Breedbandversterker voor de TV antenne maar welke?
« Gepost op: 22 augustus 2013, 18:44:31 »
Ik kijk HD-TV via Ziggo en gebruik daarvoor twee Humax 5200C decoders. De eerste staat beneden in dehuiskamer en de tweede staat op de slaapkamer. Op de antanneaansluiting in de woonkamer had ik een gewone splitter met daarop de antennekabel naar de Humax beneden en op de andere kant van de splitter de antennekabel naar boven.

Met die splitter is de sterkte van het signaal in de Humax beneden tussen de 24 en 35% en kwaliteit is 100%. de BER = 0
Op de bovenverdieping is de sterkte van het signaal van de humax 13%, de kwaliteit is 100% en de BER is eveneens 0

Maar dit stelt mij niet erg tevreden, temeer ik regelmatig gekleurde blokjes zie in eerder opgenomen opnames terwijl ik naar een andere zender kijk. het schijnt dat ik dit probleem kan oplossen met een breedbandversteker voor de TV antennekabel maar ik heb hier helemaal geen verstand van dus de vraag is dan, welke moet ik dan aanschaffen. het betreft hier namelijk HD-TV. en hij moet (heb ik begrepen) retourgeschikt zijn i.v.m. interactieve TV.

Graag advies,

Doppie
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2013, 18:54:10 door Doppie »

Re:Breedbandversterker voor de TV antenne maar welke?
« Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2013, 19:07:03 »
Ik zat voorheen met hetzelfde probleem, ik heb van ziggo deze gekregen, en nu zit ik op 94% en 100% kwaliteit.

https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1104285
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #2 Gepost op: 22 augustus 2013, 19:14:59 »
Hij hoeft niet retourgeschikt te zijn want de 5200 sluit je via utp aan op het netwerk.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2013, 19:27:50 »
Hij hoeft niet retourgeschikt te zijn want de 5200 sluit je via utp aan op het netwerk.

Dat is in hem situatie nog niet nodig, maar je weet maar nooit, neem je internet straks af van hun heb je het ook nodig. ;)

*

Be tweeter

• 9396
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #4 Gepost op: 22 augustus 2013, 19:30:41 »
Dan split je dat liefst uit vr de versterker.  ;)
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #5 Gepost op: 22 augustus 2013, 19:34:03 »
Dan ga je het ingangs signaal weer verzwakken.

*

Be tweeter

• 9396
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #6 Gepost op: 22 augustus 2013, 20:37:18 »
Dan overstuur je de versterker niet zo snel..

« Reactie #7 Gepost op: 22 augustus 2013, 20:48:57 »
Dan zet je er een spoeltje voor, zo blijft je iig wel lekker bezig. ;D ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2013, 21:24:58 door theo technics »

*

Sterremuur

• 12519
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Sterremuur
« Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2013, 21:13:36 »
Ik heb een Tratec, met retour. Hoort bij Ziggo.
Tientje op MP.

Edit: zelfde als Theo, zie ik.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2013, 21:16:12 door Sterremuur »
Tapedecks?? Kijk ook eens op http://www.tapedeckforum.nl

*

Joske

• 5575
  • growing old is inevetable, growing up is optional.
« Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2013, 21:53:20 »
Ik kijk HD-TV via Ziggo en gebruik daarvoor twee Humax 5200C decoders. De eerste staat beneden in dehuiskamer en de tweede staat op de slaapkamer. Op de antanneaansluiting in de woonkamer had ik een gewone splitter met daarop de antennekabel naar de Humax beneden en op de andere kant van de splitter de antennekabel naar boven.

Met die splitter is de sterkte van het signaal in de Humax beneden tussen de 24 en 35% en kwaliteit is 100%. de BER = 0
Op de bovenverdieping is de sterkte van het signaal van de humax 13%, de kwaliteit is 100% en de BER is eveneens 0

Maar dit stelt mij niet erg tevreden, temeer ik regelmatig gekleurde blokjes zie in eerder opgenomen opnames terwijl ik naar een andere zender kijk. het schijnt dat ik dit probleem kan oplossen met een breedbandversteker voor de TV antennekabel maar ik heb hier helemaal geen verstand van dus de vraag is dan, welke moet ik dan aanschaffen. het betreft hier namelijk HD-TV. en hij moet (heb ik begrepen) retourgeschikt zijn i.v.m. interactieve TV.

Graag advies,

Doppie
hangt ook af van wlke kwaliteit coax je hebt, een coax met gevlochten mantel voldoet vandaag de dag niet meer, ik hd ook blokken, de coax vervangen door een goede hirschmann, en belangrijk is,...stalen connectors, probeer dit maar voordat je een versterker koopt, mijn afstand tot de tv en radio is 20 meter, geen versterker nodig,,,,
Open Baffles + Tangband drivers + mini dsp, breedbanders / Quad 303, Woofers / Quad 405, Technicsdeck AU 676 ,Denon DP1700 +ortofon vms30, + Lehmann Black cube SE, quad 66 + scepter + AB, Beogram 4002 + MMC 20EN, Sennheiser HD 580 + Cute amp + voeding, Denon DCD 1550AR Tuner kenwood

« Reactie #10 Gepost op: 23 augustus 2013, 09:51:53 »
Deze versterker van Hirschmann heeft het probleem opgelost.

https://www.klusspullen.nl/a/223025/antenne-telefoon/antenneversterkers/hirschmann-antenne-versterker-1x-in-2x-ui

Aangezien ik retour nodig heb, kon deze het makkelijk doen en nu zijn de signalen ook vele malen beter. het enige wat ik wel ga doen is de antennekabel nog eens vervangen naar de eerste verdieping.

bedankt voor alle hulp en reacties.

Doppie
« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2013, 10:53:04 door Doppie »

*

Be tweeter

• 9396
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #11 Gepost op: 23 augustus 2013, 11:33:51 »
Je bedoelt waarschijnlijk: "Aangezien ik GEEN retour nodig heb" neem ik aan.

Mooi dat het is opgelost, veel kijkplezier! :)

*

Alex

• 3136
  • HiFi virus besmet sinds 1978
« Reactie #12 Gepost op: 11 februari 2014, 13:03:39 »
Ik zat voorheen met hetzelfde probleem, ik heb van ziggo deze gekregen, en nu zit ik op 94% en 100% kwaliteit.

https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1104285

Deze signaal splitter/versterker plaats je dan zeker in de meterkast  bij het AOP/ISRA-punt ??

dus niet tussen wandkontactdoos en de 2 aan te sluiten Humax-recorders ?

ISRA:
IS/RA staat voor Infrastructuur Randapparatuur

Ook bij een kabelantenneaansluiting is er een IS/RA-punt. Dit wordt door kabelmaatschappijen het Abonnee Overname Punt (AOP) genoemd. Vanouds was het een aansluitdoos in de woonkamer. Die aansluitdoos, tweegatsdoos geheten, bevat aan de abonneekant twee coaxcontacten: een vrouwelijke voor radio en een mannelijke voor televisie.

Bij moderne woningen bevindt het AOP zich in de meterkast, waardoor het veel gemakkelijker is meerdere kamers aan te sluiten. Dit AOP bestaat uit een eengatsdoos.

« Laatst bewerkt op: 11 februari 2014, 13:09:48 door Alex »
*)  Success is getting what you want. Happiness is liking what you get.

VPI Scout - Grado Platinum wood
 Kenwood L-1000c/L1000m
 KEF R105/3
 Sony DVP-9000es
 Sony CDP-920Q
 Sonos Connect & RDAC
 Apple Airport Expres
 Sony STR-DA50es + KEF KTH2005

+ MicroSeiki / JBE / VPI / Technics / D