Probleem HDMI
« Gepost op: 23 augustus 2013, 18:14:45 »
Hoi hier. ff snel voorstellen. ben jans en ik zit al langer met 1 probleem. Ik heb ook een samsung tv met 2 maal hdmi. Met mijn cisco decorder van ziggo had ik ook al het probleem dat ik de ene keer wel beeld had maar de andere keer weer niet(wel geluid) Dit opgelost door op compnent over te gaan. Nu een mooi setje gegocht van LG en nu zelfde probleem maar heb op dit setje geen component. Bij opstarten zie ik wel LG logo en dan geen beeld. Krijg wel geluid als ik dvd afspeel. Heb snel tv gewisseld (sony) en daar direct beeld op. kan hdmi eruit en weer erin stoppen op de sony blijf ik beeld houden. Las in post van helmunt dat deze een weerstand had geplaatst maar ik ga dat niet in mijn nieuw setje doen. Is een hdmi versterker een oplossing om extra voltage te krijgen of iets anders.

*

art

• 8852
Re:Probleem HDMI
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2013, 11:04:37 »
De oudere (4 a 5 jaar of zo) settop van Cisco/Ziggo is inderdaad een kreng. Ik heb 'm op proef gehad voordat ik besloot een Humax aan te schaffen.
Heel soms helpt een nieuw HDMI-kabeltje ..... ook daar zat vroeger veel slecht materiaal onder.

Een HDMI-versterker helpt wellicht, maar dan moet diens ingang net lekker passen op die Cisco .....

Tsja, anders de Helmuth-truc of Ziggo vragen om een nieuwere Cisco.   ;)

*

Heintje

• 1129
Re:Probleem HDMI
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2013, 16:44:22 »
Is die Samsung TV al oud?
Het kan zijn dat hij de resolutie die de Ziggo router uitstuurt, niet kan weergeven.
Je kunt dat checken door de Sony TV weer aan te sluiten en daarop in het info-menu de resolutie (bv. 1080 x nogwat) af te lezen. Je kunt vervolgens in de handleiding van de Samsung kijken of die dat aankan.