*

Bloom

• 621
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re:What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #15 Gepost op: 29 juli 2013, 08:28:31 »
Erg mooi spul dat je er hebt staan. Ik mis alleen een fraaie ouderwetse platenspeler.
Ik heb helemaal niets van vinyl. Vroeger wel, maar in 1986 heb ik een huisbrand gehad waarbij heel mijn toenmalige collectie platen (zo'n 6 à 700) gesmolten is. Ondertussen had ik de cd al leren kennen met zijn immens veel betere klank en omdat ik alles opnieuw moest kopen heb ik toen beslist om volledig voor de cd te gaan en vinyl links te laten liggen. Dat is een beslissing waar ik nooit spijt van heb gehad.

*

bearwil

• 9258
  • LUXMAN since 1975
« Reactie #16 Gepost op: 29 juli 2013, 09:29:25 »
die loudnesswar klopt niet, ik weet dat audiostatics en elctrostaten, bij popmuziek snel te veel bas laten horen, daarom zijn ze ook niet geschikt voor pop en rock, en draaien de meeste mensen mike oldfield, jarrè, en meer van dit soort muziek op deze speakers. :)

Dus als ik het goed begrijp zijn Mike Oldfield en Jean-Michel Jarre geen popmuziek, wat dan wel? En volgens mij staan electrostaten er juist om bekend dat bassen bepaald niet het sterkste punt zijn van die vellen. De kleinere klinken voor geen meter als er geen gewone basdriver bij komt. Dus te veel bas? Ik weet niet waar je dat vandaan hebt.
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2013, 12:29:03 door bearwil »
Versterkers: Luxman SQ 700X, R 800S, McIntosh MC-250
DT's: CEC BD-2000, BD-6000, BD-7000, BD-5200, Disco 4000, Marantz TT2200, Scott PS 76
CD/DVD: Luxman D-322, D-355, Philips DVD 763SA. DVDR 1000
Tuner: Luxman WL-550, T-100
Philips DCC 730
Speaker: Altec Lansing Model One, 305 en 201

*

Bloom

• 621
  • Bloom's music blooms!
« Reactie #17 Gepost op: 29 juli 2013, 09:58:16 »
Misschien bedoelt hij hybride elektrostaten? Audiostatic heeft ooit de ESH-50 en ESH-100 op de markt gebracht en die hadden een gewone conuswoofer in een gesloten kast voor het laag. En boembassen geven dat dat deed! Gelukkig heeft Audiostatic dat experiment snel beëindigd en daarna alleen nog maar full-range elektrostaten zonder conussen geproduceerd. En dat levert ook de beste klank op. Mensen die graag moderne popmuziek met pulsbassen willen spelen en dan per se (om mij duistere redenen) toch een elektrostaat willen hebben, raad ik een hybride van Martin Logan aan. Die heb ik altijd het best vinden klinken van alle hybrides die ik tot dusver gehoord heb. Ik heb wel wat muziek met pulsbassen liggen, maar de overgrote meerderheid van waar ik normaal naar luister heeft dat niet. En dan vind ik een fullrange ESL het best klinken. En daarvan vind ik Audiostatic de best klinkende, terwijl ze ook nog eens de beste prijs-prestatieverhouding bieden. Klank is natuurlijk voor veel mensen een kwestie van smaak. Daarom nodig ik ook graag mensen uit om eens langs te komen voor een luistersessie: alleen zo weten ze of het in hun smaak valt of niet, met hun eigen favoriete muziek.

*

groovy.

• 11599
  • Old school audio.
« Reactie #18 Gepost op: 29 juli 2013, 10:02:19 »
Toen Jerry en ik er waren,alweer twee jaar geleden had Bloom er een flinke sub bij staan,van Rogers dacht ik.
Ik vond het daar ook goed klinken.

Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao. Rodec sm200.

Focus on the good.

*

Bloom

• 621
  • Bloom's music blooms!
« Reactie #19 Gepost op: 29 juli 2013, 10:25:43 »
Mijn sub is een SVSound PC13-Ultra. Die stond er ook al toen jij en Jerry op bezoek waren.

*

Knosti de Platenwasser

• 2120
  • Geluid: de meest overschatte eigenschap van muziek
    • ReadScapeS
« Reactie #20 Gepost op: 29 juli 2013, 10:58:15 »
Ik dacht even dat ik op een fout forum was aanbeland...  ;D

Voor mij is het altijd snel afgelopen als er in een bericht 2, 4 of 5x te lezen is dat dit of dat de beste versterker of luidspreker is.
Dan twijfel ik meteen aan echte ervaring...
... on an Electrospective Odyssee.

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #21 Gepost op: 29 juli 2013, 11:03:19 »
Ik dacht even dat ik op een fout forum was aanbeland...  ;D

Voor mij is het altijd snel afgelopen als er in een bericht 2, 4 of 5x te lezen is dat dit of dat de beste versterker of luidspreker is.
Dan twijfel ik meteen aan echte ervaring...
de beste set staat bij jopie.
mischien dat ik daar nog is ga luisteren,maar ben bang dat alles tegen gaat vallen wat ik daarna ga beluisteren  ;D

*

Knosti de Platenwasser

• 2120
  • Geluid: de meest overschatte eigenschap van muziek
    • ReadScapeS
« Reactie #22 Gepost op: 29 juli 2013, 11:11:59 »
Kun je altijd nog een vage D-sig kopen die inene op iemands zolder blijkt te staan...  ::)
... on an Electrospective Odyssee.

*

mumsoft

• 2866
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #23 Gepost op: 29 juli 2013, 12:09:42 »
Erg mooi spul dat je er hebt staan. Ik mis alleen een fraaie ouderwetse platenspeler.
Ik heb helemaal niets van vinyl. Vroeger wel, maar in 1986 heb ik een huisbrand gehad waarbij heel mijn toenmalige collectie platen (zo'n 6 à 700) gesmolten is. Ondertussen had ik de cd al leren kennen met zijn immens veel betere klank en omdat ik alles opnieuw moest kopen heb ik toen beslist om volledig voor de cd te gaan en vinyl links te laten liggen. Dat is een beslissing waar ik nooit spijt van heb gehad.

Van andere mensen, eh... audiofielen heb ik wel eens iets anders gehoord. Er zijn er heel veel die meer platen draaien dan een cd'tje pakken, meestal is het digitale onderdeel dan ook het ondergeschoven kindje van de set. Ik heb me daar altijd over verwonderd.

Dan is het inderdaad niet te doen. Ik heb het even nagekeken en met trein en bus zou je er zo'n 4 uur 20 minuten over doen. Als men echt wil dat mensen meer gebruik maken van het openbaar vervoer, zal men er toch voor moeten zorgen dat de reistijd niet het dubbel bedraagt van die van een auto...

Ik vind anderhalf keer nog best aanvaardbaar, maar ik vergelijk dat meestal niet. Twee keer 4,5u op een dag is niet te doen, maar met een hotelletje erbij, en een dagje Hasselt(?) eraan geknoopt, is het best een aardig uitstapje.
Niettemin, dat bewaren we voor later.
Marc
Do re mi fa so la ti do
Lekker hangen op de ...

*

bearwil

• 9258
  • LUXMAN since 1975
« Reactie #24 Gepost op: 29 juli 2013, 12:28:22 »
Kokend heet in feite! ;D
Zo kokend dat het kermt?
Versterkers: Luxman SQ 700X, R 800S, McIntosh MC-250
DT's: CEC BD-2000, BD-6000, BD-7000, BD-5200, Disco 4000, Marantz TT2200, Scott PS 76
CD/DVD: Luxman D-322, D-355, Philips DVD 763SA. DVDR 1000
Tuner: Luxman WL-550, T-100
Philips DCC 730
Speaker: Altec Lansing Model One, 305 en 201

*

Bloom

• 621
  • Bloom's music blooms!
« Reactie #25 Gepost op: 19 april 2014, 19:01:58 »
Hehe, die had ik gemist. Kermt is een buurgemeente van Hasselt en daar woont wel een broer van me, maar ik woon in Hasselt zelf (op de grote baan naar Eindhoven!).

*

geerd

• 5458
  • scheun ja
« Reactie #26 Gepost op: 19 april 2014, 21:30:23 »
toch niet midden op de baan  ;D ;D ;D
en ik moet de eerste cd nog vinden die beter klinkt dan de lp .
les is more

*

jopie

• 3640
« Reactie #27 Gepost op: 19 april 2014, 21:32:11 »
ter verduidelijking, de frequency lijnen kloppen niet op een electrostaat bij popmuziek.

*

Bloom

• 621
  • Bloom's music blooms!
« Reactie #28 Gepost op: 19 april 2014, 23:23:13 »
en ik moet de eerste cd nog vinden die beter klinkt dan de lp .
Dat is echt niet moeilijk hoor. Ik heb hier heel wat cd's liggen waar geen enkele lp tegen kan concurreren. Een cd kan immers tot 105 dB dynamiek hebben en vinyl komt met moeite aan 20 tot 30 dB.
Bij popmuziek heb je gelijk: vrijwel alle popmuziek van na het jaar 2000 klinkt op vinyl beter dan op cd, omdat die laatste door idiote productmanagers om zeep geholpen wordt via die verrekte loudness-wars.
« Laatst bewerkt op: 19 april 2014, 23:26:07 door Bloom »

*

Bloom

• 621
  • Bloom's music blooms!
« Reactie #29 Gepost op: 19 april 2014, 23:25:39 »
ter verduidelijking, de frequency lijnen kloppen niet op een electrostaat bij popmuziek.
Wat bedoel je met 'frequency lijnen'? Een goed ontworpen elektrostaat heeft een erg rechte frequentiekarakteristiek, maar bij popmuziek is vaak veel autoritaire druk vereist in het laag en daar heeft een elektrostaat het moeilijker mee dan een conus. Als er geen pulsbassen vereist zijn, is een elektrostaat echt wel meestal in het voordeel. En de weinige keren dat hij in het nadeel zou zijn, kun je dat vaak oplossen met een goeie muzikale subwoofer.