*

Raaf

• 1061
  • Muziek !
Re:bij BenCo in het Antwerpse
« Reactie #30 Gepost op: 27 december 2013, 22:34:06 »
Dank je HP, ik weet dat je ze graag gehad zou hebben mocht ik er niets mee kunnen dan komen ze vast wel jou kant op .
"Tubes are for Music, transistors are for electronics in general"

*

.

• 8215
« Reactie #31 Gepost op: 27 december 2013, 23:25:08 »
Mijn gevoel zegt;

Een paar enorme kasten, hoorns.
Dun berkenmutiplex, 10mm zat.
Wel veel bracing, superstijf.
Heel open en weinig demping intern.

En een beetje foefelen met snot en kurkjes natuurlijk.

Benco voelde het ook goed aan met dat gesnotte leak versterkertje, dat is waar die dingen graag heen willen.

Doe je best !  8)

*

jopie

• 3638
« Reactie #32 Gepost op: 28 december 2013, 09:43:07 »
die breedbanders zijn idd goeie breedbanders ik heb reviews gelezen  maar het zijn enkel juwelen als je er wat mee doet / mee kan doen , ze lagen hier al jaren te liggen wat erg zonde is en plaats vreet ... , ik heb hier niet de mohelijkheid te doen wat aanvankelijk het plan was , in mijn vorige woning had ik er een kamertje aan over gehad om eer twee giga open baflles mee te bouwen  op eventueel de  besnotte leak amp die  dankzij het rendement van de phlipsen  geen pk's te kort zou gekomen zijn , hier heb ik er geen plaats voor ... en gaan ze dus naar iemand die er wel plaats en moeite voor over heeft er wat mee te doen..., over de jaren heen dat ze in mijn weg liggen hebben er al meer gezegd en geschreven dat ze er interesse in hadden maar er is nooit iemand ze komen ophalen , dus  weg = weg op dat moment , van je hart een steen maken noemt zoiets ...
ben toch blij dat ze naar iemand gegaan zijn die er de waarde van weet in te schatten ,  containerpark was echt zonde geweest....

je bent zeker nog welkom hier , misschien op en dag dat je meer tijd hebt en dan doen we er een etentje bij ... er zijn al forummers geweest die weten wat dat inhoud bij Benco op luisterbezoek gaan , ik probeer steeds mijn best te doen om mijn bezoekers op hun gemak te stellen  en zich welkom te laten voelen ;)

lijkt mij een hele geschikte vent. :angel:

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #33 Gepost op: 28 december 2013, 09:56:51 »

*

groovy.

• 10947
  • Looking for fun and feeling groovy.
« Reactie #34 Gepost op: 28 december 2013, 10:15:20 »
Zorg er voor dat u alle spulletjes hebt opgehaald.
In Januari ga ik bij Benny op bezoek.
Ik weet nu al dat het een leuke dag word.
Garrard 301 sme 3009. Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 sme 3009  Ortofon as212.  Luxman l507s. Elipson 401. Rodec sm200.
Elementen.At12s-Goldring Eroica-At-f5occ. Akai x201d.
Satin 117g.

*

a.b.

• 7734
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #35 Gepost op: 28 december 2013, 13:54:14 »
Leuk verslag Raaf :) Leuk dat je hetzelfde hoorde als ik.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Benco

• 5320
  • Music was my 1st love and it will be my last !
Re: bij BenCo in het Antwerpse
« Reactie #36 Gepost op: 15 september 2015, 22:21:17 »
word tijd dat er weer wat gebeurd hier , ondertussen toch redelijk veel veranderd EN verbeterd ...
mensen die  een ritje Antwerpen zien zitten en eens een recentie willen schrijven  laat gerust iets weten , dan spreken we wel af .

*

BunnY

• 17909
  • DON'T PANIC!!
« Reactie #37 Gepost op: 16 september 2015, 16:44:54 »
Toch weer je Tannoy's?
We'll see about that !!

*

Benco

• 5320
« Reactie #38 Gepost op: 16 september 2015, 17:26:31 »
Toch weer je Tannoy's?
jep !
met alles wat ik nu veranderd heb is het dik in orde nu , veel beter dan dat het was.

*

BunnY

• 17909
  • DON'T PANIC!!
« Reactie #39 Gepost op: 16 september 2015, 18:20:31 »
Toch weer je Tannoy's?
jep !
met alles wat ik nu veranderd heb is het dik in orde nu , veel beter dan dat het was.

Mooi, maar wat is er dan nog anders behalve je platendraaiert?
We'll see about that !!

*

Benco

• 5320
« Reactie #40 Gepost op: 16 september 2015, 19:19:09 »
de foam muur  n de dikke stenen met rubbergranulaat en alu voeten (staat allemaal op de foto )

*

BunnY

• 17909
  • DON'T PANIC!!
« Reactie #41 Gepost op: 16 september 2015, 20:34:35 »
De muur was er toch al langer? Maar doen de voeten dan zoveel?
We'll see about that !!

*

Benco

• 5320
« Reactie #42 Gepost op: 17 september 2015, 11:45:30 »
de muur was er al , maar was nog niet gecombineerd met de TNY's daar ... en dat combineert goed , en ja hoor , die voeten doen enorm veel , haast niet te vatten ...
Die zware  blauwe hardsteen tegels (40X45X5cm) op een  rubbergranulaatmat haalt enorm veel boem uit het geheel , veel strakker nu , de spikes die dan nog eens op de alu pucks met high density vilt staan maakt het af , ook de hoogte van de speakers is iets anders nu  wat ook weer een paar extra puntjes oplevert...
Ok het is nog steeds geen room perfect , maar ik kan er al wel enorm van genieten.
Volgens mij is het iig stukken beter dan het was , het beste resultaat dat ik hier al bereikt heb , de Focals deden het niet slecht maar krijgen nu flink billenkoek van de TNY's  ;D

« Laatst bewerkt op: 17 december 2015, 20:46:47 door Benco »

*

Benco

• 5320
« Reactie #43 Gepost op: 18 december 2015, 16:08:52 »
Vandaag al uren zitten luisteren weer , zeer uiteenlopende genres en ik ben toch wel echt tevreden met hoe het nu staat & klinkt ...
Goeie opnames doen het erg goed n slechte opnames , nou ja ... helemaal niet goed , m.a.w  kritisch is de set wel ...
Op genres is ze dan weer helemaal niet kieskeurig , ik draai : Jazzy , Jazz , Blues , Reffae , Pop , Disco , Rock , R'n'B , Hip-hop , Rap , Trip-Hop , Drum'n'Bass , Lounge , Klassiek , Folk ,  enz ...
Is de opname goed  , klinkt het lekker , de set heeft er geen moeite mee , kan perfect een gevoelig stukje weergeven  ... kippenvel , maar ook stevig beuken... Dit alles met een gesloten  3 weg systeempje met één 6.5 inch woofertje en één 6.5 inch Dual Concentric unitje per kast ...
Kan het beter ?  vast wel ! , àlles kan beter ! En hoewel ik droom van een RP en een 2.2 opstelling , ben ik hier toch al wel heel tevreden mee ...

Ik ga nog een plaatje draaien op deze set :

Technics SL1200 MkII - Ortofon 2MBlue - VDH the thames *draaitafel met upgrades
Trichord Dino  *Phonopré
Lyngdorf CD1 *cd speler
Tact / Lyngdorf SDAi 2175 *geïntegreerde versterker
Tact / Lyngdorf SDA 2175 *eindversterker
Isol-8 Minisub2 *netfilter
H-tegel
TNY-36 *zelfbouw speakerzuilen met Tannoy units
VDH MC D 102 MK III *gebalanceerde interconnects
Supra Rondo 4x2.5 *speakerkabels
Gé Leemans *audiorack

*

KT88

• 27695
  • The cat's meow
« Reactie #44 Gepost op: 18 december 2015, 16:31:17 »
Als je nou die eindversterker verkoopt, komt er dan niet een RP-module in beeld?
Of is die nog weer veel duurder?

Een eindtrap voor 1 of 2 subs haal je voor weinig van MP af, of je neemt een (of 2) actieve sub(s).
Mensen zijn soms al geschokt door wat ik zég.
Ze zouden eens moeten weten wat ik dénk.....