*

groovy.

• 11650
  • Old school audio.
Re: What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #75 Gepost op: 30 december 2017, 09:28:30 »
Mooi apparaat.
Daar moet toch een grove winstmarge opzitten willen ze e1000 korting geven.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao. Rodec sm200.

Focus on the good.

*

a.b.

• 9187
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #76 Gepost op: 30 december 2017, 11:10:29 »
Volume op de subwoofer zelf aanpassen? Dat is niet ideaal. Het volume van subwoofers en fronts moet het beste aangepast worden in de software van de versterker.

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Jo(ram)

• 466
  • the milkman of human kindness
« Reactie #77 Gepost op: 30 december 2017, 11:12:28 »
Amaai, ferme bak die Marantz! Goed dat er nog klasse verkopers zijn!
Polk Yamaha Thorens Ortofon Marantz B&W Sennheiser Q-Acoustics

*

Bloom

• 632
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #78 Gepost op: 30 december 2017, 11:27:37 »
Ik vraag me altijd af als ik de achterkant van die dingen zie wat er in Godsnaam wel niet allemaal aan aangesloten moet worden.  ;D
Haha. Tja, bij stereo is het eenvoudiger natuurlijk. Twee uitgangen en een viertal analoge ingangen en je bent klaar.
Deze machine ondersteunt maar liefst 13 uitgangskanalen plus twee subwoofers en zo'n 16 digitale ingangen, ook een viertal analoge en dan nog een tiental videoaansluitingen: dan heb je wel wat connectoren achteraan nodig...
Het grootste deel daarvan zal bij mij trouwens niet gebruikt worden: ik heb maar een 4.1 configuratie en vrijwel al mijn bronnen zijn digitaal.

*

Bloom

• 632
  • Bloom's music blooms!
« Reactie #79 Gepost op: 30 december 2017, 11:31:09 »
Mooi apparaat.
Dat betwijfel ik. Ik denk dat hij hier een fors verlies heeft geaccepteerd op dit ene toestel omdat hij me absoluut als klant wil houden. Met het vertrouwen dat ik nu heb in dit bedrijf, ga ik in de loop van 2018 inderdaad bij hen nog wat meer kopen. Ik denk aan een Oppo UPD-203 of -205 allesspeler ter vervanging van mijn ondertussen ook al "oeroude" Sony BR en Denon dvd/sacd/dvd-audio spelers. Die laatste kan alleen analoog afgetakt worden, die ondersteunt voor sacd en dvd-audio geen digitale uitvoer tenzij via het bedrijfseigen DenonLink.

*

Bloom

• 632
  • Bloom's music blooms!
« Reactie #80 Gepost op: 30 december 2017, 11:33:49 »
Volume op de subwoofer zelf aanpassen? Dat is niet ideaal. Het volume van subwoofers en fronts moet het beste aangepast worden in de software van de versterker.
Dat gebeurt ook. De reden waarom je de sub op voorhand even op 75 dB moet zetten is omdat hij dan goed opgepikt kan worden door de calibratiemicrofoon. De rest gebeurt dan inderdaad softwarematig.
Bij mijn Onkyo en bij de Emotiva was me al opgevallen dat de sub nauwelijks hoorbaar is als de processor die wil testen en dan is de kans natuurlijk groot op meetfouten. Dus als Marantz van de gebruiker verlangt dat die de sub eerst op 75 Hz zet alvorens de calibratiemeting begint, dan krijg je alleszins een veel betrouwbaardere meting. Deze AV8802 van Marantz heeft overigens een licentie voor Audyssey Pro aan boord.

*

geerd

• 5541
  • scheun ja
« Reactie #81 Gepost op: 30 december 2017, 11:56:48 »
zal mijn versterker niet zijn zou niet weten wat ermee te doen , 2 ingangen voor mijn platenspeler en 1 voor mijn dac is ruim voldoende .
les is more

*

Wim72

• 1760
« Reactie #82 Gepost op: 30 december 2017, 14:03:21 »
Daar zit mijn Onkyo ook altijd om te zeuren met afstellen, die 75 db uit de sub is dat op de luisterplaats gehoormatig of moet dat echt gemeten worden met iets om tot een goede softwarematige afstelling te komen?

*

a.b.

• 9187
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #83 Gepost op: 30 december 2017, 15:09:25 »
Dat gebeurt ook. De reden waarom je de sub op voorhand even op 75 dB moet zetten is omdat hij dan goed opgepikt kan worden door de calibratiemicrofoon. De rest gebeurt dan inderdaad softwarematig.
Bij mijn Onkyo en bij de Emotiva was me al opgevallen dat de sub nauwelijks hoorbaar is als de processor die wil testen en dan is de kans natuurlijk groot op meetfouten. Dus als Marantz van de gebruiker verlangt dat die de sub eerst op 75 Hz zet alvorens de calibratiemeting begint, dan krijg je alleszins een veel betrouwbaardere meting. Deze AV8802 van Marantz heeft overigens een licentie voor Audyssey Pro aan boord.

Ow gelukkig :)
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Bloom

• 632
  • Bloom's music blooms!
« Reactie #84 Gepost op: 7 juli 2018, 12:19:43 »
Daar zit mijn Onkyo ook altijd om te zeuren met afstellen, die 75 db uit de sub is dat op de luisterplaats gehoormatig of moet dat echt gemeten worden met iets om tot een goede softwarematige afstelling te komen?
Ik had deze vraag niet gezien, sorry daarvoor. Je kunt op het gehoor niet bepalen of iets 75 dB luid is of niet. Het is het beste om dat te meten. Dat kun je doen met een losse geluidsdrukmeter (te koop voor zo'n 20 euro) of je kunt een decibelapp op je smartphone daarvoor gebruiken. Kies in elk geval een C-weging en een trage meting.

*

Wim72

• 1760
« Reactie #85 Gepost op: 7 juli 2018, 14:44:58 »
In het menu van Audyssey MultEQ wordt voor de algehele meting van alle speakers in de de ruimte een zeer lage toon naar de sub gezonden die steeds luider wordt en zie je op het scherm het aantal db's toenemen en wanneer deze zich op 75 db bevindt op luisterplek dien je op ok te drukken.
In het verleden sloeg ik dit gedeelte in de meting over hechte er niet veel waarde aan want de sub wordt ook in de gehele meting meegenomen, het resultaat was altijd dat ik sub volume na inmeten altijd fors moest terugdraaien
Nu uiteraard wel en het geheel tussen speakers en sub is veel meer in overeenstemming zoals het hoort te zijn.
Ik heb een app op de smartphone om het geheel met elkaar te vergelijken.

*

Bloom

• 632
  • Bloom's music blooms!
« Reactie #86 Gepost op: 14 juli 2018, 23:16:18 »
Nog vergeten te melden: de eindversterker in mijn SVS subwoofer heeft de geest gegeven. Dat is dus al de tweede waarmee dat gebeurt. Vervanging bij mijn eerste SVS (een 25-31PC) bleek niet mogelijk omdat ze mij kennelijk een prototype verkocht hadden met een heel ander model plateamp. Bij de tweede SVS (de grotere PC-Ultra13) kan de plateamp wel vervangen worden, maar ze willen daar 1000 euro voor exclusief de kosten voor het transport heen en weer van de sub naar de States. Gezien het gewicht zal dat zo'n 2x 250 euro zijn vermoed ik. En daar komt dan nog 4% invoerrechten en 21% BTW bij. Nee, dank u.
Ik heb van de actieve sub een passieve gemaakt en een veel goedkopere subwoofermonoversterker gekocht, met name de Reckhorn A-800 van 800 Watt in 2 Ohm.
Zo ziet die eruit:
(<klik!)
En hij doet zijn job perfect! Ik ben er heel tevreden over en het heeft mij maar een fractie gekost van wat de SVS-verdeler mij wou aanrekenen!

*

jpio

• 4427
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #87 Gepost op: 15 juli 2018, 10:07:46 »
Slim :)
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

Niemand

• 21123
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #88 Gepost op: 16 juli 2018, 22:51:35 »
Slim :)
Ja dat wel ,maar wel anti reclame voor de firma die het verkocht heeft .
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

*

Mrzed

• 180
  • "Mooi" is afhankelijk van je referentiekader.
« Reactie #89 Gepost op: 19 juli 2018, 10:31:50 »
Mooi apparaat.
Het was een demo-apparaat, hè? Die gaan wel vaker vér onder de prijs weg. Ik betaalde vorig jaar bij HiFi Klubben (na stévig onderhandelen) 1300 euro voor een setje speakers en kabels wat oorspronkelijk 1800 kostte...
Sky TEC: tec3020
PS3 Marantz CD6000ose
JVC rx-503l Denon PMA1500r
Dali: Opticon 6