Breedbandversterker voor de TV antenne maar welke?
« Gepost op: 22 augustus 2013, 18:44:31 »
Ik kijk HD-TV via Ziggo en gebruik daarvoor twee Humax 5200C decoders. De eerste staat beneden in dehuiskamer en de tweede staat op de slaapkamer. Op de antanneaansluiting in de woonkamer had ik een gewone splitter met daarop de antennekabel naar de Humax beneden en op de andere kant van de splitter de antennekabel naar boven.

Met die splitter is de sterkte van het signaal in de Humax beneden tussen de 24 en 35% en kwaliteit is 100%. de BER = 0
Op de bovenverdieping is de sterkte van het signaal van de humax 13%, de kwaliteit is 100% en de BER is eveneens 0

Maar dit stelt mij niet erg tevreden, temeer ik regelmatig gekleurde blokjes zie in eerder opgenomen opnames terwijl ik naar een andere zender kijk. het schijnt dat ik dit probleem kan oplossen met een breedbandversteker voor de TV antennekabel maar ik heb hier helemaal geen verstand van dus de vraag is dan, welke moet ik dan aanschaffen. het betreft hier namelijk HD-TV. en hij moet (heb ik begrepen) retourgeschikt zijn i.v.m. interactieve TV.

Graag advies,

Doppie
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2013, 18:54:10 door Doppie »

Re:Breedbandversterker voor de TV antenne maar welke?
« Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2013, 19:07:03 »
Ik zat voorheen met hetzelfde probleem, ik heb van ziggo deze gekregen, en nu zit ik op 94% en 100% kwaliteit.

https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1104285
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #2 Gepost op: 22 augustus 2013, 19:14:59 »
Hij hoeft niet retourgeschikt te zijn want de 5200 sluit je via utp aan op het netwerk.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2013, 19:27:50 »