*

analogman

• 386
  • Muziekliefhebber/ingenieur/audiofiel
Re:3T kabels van Aalt Jouk
« Reactie #150 Gepost op: 21 augustus 2013, 10:09:32 »
Hmm, dan begrijp ik toch iets niet. Als het zo makkelijk is om de "structuurinformatie" zonder speciale maatregelen aan een opname mee te geven en zelfs te kopiëren, waarom moet je dan bij weergave wel allerlei speciale kunstgrepen uithalen?

*

B. Gehakt

• 7295
  • Ik post niet op woensdag.
    • Suzy Wong
« Reactie #151 Gepost op: 21 augustus 2013, 10:27:16 »
Je kan ook een uitstekende weergavekwaliteit bereiken zonder speciale maatregelen.

*

analogman

• 386
« Reactie #152 Gepost op: 21 augustus 2013, 11:06:31 »
Ok, daar zijn we het dan over eens.  :)
Wat voegen "gehakt" maatregelen daar dan nog aan toe?

*

m44

• 7468
  • “If there is magic.... it is contained in water"
« Reactie #153 Gepost op: 21 augustus 2013, 11:08:26 »
niets...probleem is wat er met die informatie daarna in het proces gebeurd.

het is eerder opschonen dan toevoegen zou ik willen zeggen...terug brengen naar de essentie.
daarom zijn bij een gehakte set ( voor mij) de intenties van de makers beter herkenbaar...meer de ervaring van "erbij zijn"

je kunt de muziek niet beter maken met ingrepen.
If someone claims to have free will, ask them, "free from precisely what?"

« Reactie #154 Gepost op: 21 augustus 2013, 11:20:56 »
Maar dan krijg ik toch het gevoel dat de structuurinfo in de opname niet echt in b.v. die tape zit. Die wordt namelijk de hele tijd gebogen en toch kunnen we het reproduceren. Ook kunnen we opnames copieren en toch blijft de info er uit komen.
Waar zit dan toch die structuurinfo van de opname?
Hoeft geen antwoord hoor. Is maar een vraag in het algemeen.
Toch Akasha recordings?
Dat klopt. Er is ook niemand die beweert dat structuur alleen in kool zit opgesloten. Ik heb ooit eens iets geschreven over structuur in materie en magnetisme. Is vast nog wel op dit forum te vinden. Daar staat wat meer info in.
Nou ik heb even via je profiel naar oude posts gezocht en dat was wel interessant maar kom niet bij het antwoord. We weten gelukkig hoe het werkt en denk dat de info in de kool wel een heel bijzondere is die heel voorzichtig behandeld moet worden!
O ja die longitudionale golf..... ;D Toch even. De electromagnetische golf heet volgens mij transversaal omdat je zou verwachten dat op ieder punt het E veld alle kanten op staat maar die mag alleen loodrecht op de bewegingsrichting. Een EM golf is trouwens beter te begrijpen als een lijn de E waarden zitten op de as net zoals je de E waarden op de electronen in de kabel hebt.

*

analogman

• 386
« Reactie #155 Gepost op: 21 augustus 2013, 12:11:40 »
Ok, dus het zijn meer hulpmiddelen voor beter luisteren dan hulpmiddelen voor een betere weergave.
Now it starts to make sense.

*

m44

• 7468
  • “If there is magic.... it is contained in water"
« Reactie #156 Gepost op: 21 augustus 2013, 12:49:20 »
Ok, dus het zijn meer hulpmiddelen voor beter luisteren dan hulpmiddelen voor een betere weergave.
Now it starts to make sense.

eigenlijk niet  ;D
If someone claims to have free will, ask them, "free from precisely what?"