...
ben toch blij dat ze naar iemand gegaan zijn die er de waarde van weet in te schatten ,  containerpark was echt zonde geweest....

je bent zeker nog welkom hier , misschien op en dag dat je meer tijd hebt en dan doen we er een etentje bij ... er zijn al forummers geweest die weten wat dat inhoud bij Benco op luisterbezoek gaan , ik probeer steeds mijn best te doen om mijn bezoekers op hun gemak te stellen  en zich welkom te laten voelen ;)

*

KT88

• 27796
  • Audiodidact
« Reactie #25 Gepost op: 27 december 2013, 15:32:15 »
Sterker nog: die audio van jou kan me eigenlijk gestolen worden, ik kom dan ook alleen voor het eten.  8)  ;D
Mensen zijn soms al geschokt door wat ik zég.
Ze zouden eens moeten weten wat ik dénk.....

*

Satch

• 9821
  • We need more cowbell.
    • Ongezond audioverstand
« Reactie #26 Gepost op: 27 december 2013, 15:36:14 »
Heeft Benco audio staan dan? Niet gezien door de stapels versnaperingen... ;)

*

Benco

• 5361
« Reactie #27 Gepost op: 27 december 2013, 15:39:45 »
Sterker nog: die audio van jou kan me eigenlijk gestolen worden, ik kom dan ook alleen voor het eten.  8)  ;D

zullen nog eens moeten afspreken he ... je kan cast nog wel een keer meekomen met iemand  8)

Heeft Benco audio staan dan? Niet gezien door de stapels versnaperingen... ;)

wees wekom ik zal alvast beginnen bakken en koken :-)

*

Raaf

• 1067
  • Muziek !
« Reactie #28 Gepost op: 27 december 2013, 22:07:02 »
ben toch blij dat ze naar iemand gegaan zijn die er de waarde van weet in te schatten ,  containerpark was echt zonde geweest....
Ik ben er echt heel erg blij mee, die open baffle was ook mijn eerste ingeving nadat ik ze even aangesloten had en is vrij makkelijk te realiseren ik vrees dat ik morgen even snel richting bouwmarkt ga voor een dikke mdf plaat  ;)
Geen kastkleuring en geen filter, dit zou zomaar de ideale puntbron kunnen worden .

je bent zeker nog welkom hier , misschien op en dag dat je meer tijd hebt en dan doen we er een etentje bij ... er zijn al forummers geweest die weten wat dat inhoud bij Benco op luisterbezoek gaan , ik probeer steeds mijn best te doen om mijn bezoekers op hun gemak te stellen  en zich welkom te laten voelen ;)

Ik hou me aanbevolen voor een uitgebreid vervolg, dan neem ik zelf ook wat te luisteren mee .
"Tubes are for Music, transistors are for electronics in general"

*

.

• 8215
« Reactie #29 Gepost op: 27 december 2013, 22:22:43 »
Gefeliciteerd met de drivers, ik had ze graag gehad maar kon op zo'n korte termijn niet zo'n lange rit plannen.